کد خبر: 675378
تاریخ انتشار :

هواشناسی امروز ۳۰ فروردین/ وزش باد و گردو خاک در این استان‌

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها طی امروز و روزهای آتی در برخی استان‌های کشور خبر داد.

هواشناسی امروز ۳۰ فروردین/ وزش باد و گردو خاک در این استان‌
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت آب و هوای امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه گفت: طی چند روز آینده در جنوب شرق کشور به ویژه در بخش‌هایی از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال و شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، کهگیلویه وبویراحمد، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران و فردا پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و جنوب استان مرکزی رگبارهای پراکنده گاهی همراه با رعدو برق رخ می‌دهد.

رفیعی گفت: روز جمعه در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور و غرب سواحل خزر بارش‌ها آغاز خواهد شد و بخش‌هایی از مرکز کشور روز جمعه بارش‌های خفیفی خواهند داشت.

وی افزود: امروز در مناطقی شرقی کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد شدید پدیده غالب است که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از لحاظ شرایط دمایی در بیشتر مناطق کشور افزایش تدریجی دما را خواهیم داشت و از امروز تا روز جمعه استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما راتجربه می‌کنند.

رفیعی ادامه داد: این مناطق از روز شنبه مجددا روند کاهشی دما با توجه به نفوذ پر فشار را تجربه خواهند کرد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از امروز تا روز یکشنبه شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود و آب‌های دریای خزر هم از اواخر وقت جمعه و روز شنبه این شرایط را خواهد داشت.

رفیعی شرایط جوی تهران برای امروز را همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی افزود: کمینه دما نیز به ۱۴ درجه رسید و پیش‌بینی می‌شود فردا به ۱۶ درجه بالای صفر برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: سردترین نقطه کشور امروز فریمان در خراسان رضوی بود و علاوه بر فریمان، دمای هوا در فرودگاه اردبیل و دیزین بالا نیز به منفی ۲ درجه رسید. گرم‌ترین نقطه کشور هم دیروز اهواز با ۳۷ درجه بالای صفر بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها