کد خبر: 688787
تاریخ انتشار :

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسیدن به صفحه اول گوگل و تثبیت جایگاه در نتایج اول، آرزوی بسیاری از وب‌مسترها است. متخصصان سئو همه تلاش خود را می‌کنند تا به صفحه اول برسند و کلیک‌های بیشتری دریافت کنند. بین میلیون‌ها سایت فعال در دنیای وب و هزاران سایت فعال برای نتیجه جستجوها، چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟ برای رسیدن به صفحه اول نیاز به اقدام خاص و پیچیده‌ای نیست، شما فقط باید نکاتی که برای گوگل اهمیت دارند را رعایت کنید. به‌این‌ترتیب کاربران مدت زمان بیشتری در وب‌سایت شما باقی می‌مانند و الگوریتم‌های گوگل به‌عنوان پاداش وب‌سایتتان را به صفحه اول می‌رسانند.

اگر به‌عنوان یک مدیر وبسایت، سوال «چگونه در صفحه اول گوگل باشیم» در ذهن شما وجود دارد، در این مقاله رمز و راز رسیدن به صفحه اول گوگل را به شما خواهیم گفت. برای درخشیدن در نتایج اول گوگل و دریافت کلیک‌ و سود بیشتر، اطلاعات این مقاله را از دست ندهید!

انتخاب هاست پرسرعت؛ اولین قدم برای رسیدن به صفحه اول

آیا می‌دانستید کاربران فقط بین 1 تا 3 ثانیه برای بارگذاری سایت صبر می‌کنند؟ به زبانی ساد‌ه‌تر یعنی اگر در نتایج اول باشید، اما سایت شما سرعت پایینی داشته باشد و دیرتر از 3 ثانیه بارگذاری شود، مخاطبانتان را از دست خواهید داد. علاوه‌بر این، به نتایج‌ پایین‌تر منتقل می‌شوید و وب‌سایت‌هایی که هاست سریع‌تری دارند، جایگزین سایت شما خواهند شد.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل و باقی ماندن در این جایگاه، نیاز به یک هاست پرسرعت دارید تا کاربران را منتظر نگذارید. از طرفی سرعت بارگذاری سایت، یکی از معیارهای مهم رتبه‌دهی GTmetrix است. در پاسخ به سوال «چگونه صفحه اول گوگل باشیم» باید گفت طی اولین اقدام از یک هاست پرسرعت بهره ببرید. علاوه‌بر این، می‌توانید از روش‌های کمکی مانند تبلیغات در صفحه اول گوگل یا همان گوگل ادز استفاده کنید و در بالاترین نتایج جستجوهای گوگل بدرخشید.

چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟ بهینه‌سازی عکس‌ها با فرمت WEBP

هر ۱ ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری عکس‌های صفحه، رضایت مشتری را ۱۶ درصد، بازدید از صفحه را ۱۱ درصد و نرخ تبدیل را ۷ درصد کاهش می‌دهد. به‌نوعی اگر بهترین خدمات را عرضه کنید، اما عکس‌های سایت شما بهینه نباشند، کاربران صبر نخواهند کرد تا عکس‌ها بارگذاری شوند. تاثیر سرعت بارگذاری عکس‌ها روی رضایت مخاطبان و رسیدن به نتایج بالای گوگل، سال‌هاست که توسط خود گوگل تایید شده است.

پس اگر به‌دنبال پاسخی برای سوال «چگونه در صفحه اول گوگل باشیم» هستید، باید بگوییم عکس‌‌های سایت خود را با فرمت WEBP بهینه کنید. این فرمت توسط مجموعه ادوبی برای فتوشاپ طراحی شده و مخصوصا برای عکس‌های وب‌سایت‌ها است. فرمت WEBP حجم عکس را تا زمانی که به کیفیت آن آسیبی نرسد، کاهش می‌دهد و حجم کمتر عکس مساوی است با بارگذاری زودتر سایت. هرچه سرعت بارگذاری عکس‌های سایت شما کمتر شود، کاربران مدت زمان بیشتری در سایت باقی می‌مانند و رضایت بیشتری خواهند داشت.

علاوه‌بر این، با کاهش سرعت لود شدن سایت، می‌توانید تبلیغات ادز بهینه‌تری انجام دهید و نرخ پرش را به حداقل برسانید. برای خرید گوگل ادز و استفاده از این روش تبلیغاتی برای جذب مشتری، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به پلن‌های متنوع گوگل ادز برتینا داشته باشید. طرح‌های گوگل ادز مختلف برتینا با بهترین قیمت، این امکان را به شما می‌دهند تا باتوجه‌به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

حذف کدهای اضافی برای بهبود سرعت سایت

کدهای بدون استفاده سایت، مانند بار اضافه‌ای هستند که سرعت بارگذاری سایت را کاهش می‌دهند. برای مثال، سایت بزرگ والمارت توانست با بهینه‌سازی کد‌های سایت به‌‌ازای هر ثانیه افزایش سرعت، 2 درصد نرخ کلیک را افزایش دهد. افزایش نرخ کلیک برای این وبسایت، با بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش میزان درآمد مساوی شد.

فرقی نمی‌کند وبسایت شما چه تعداد مخاطب دارد؛ بهینه‌سازی کدهای سایت یکی از پاسخ‌های مهم به سوال «چگونه صفحه اول گوگل باشیم» است. برای انجام بهینه‌سازی، باید حتما از وب‌مسترها کمک بگیرید؛ زیرا این امر نیاز به دانش تخصصی دارد. بعد از بهینه‌سازی کدهای سایت وقت آن است که با تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز کسب‌وکارتان را بیشتر در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید.

استفاده از CDN سرعت بارگذاری سایت را افزایش می‌دهد

CDN یا همان Content Delivery Network وظیفه رساندن، توزیع محتوا و اطلاعات به سرور بازدیدکننده سایت را بر‌عهده دارد. اگر یک شرکت هزاران مشتری داشته باشد که همه آن‌ها به‌طور هم‌زمان قصد تماشای ویدئویی مشخص در سایت شرکت را داشته باشند، قطعا سایت با کندی سرعت و عدم پاسخگویی مواجه خواهد شد. در این صورت، تجربه کاربری و رضایت مشتری به‌شدت افت خواهد کرد.

به همین خاطر برای افزایش سرعت سایت، پیشنهاد می‌شود از CDN‌ استفاده کنید. با کمک CDN، کاربر در هر مکان و زمانی که بخواهد، امکان تماشای ویدیوی دلخواهش را خواهد داشت؛ زیرا اطلاعات مورد‌نیاز او از نزدیک‌ترین مکان استریم می‌شود. ازآنجایی‌که اطلاعات روی سایت بر چند سرور در سراسر کشور قرار می‌گیرد، کاربر با کندی سرعت و لود نشدن فیلم یا تصویر مواجه نخواهد شد.

مانیتورینگ و به‌روزرسانی مداوم؛ اقدامی که بسیاری از وب‌مسترها از آن چشم پوشی می‌کنند

مداوم سایت خود را مانیتور کنید و به‌روزرسانی‌های وردپرس، افزونه‌ها یا قالب‌های فعال را به‌موقع انجام دهید. به‌روز بودن نسخه‌های نرم‌افزار از لحاظ امنیتی بسیار مهم است و سرعت سایت شما را افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم طی بازه‌های زمانی 1 ماه، بررسی کنید که چه عواملی باعث کاهش سرعت سایت شده‌اند.

صفحات، عکس‌ها و کدهای سایت را بهینه‌سازی کنید تا سرعت بارگذاری سایت افزایش یابد و کاربران مدت زمان کمتری منتظر بمانند. انجام چرخه دائمی مانیتورینگ و رفع اشکالات سایت، سرعت بارگذاری را کاهش می‌دهد و وب‌سایت شما سریع‌تر خواهد شد. سریع‌تر شدن وبسایت مساوی است با افزایش نرخ کلیک و بهبود نرخ تبدیل مخاطب به مشتری وفادار!

هاست پرسرعت برتینا؛ برای رسیدن به صفحه یک گوگل

اولین نکته‌ای که در پاسخ به سوال «چگونه صفحه اول گوگل باشیم» عنوان کردیم، استفاده از هاست پرسرعت است. یک هاست پرسرعت زمینه افزایش سرعت سایت را برای شما فراهم می‌کند. فراموش نکنید که بهینه‌سازی عکس‌ها و کدهای سایت، بدون استفاده از هاست پرسرعت بیهوده است و نتیجه‌ چشمگیری نخواهد داشت.

برای دریافت خدمات هاست پرسرعت می‌توانید از خدمات مجموعه برتینا استفاده کنید. برتینا هاست‌های ووکامرس که مخصوصا برای سایت‌های وردپرسی بهینه‌سازی شده‌اند را عرضه می‌کند و یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات هاست و تبلیغات گوگل ادز در ایران است. پس از استفاده از هاست‌های بهینه‌سازی‌شده برتینا، می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات گوگل ادز، در چشم مشتریان بدرخشید و کلیک‌های بیشتری دریافت کنید. پیشنهاد می‌‌کنیم برای افزایش سرعت سایت خود و دریافت بهترین خدمات هاستینگ، از‌‌ آدرس Bertina.ir‌ دیدن کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها