کد خبر: 695275
تاریخ انتشار :

بازدید شهردار و رئیس شورای‌ شهر قائم‌شهر از ایستگاه نوآوری شریف

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بازدید شهردار و رئیس شورای‌ شهر قائم‌شهر از ایستگاه نوآوری شریف

بازدید شهردار و رئیس شورای شهر قائم شهر از ایستگاه نوآوری شریف

کاظم علی‌پور ، شهردار و رئیس شورای شهر قائم‌شهر به همراه جمعی از مسئولان فرمانداری و شورای اسلامی این شهر، صبح روز یکشنبه پنجم آذرماه از ایستگاه نوآوری شریف بازدید کردند.

در جریان بازدید شهردار، رئیس شورای شهر محترم شهرستان قائم‌شهر و جمعی از اعضای شورای این شهر از ایستگاه نوآوری شریف ، مهدی عامری ، معاون اجرایی ایستگاه توضیحاتی را درباره خدمات این مجموعه و اهداف راه‌اندازی آن ارائه کرد. اعضای شورای شهر و مقامات دولتی قائم‌شهر، ضمن آشنایی با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های طرفین در زمینه همکاری‌های مشترک برای راه‌اندازی اولین کارخانه نوآوری استان مازندران در محل کارخانه نساجی قائم‌شهر به تبادل نظر پرداختند.

کاظم علی‌پور، شهردار و رئیس شورای شهر قائم‌شهر

شهردار قائم‌شهر در این بازدید، در پاسخ به سوال خبرنگار تریبون‌نیوز درباره این‌که ایستگاه نوآوری شریف را چگونه ارزیابی کرده و به نظر او نهادهای دولتی و خصوصی برای ادامه یافتن مسیر نوآوری در کشور چطور می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند، گفت: «کارخانه نساجی، اولین کارخانه نوآوری در قائم‌شهر است و تغییر کاربری کارخانه نساجی به یک کارخانه نوآوری، نگرانی‌هایی را برای برخی از مردم این شهر در پی داشته است. کارخانه نساجی از قدیم در بطن زندگی مردم قائم‌شهر حضور داشته و همین مسئله آن‌ها را نسبت به تغییر کاربری آن نگران کرده است؛ در حالی که ما به دنبال توسعه علم و فناوری همراه با اشتغال‌زایی هستیم.» به گفته شهردار قائم‌شهر، ایستگاه‌های نوآورانه و کارخانه‌های نوآوری الگوهای مختلفی را در شهرهای گوناگون دارند و نمی‌توان یک الگوی واحد برای آن درنظر گرفت.

میثم سیفی ، معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران نیز در این جلسه از مزایای این پارک علم و فناوری و عملکرد آن گفت. او به بومی‌سازی علوم و ورود فناوری‌های نو به بخش کشاورزی اشاره کرد و دلیل علاقه‌مندی استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ به پارک‌های و فناوری در شمال کشور را موقعیت جغرافیایی این شهرها و نزدیکی آن‌ها به شهر تهران دانست. در پایان، شهردار و اعضای شورای شهر و فرمانداری قائم‌شهر از مجموعه لنسر شریف که در حوزه آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان فعال است، بازدید کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها