کد خبر: 691683
تاریخ انتشار :

بهترین دیالوگ سینمای ایران - دیالوگ های ماندگار ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اگر به آثار ایرانی نگاهی گذرا بیندازید متوجه خواهید شد که سینمای ایران همواره آثار بسیار زیبا و جذابی را تولید و منتشر کرده است که یکی از دلایل جذابیت این فیلم ها دیالوگ هایی میباشد که در آنها گفته می‌شود. سینمای ایران از گذشته تا به الان دارای کارگردانان و فیلم نامه نویسان بسیار مطرح و توانمندی داشته و قطعا آثار شاهکاری را تولید و خلق کرده‌اند. در این آثار نیز دیالوگ های ماندگاری وجود دارد. دیالوگ ها یکی از اصلی ترین پایه های فیلم به این دلیل که همین دیالوگ ها حافظه تاریخی سینما را تشکیل می دهند. قابل توجه است که دیالوگ های ماندگار سینمای ایران بسیار زیاد و گسترده هستند. این دیالوگ‌ها می‌توانند بسیار آموزنده و زیبا باشند و ملکه ذهن شوند و به همین دلیل خیلی از اوقات تکرار می‌شوند. البته قابل ذکر است که دیالوگ‌ها توسط نویسنده ها نوشته می‌شوند، اما میزان تاثیرگذاری آن‌ها به نحوه ادا کردن و حسی که بازیگران در هر صحنه به کار می‌گیرند نیز بسیار بستگی دارد. با توجه به این مطالب می‌توان فهمید که دیالوگ ها تاثیر بسیار زیادی در جذابیت فیلم ها دارند.

 فیلم های ماندگار سینمای جهان(معرفی چند فیلم)

فیلم کودا (CODA)

یک فیلم به کارگردانی سیان هدر است. این فیلم درام، کمدی و موسیقی محصول سال 2021 کشورهای آمریکا و فرانسه میباشد. این فیلم از طریق سه کمپانی‌ Vendome Pictures و Pathé Films و Picture Perfect Federation تهیه شده است. نویسندگی این فیلم اثری از سیان هدر بوده است. از بازیگران آن می‌توان به هنرمندانی مانند امیلیا جونز، تروی کوتور، دانیل دورانت، جان فیوره، لونی فارمر، کوین چاپمن، امی فورسیث، کورتلند جونز، مولی بیت توماس، فردیا والش پیلو، آیانا براون، مارلی متلین، جیسون پوگاچ و... اشاره کرد. داستان فیلم CODA 2021 در مورد دختری جوان به نام روبی است که تنها عضو شنوای یک خانواده ناشنوا میباشد. پدر، مادر و برادر بزرگتر روبی به نام لئو همگی ناشنوا هستند و در حوزه تجارت ماهیگیری فعالیت میکنند. در این میان روبی به موسیقی علاقه دارد اما زمانی که متوجه میشود کسب و کار ماهیگیری خانواده در معرض تهدیدی جدی قرار گرفته است، میان انتخاب رشته مورد علاقه خود و کمک به کسب و کار خانواده‌اش، دچار تردید شده و…

اگر طرفدار دیالوگ های خوب و ماندگار هستید پیشنهاد میکنیم دانلود فیلم دوبله جدید این شاهکار را از دست نداده و به تماشای آن بپردازید.

فیلم یک دور دیگر یا (Druk)

فیلمی به کارگردانی توماس وینتربرگ است. این فیلم کمدی درام دانمارکی محصول سال 2020 است. بازیگران این فیلم مس میکلسن، توماس بو لارسن، مائونوس میلان و لارش رانته هستند. داستان این فیلم از این قرار است که مارتین مرد میانسالی است که در مدرسه‌ای در کپنهاگ به تدریس تاریخ مشغول است و احساس می‌کند زندگی‌اش یکنواخت و خسته‌کننده شده، دانش‌آموزانش به کلاس او اهمیتی نمی‌دهند و روابط زناشویی او نیز ضعیف و سرد شده‌است. مارتین روابطی صمیمی با سه تن از همکارانش تامی معلم ورزش، پیتر معلم موسیقی و نیکلای معلم روانشناسی مدرسه دارد. در جشن تولد چهل سالگی نیکلای بحثی در خصوص فرضیه فین اسکوردرو روانپزشک نروژی مطرح می‌شود. طبق فرضیه اسکوردرو وجود 0٫05 الکل در خون انسان موجب افزایش خلاقیت و آسودگی فرد می‌شود...

فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری

فیلمی به کارگردانی مارتین مک‌دونا است. از بازیگران آن می‌توان فرانسیس مک‌دورمند، وودی هارلسون، سم راکول، جان هاکس، پیتر دینکلیج، ابی کورنیش و لوکاس هجز را نام برد . فیلم 3 بیلبورد خارج از ابینگ میزوری در واقع داستان یک مادر است که شخصا با مسئولین محلی در می افتد تا پرونده قتل دخترش را وقتی آنها نمیتوانند متهم را دستگیر کنند خودش حل کند…

بهترین دیالوگ سینمای ایران(معرفی چند دیالوگ)

در ادامه به بخشی از بهترین دیالوگ های سینمای ایران میپردازیم:

فیلم آدم برفی

داریوش ارجمند: اینجا نمیشه به کسی نزدیک شد. آدما از دور دوست داشتنی ترن، اگه دو نفر به قیمت دوستی مجبور شن به هم دروغ بگن بهتره تنهایی بشینن و به چیزایی که دوست دارن فکر کنن؛ تو این دیار، برد با اوناییه که از مخشون کار میکشن. بخوای از دلت مایه بذاری سوختی.

فیلم بارکد

بهرام رادان: آدما بدون غذا بیست روز دووم میارن، بدون آب دو روز، بدون اکسیژن چند دقیقه، اما بدون امید لحظه‌ای دووم نمیارن. کسی که امید به زندگی رو به آدم میده بیشترین لطف رو در حقش کرده.

فیلم  درباره الی

شهاب حسینی: یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی بی پایانه.

فیلم مغز‌های کوچک زنگ زده

نوید محمد زاده‌ :می‌گن اگه چوپان نباشه گوسفندا تلف میشن یا گم میشن یا از گرسنگی می‌میرن، چون مغز ندارن. هر کسی که مغز نداره به چوپون احتیاج داره، یه چوپون دلسوز.

فیلم عصر یخبندان

بهرام رادان‌ : می‌دونی تو عصر یخبندان کیا زنده موندن؟ فقط خارپشتا! اونا دو راه داشتن؛ یا دور هم جمع شن و از همدیگه گرما بگیرن، یا از هم دور شن تا خارشون تو بدن هم نره. اونا راه اول رو انتخاب کردن.

فیلم تنگه ابوقریب

جواد عزتی: جنگ برنده نداره، اونایی تو جنگ برنده اند که اسلحه می‌فروشن.

فیلم خوابم میاد

رضا عطاران: هم هستی هم نیستی. این بی فکری و بی وزنیه تو خواب که چیزی از دورو وَرت نمیفهمی رو با هیچی تو دنیا عوض نمیکنم. ولی کاریش نمیشه کرد. باید بیدار شیم. مشکله منم همیشه، درست از همین جا شروع میشه. وقتی چشامو باز میکنم، وقتی متوجه میشم هنوز زندم، دوباره تنهام. مجبورم ادامه بدمو چیزی ام راضیم نمیکنه، حتی کار هر روزه‌ای که انتظارمو میکشه و یه وقتی عاشقش بودم.

فیلم حوض نقاشی

شهاب حسینی: به مریم گفتم نیا توو تا مثل دو تا مرد، مردونه حرف بزنیم. مامان بابا خیلی خوبن سهیل، به خدا وقتی نیستن می‌فهمی باور کن، به جان آقام. دفتر نقاشی مامان جدیدتو پاره نکنی بابا، کفترا هی حالتو می‌پرسن، دوست داشتی، وقت داشتی بیا سر بزن بهشون، گریه نکنی سهیل بابا، نه، گریه مال مَرده، فقط سرتو بگیر بالا گریه کن، خوب کاری کردی بابا مامان تازه پیدا کردی برا خودت! منم بودم.

 سنگین ترین دیالوگ های بهروز وثوقی

بهروز وثوقی یکی از بزرگترین بازیگران ایرانی میباشد که در آثار ماندگاری به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه اشاره کوتاهی به دیالوگ های این بازیگر در اثار او میکنیم.

فیلم داش آکل : کمر مرد رو هیچی تا نمی کنه، جز زن! من بودم و یه طوطی، حالا هم باز منم و یه طوطی، ولی دیگه نه اون طوطیِ و نه من داش آکل.

فیلم قیصر : این نظام روزگاره، یعنی این روزگاره دایی. نزنی میزننت

فیلم سوته دلان : ساعت زنگ زده دیگه زنگ نمیزنه، چونکه زنگهاشو زده

فیلم مجید : هه هه هه هه پنزر خنزر توپ داغونم نمیکنه، چش شیطون کر توپ توپم, این مال و منال مفتی همچی هلو برو تو گلو گیر نیومد حاصل یه عمر جوبگردیه, آقامون ظروفچی بود خودمون شدیم جوبچی, جوبچی! آقا مجید ظروفچیه جوبچی, هه هه هه هه میخ زنگ زده, زنجیر زنگ زده, تارزان زنگ زده, ساعت زنگ زده, حواستو ضرب کن جمع کن ضرب کن جمع کن! ساعت زنگ زده دیگه زنگ نمیزنه چون زنگاشو زده.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها