کد خبر: 690489
تاریخ انتشار :

انواع سنگ کف حیاط و محوطه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سنگ یک متریال محبوب برای استفاده در فضای بیرون از ساختمان، حیاط و به طور کلی محوطه سازی است. سنگ علاوه بر ایجاد زیبایی طبیعی، متریالی با عمر طولانی برای فضای بیرون ساختمان شماست. انواع مختلفی از سنگ ها وجود دارد که می توان از آنها برای کف حیاط و محوطه استفاده کرد. هر کدام از سنگ ها بسته به نوع پرداخت خود، ویژگی ها، رنگ و بافت منحصر به فرد دارند. به طور کلی، استفاده از سنگ طبیعی در محوطه سازی یک روش عالی برای ایجاد یک فضای بیرونی است که زیبا به نظر می رسد و عملکرد موثری نیز دارد. در این مقاله به بررسی رایج ترین انواع آن می پردازیم.

ویژگی های لازم برای سنگ کف حیاط و محوطه

  • مقاومت فرسایشی بالا
  • مقاومت فشاری بالا (تحمل وزن بالای اجسام و یا وسایل نقلیه)
  • مقاومت در برابر تغییرات دمایی (تابش آفتاب، بارش باران،برف و یخبندان)
  • مقاومت دربرابر باران های اسیدی
  • سُر و لغزنده نبودن سطح سنگ
  • میزان جذب آب پایین
  • داشتن حداقل میزان جذب آلودگی، لک و کثیفی
  • سهولت در شستشو و تمیزکاری

 

1

انواع سنگ طبیعی مناسب کف حیاط و محوطه

·سنگ های مرمریت با فرآوری های خاص

·سنگ های چینی یا کریستال

·سنگ های گرانیت

·سنگ کوارتزیت

·ماسه سنگ

·سنگ آهک

·سنگ های تزئینی و سنگ ریزه ها

·سنگ تراورتن

سنگ های مرمریت با فرآوری های خاص

برخی از فرآوری های سنگ مرمریت، عموما برای استفاده در بیرون از ساختمان توصیه نمیشوند. در محیط های مرطوب احتمال آسیب دیدن یا شوره زدن در سنگ های مرمریت وجود دارد. اما سنگ هایی همچون مرمریت لاشتر بوش همرچرمی و مرمریت دبل بلک بوش همرچرمی بدلیل انجام فرآوری خاص در سنگبری پارس، قابل استفاده در محیط های بیرون از ساختمان، کف حیاط و محوطه هستند. این دو سنگ در مجموعه پارس با ضمانت، تمام ویژگی های بیان شده درمورد سنگ مناسب کف حیاط و محوطه را دارند. تم رنگی طوسی و مشکی داشته و قابل استفاده در کنار سایر مصالح ساختمانی بوده، ضمن اینکه دیرتر کثیف میشوند.

مشاهده سنگ مرمریت دبل بلک (شبه گرانیت مشکی) قابل استفاده در هر قسمت از ساختمان

سنگ های چینی یا کریستال

سنگ های چینی، سنگ های با تم رنگی روشن میباشند که با توجه به اینکه دوام و استحکام بالایی نیز دارند، بسیار کاربردی هستند. این سنگ ها از گذشته تا به امروز مورد استفاده بوده و اکنون با فرآوری های خاص و جدید در حال تولید هستند. نگرانی زیادی در مورد استفاده از سنگ های سفید در کف وجود دارد که یکی از آنها احتمال کثیفی و لک دار شدن آنهاست. سنگبری پارس با در نظر گرفتن تمام جوانب و پس از بررسی دغدغه ی مشتریان، این بار به تولید سنگ نیریز با فرآوری سندبلاست چرمی پرداخته است.

سنگ سفید ساختمانی، که هرجا ساختمون استفاده کنی، کثیف نمیشه!

سنگ نیریز سندبلاست چرمی سنگ مقاومی است که به علت انجام فرآوری چرمی، جرم پذیری بسیار پایینی دارد. لک و کثیفی ها را به خود جذب نمی کند و مایعات نمیتوانند در آن نفوذ کنند. انجام پرداخت بوش همر برروی این سنگ نیز باعث ایجاد اصطکاک شده و سبب میشود این سنگ سُر و لغزنده نبوده و برای استفاده در کف استاندارد باشد.

 

2

سنگ گرانیت

گرانیت یک انتخاب محبوب برای کف حیاط و محوطه سازی است زیرا هم بادوام و هم جذاب است. این سنگ آذرین از فلدسپات، کوارتز و میکا تشکیل شده است که آن را در برابر تغییرات هوا و فرسایش باد و آب مقاوم کرده است. علاوه بر این، تراکم بالا باعث ایجاد سطحی با بافت زیبا شده و این سنگ دارای رنگ ها و طرح های متنوعی است.

هنگامی که گرانیت برای پیاده روها یا سنگفرش ها در حیاط استفاده می شود، دوام و طول عمر بالایی نسبت به سایر سنگ ها خواهد داشت و با عبور ومرور زیاد از بین نمی رود. به طور کلی، گرانیت ظاهری زیبا ارائه می دهد که می تواند برای هر پروژه محوطه سازی، حیاط، باغ و ویلا و ... مناسب باشد. درمورد استفاده از سنگ گرانیت در کف ساختمان، به نوع پرداخت سنگ توجه نمایید.

سنگ کوارتزیت

کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی است که به دلیل استحکام، دوام و مقاومت طبیعی در برابر لک و رطوبت مورد توجه است. برخلاف سایر سنگ‌ها، کوارتزیت در برابر هوازدگی فیزیکی و شیمیایی مقاوم است و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای محوطه‌سازی، مانند سنگ‌فرش، دیوارهای حائل و لبه‌های حیاط و باغ تبدیل می‌کند. علاوه بر این، رنگ طبیعی کوارتزیت می تواند تضاد قابل توجهی را با سایر متریال موجود در محوطه ایجاد کند. گران قیمت بودن سنگ های کوارتزیت و گرانیت نسبت به سایر سنگ ها یکی از نکاتی است که ممکن است مانع خرید این سنگ ها شود.

ماسه سنگ

ماسه سنگ به دلیل ظاهر جذاب و ماهیت بادوام، یک متریال محبوب برای کف حیاط و محوطه سازی است. ماسه سنگ نوعی سنگ رسوبی است که ظاهر و بافتی منحصر به فرد ایجاد میکند. ماسه سنگ در برابر تغییرات آب و هوا مقاوم است، به این معنی که می تواند در برابر دماهای سخت و شرایط محیطی مختلف، بدون فرسایش یا شکستن مقاومت کند.

سنگ آهک

سنگ آهک نوعی سنگ رسوبی است که معمولاً در محوطه سازی استفاده می شود. این سنگ ها از بقایای موجوداتی که در طول زمان در کف اقیانوس رسوب کرده اند تشکیل شده است. جزء اصلی سنگ آهک کربنات کلسیم است که به سنگ، رنگ روشن می دهد.

سنگ های تزئینی و سنگ ریزه

سنگ های تزئینی وسنگ ریزه ها برای بسیاری از پروژه های محوطه سازی مانند کف حیاط، کف ویلا، باغ و .. انتخاب محبوبی هستند. آنها ظاهری طبیعی به ارمغان می آورند و می توانند به روش های مختلف برای ایجاد جلوه های بصری جالب استفاده شوند.

سنگ ها را می توان به عنوان حاشیه، لبه یا مسیر استفاده کرد، همچنین می توان از آنها به عنوان بخشی از آب نماها یا بستر باغ استفاده کرد. علاوه بر این، سنگ های تزئینی می توانند به بهبود زهکشی و کاهش میزان نگهداری مورد نیاز برای منظره شما کمک کنند.

با توجه به فواید بسیار زیاد، جای تعجب نیست که سنگ های تزئینی انتخاب محبوبی برای پروژه های محوطه سازی هستند.

 

3

سنگ های تراورتن

استفاده از سنگ تراورتن برای کف حیاط ومحوطه برای هیچ شهر و کشوری پیشنهاد نمی شود. دلیل آن نیز واضح است؛ به مرور زمان جذب آب در خلل و فرج موجود در سنگ تراورتن، آن را ضعیف کرده و برای اجرا در کف مناسب نخواهند بود. میزان استحکام تراورتن ها نسبت به سنگ هایی که قبلا درمورد آنها توضیح داده شد، کمتر است. استفاده از تراورتن ها بیشتر درنمای ساختمان ها، بخصوص در نماهای رومی، رایج است.

گروه کارخانجات و معادن سنگ پارس

مجموعه سنگ پارس از سال 1379 فعالیت خود را با هدف تولید و بهره برداری صحیح و مهندسی شده از سنگ های طبیعی آغاز نموده است. این مجموعه همواره با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه ها و تجهیزات و همچنین تغییر سلیقه و درخواست بازار همگام بوده است و سعی در تولید هرچه بهتر محصولات و همچنین ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان خود را دارد. اگر به دنبال جدید فرآوری های سنگ ساختمانی هستید، فروشگاه سنگبری پارس را از دست ندهید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها