کد خبر: 691268
تاریخ انتشار :

هبلکس چیست ؟ نسل جدید بلوک های ساختمانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هبلکس چیست ؟ نسل جدید بلوک های ساختمانی

هبلکس چیست و چه مزایایی دارد؟ این پرسشی است که امروزه به دلیل افزایش استفاده از هبلکس در ساختمان سازی ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول نموده است. بلوک هبلکس که نوعی بلوک aac است از انواع بلوک های سبک و مصالح جدید به شمار می آید. هبلکس نسل جدید بلوک های ساختمانی است که در ساخت آن از سیلیس، سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و آب استفاده می شود. در پاسخ به اینکه علت سبکی وزن هبلکس چیست باید گفت که پودر آلومینیوم سبب تخلخل بلوک و در نتیجه سبک شدن آن می گردد. در این مطلب به این موضوع که بلوک aac چیست ، عوامل موثر بر قیمت بلوک هبلکس چیست و سایر پرسش های مربوط به این بلوک دیواری جدید پرداخته شده است.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک هبلکس در برندها و ابعاد مختلف می باشد. به منظور دریافت مشاوره، استعلام قیمت و خرید بلوک هبلکس می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

نسل جدید بلوک های ساختمانی

کاربرد نسل جدید بلوک های ساختمانی هبلکس به دلیل مزایای فراوانی که دارند بسیار گسترش یافته است. بلوک دیواری جدید برای تیغه چینی و ساخت دیوارهای غیرباربر مورد استفاده قرار می گیرد. نسل جدید بلوک های ساختمانی با توجه به تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند. استفاده از سیلیس در ساخت آن سبب افزایش مقاومت نسل جدید بلوک های ساختمانی در برابر آتش سوزی می گردد.

فرآیند تولید بلوک دیواری جدید هبلکس

به منظور تولید این بلوک دیواری جدید ، در ابتدا دوغابی از سیلیس و آب تهیه می گردد. سپس به آن سیمان و آهک اضافه می کنند. البته چنانچه این مواد پیش از ترکیب به صورت کلوخ در آمده باشند، لازم است که ابتدا به خوبی آسیاب شده و سپس مخلوط گردند. مواد مخلوط شده را با استفاده از میکسر با یکدیگر ترکیب می نمایند. گام بعدی تولید نسل جدید بلوک های ساختمانی ، اضافه کردن پودر آلومینیوم است که سبب تولید حباب های هوا می گردد. پس از آن مواد ترکیب شده را درون قالب می ریزند. در ادامه بلوک ها را تحت فشار و دمای بالا اتوکلاو کرده و در نهایت در ابعاد مورد نظر برش می زنند.

عوامل موثر بر قیمت هبلکس چیست

متریال مورد استفاده در ساخت نسل جدید بلوک های ساختمانی ، کیفیت تولید و در نتیجه محصول، برند و کارخانه سازنده همه از مواردی هستند که بر قیمت آن تاثیرگذار می باشند. از آنجایی که کیفیت تولید برندهای مختلف بلوک دیواری جدید هبلکس با یکدیگر متفاوت است، طبیعی است که قیمت محصولات آنها نیز با هم متفاوت باشد.

اگر بخواهید بدانید که عامل دیگر موثر بر قیمت هبلکس چیست باید گفت که قیمت خرید با پالت و فله با هم متفاوت می باشد. این بلوک ها غالبا با پالت به فروش می رسند، اما در صورت خرید فله قیمت آن ارزان تر است. البته پیشنهاد می گردد که خرید بلوک دیواری جدید هبلکس حتما با پالت انجام شود تا میزان پرتی و شکست مصالح کاهش یابد. برخی از برندها امکان برگشت پالت را برای مشتریان فراهم نموده و در صورت برگشت سالم پالت ها، هزینه آن به مشتری بازگردانده می شود. پالت های بلوک هبلکس با شرینک یا استریچر بسته بندی می شوند که قیمت پالت های با شرینک بیشتر است. به هنگام خرید باید توجه نمود که ظرفیت پالت های برندهای مختلف بلوک هبلکس با یکدیگر متفاوت می باشد. در برآورد قیمت ها باید فاصله حمل و نوع و تعداد ماشین مورد نیاز برای حمل و نقل را نیز مدنظر قرار داد.

پارامترهای موثر بر خرید هبلکس چیست

برای خرید بلوک هبلکس باید محل اجرا و ضخامت دیوار تعیین گردد. توجه به ابعاد و وزن مخصوص محصول هم از عواملی است که در خرید هبلکس موثر است. این بلوک دیواری جدید در ابعاد مختلفی تولید شده و به فروش می رسند که ممکن است در برندهای مختلف متفاوت باشد. بنابراین به هنگام خرید به برند محصول و مشخصات ارائه شده توسط کارخانه توجه نمایید. از ضخامت های معمول بلوک هبلکس ، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ سانتی متر می باشد.

به منظور خرید باید مسافت حمل را نیز مدنظر قرار داد. چنانچه برند و یا خرید از کارخانه خاصی در اولویت انتخاب نیست، بهتر است برای کاهش هزینه ها از نزدیک ترین کارخانه خرید نمایید. البته باید توجه داشت که هبلکس در تمامی استان های کشور تولید نمی گردد. پاسخ دیگر به این پرسش که عوامل موثر بر خرید هبلکس چیست ، توجه به ظرفیت پالت های هر کارخانه و نوع و تعداد ماشین مورد نیاز برای حمل مصالح از درب کارخانه به محل پروژه می باشد.

این بلوک ها در ساخت تیغه ها و دیوارهای غیرباربر مورد استفاده قرار می گیرند. نسل جدید بلوک های ساختمانی هبلکس به کمک چسب اجرا می شوند که این چسب ها در دو رنگ سفید و خاکستری تولید می شوند. قیمت چسب های سفید از انواع خاکستری بیشتر است. اگر چه ممکن است قیمت اولیه بلوک هبلکس از مصالحی همچون آجر سفالی و بلوک لیکا و ... بیشتر باشد، اما مزایای زیاد آن که سبب حذف یا کاهش هزینه های جانبی می گردد، خرید و قیمت هبلکس را مقرون بصرفه می نماید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه که پارامترهای موثر بر خرید بلوک aac چیست ، می باشید؛ می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

مزایای بلوک aac چیست

بلوک های هبلکس با عنوان بلوک aac نیز شناخته می شوند. در این بخش به این موضوع که مزایای هبلکس چیست پرداخته می شود. همان طور که پیشتر نیز بیان شد نسل جدید بلوک های ساختمانی هبلکس سبک بوده و نسبت به سایر مصالح مورد استفاده در دیوارچینی وزن کمتری دارند. سبک بودن این محصول موجب کاهش بار مرده ساختمان و در نتیجه مقاومت بیشتر سازه به هنگام وقوع زلزله می گردد.

تخلخل بلوک هبلکس آن را تبدیل به عایقی مناسب نموده است. بلوک های aac عایق مناسب صوتی و حرارتی می باشند. این موضوع سبب می گردد که هزینه های مربوط به عایق سازی ساختمان و همین طور هزینه های مربوط به تامین انرژی کاهش یابد که توجیهی بر این قضیه است که مزیت و توجیه اقتصادی قیمت هبلکس چیست .

نصب سریع و آسان، پاسخ دیگری است به این پرسش که مزایای بلوک aac چیست . در واقع سبک تر بودن و بزرگتر بودن ابعاد هبلکس موجب افزایش سرعت ساخت و ساز و در پی آن کاهش هزینه های نهایی مربوط به پرداخت حق الزحمه اجرا می گردد. این بلوک ها به کمک چسب مخصوص قابل اجرا بوده و نسبت به استفاده از ملات برای اجرای دیوار با مصالح سنتی، سطح تمیزتری را ایجاد می کنند. علاوه بر این، در صورت استفاده از بلوک دیواری جدید هبلکس، نیازی به پوشش آن با گچ و خاک نمی باشد.

بلوک سبک هبلکس به راحتی قابل برش دادن بوده و از این رو اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی راحت تر خواهد بود. این بلوک ها را می توان در هر ابعادی برش زد. بلوک دیواری جدید aac در برابر آتش مقاوم بوده و تا چندین ساعت می توانند در برابر حرارت ناشی از آتش سوزی مقاومت نمایند. بلوک هبلکس در برابر حمله حشرات و موریانه نیز مقاوم است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها