کد خبر: 696054
تاریخ انتشار :

بهترین زمان سفر به ویتنام چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به ویتنام چه فصلی است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اگر به دنبال سفری هیجان‌انگیز و ماجراجویانه در آسیا هستید و می‌خواهید تفریحاتی نظیر غواصی، صخره‌نوردی و طبیعت گردی را در برنامه سفرتان جا دهید، بدون شک بهترین گزینه پیش روی شما ویتنام است! البته شاید به‌درستی نمی‌دانید که این کشور کجاست و بهترین زمان سفر به ویتنام چه فصلی است، اما اصلا نگران نباشید! ما اینجا هستیم که همه‌چیز را درباره این کشور به شما بگوییم.

ویتنام کشوری در جنوب شرقی آسیا، واقع در قسمت شرقی شبه جزیره هند است که از شمال با چین، از غرب با لائوس و کامبوج هم‌مرز است. پایتخت این کشور، هانوی نام دارد که بزرگ‌ترین شهر ویتنام است. این کشور به لحاظ فرهنگی، تاریخی و همچنین جاذبه‌های طبیعی، یکی از برترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و به‌تازگی موردتوجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. با ما همراه شوید تا سفر کوتاهی به ویتنام داشته باشیم.

آب و هوای ویتنام

اگر دوست دارید با تور ویتنام به این کشور جذاب سفر کنید، باید از آب‌وهوای این کشور اطلاع داشته باشید. ویتنام به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی خود، آب و هوای متنوعی دارد. این کشور از سه منطقه دلتای رود مکونگ (Mekong)، مناطق مرتفع مرکزی و منطقه شمالی تشکیل شده است.

این کشور در طول سال، دو فصل بارانی و خشک را تجربه می‌کند. در فصل بارانی که از ماه می تا اکتبر ادامه دارد، دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد است و به دلیل بارندگی فراوان، رطوبت زیادی احساس می‌شود. در فصل خشک ویتنام نیز که از نوامبر تا آوریل ادامه دارد، دمای هوا بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است و بارش باران به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

باوجود این، آب و هوای نقاط مختلف ویتنام در هر دو فصل بسیار باهم فرق دارد. ممکن است در یک زمان، دمای منطقه‌ای خشک و بدون بارش باران باشد و در منطقه‌ای دیگر، برف سفیدی قله‌ها را پر کند.

برای نمونه، شهر ساحلی هوی آن همیشه هر دو فصل را تجربه می‌کند. از فوریه تا آگوست، آب و هوای هوی آن بسیار خشک است؛ اما از سپتامبر تا ژانویه، بارش‌های موسمی آغاز شده و دمای هوا به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. از دیگر جاهای دیدنی ویتنام که همین شرایط در آن دیده می‌شود، می‌توانیم به هوشی مین، دلتای مکونگ، فان تیت، فو کوک و کان دائو اشاره کنیم. به‌طور کلی، هرچه به سمت سواحل و جزایر ویتنام نزدیک‌تر بشویم، روزهای آفتابی طولانی، گرمای هوای بیشتر، رطوبت بالاتر و البته بارندگی فصلی را می‌توانیم مشاهده کنیم.

s2

بررسی فصل های مختلف برای سفر به ویتنام

بهترین زمان سفر به ویتنام می‌تواند بر اساس سلایق شخصی شما تعیین شود. پیاده‌روی در مراتع و دشت‌ها، کوهنوردی، بازدید از معابد دیدنی، حضور در فستیوال‌های متنوع فرهنگی و بازدید از شهرهای تاریخی ویتنام، هرکدام می‌توانند در فصل خاصی انجام شوند؛ پس برای شروع کار، لازم است مناطقی که قصد بازدید از آنها را دارید و البته فعالیت‌های تفریحی موردنظرتان را مشخص کنید.

یکی از نکات موردتوجه در برنامه‌ریزی پیش از سفر، بررسی فصل‌های مختلف برای سفر به ویتنام است. درحالی‌که مناطق جنوبی این کشور گرم و مرطوب هستند، نواحی شمالی آن‌، آب و هوای معتدل‌ دارند. ارتفاعات این کشور نیز در طول زمستان بسیار سرد است؛ بنابراین اگر قصد دارید در بهترین زمان، به ویتنام سفر کنید، بهتر است هر فصل را به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار دهید.

آب و هوای ویتنام در بهار

این کشور در بهار،  آب و هوایی خنک دارد؛ یعنی به‌طور معمول، میانگین دما ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و به دلیل بارش‌های بهاری، رطوبت هوا هم زیاد است. شما در فصل بهار و با خرید تور نوروز می‌توانید در سواحل شگفت‌انگیز این کشور سواحلی نظیر خه من، هویی آن، سائو، اونگ لانگ، از تفریحات آبی لذت ببرید و نوشیدنی خنکتان را در آرامش میل کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما، قایق‌سواری بر روی دلتای مکونگ است. رودخانه مکونگ که از میان یکی از مناطق سرسبز و مزارع برنج عبور می‌کند، درواقع مسیر دسترسی روستاییان به شهرهای مختلف است. اگر به جشنواره‌های ملی و مذهبی کشورها علاقه‌مند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در جشنواره وساک یا روز بودا که در ماه فروردین جشن گرفته می‌شود، شرکت کنید.  به شما توصیه می‌کنیم تور ویتنام نوروز را بخرید و از تفریح‌های جذاب این مجمع‌الجزایر زیبا نهایت لذت را ببرید.

آب و هوای ویتنام در تابستان

همان‌طور که می‌توان تصور کرد، آب و هوای ویتنام در تابستان گرم است و بارش باران کاهش پیدا می‌کند. در این فصل، میانگین دما ۳۵ درجه سانتیگراد و رطوبت هوا همچنان بالا است. باوجود این، شما بازهم می‌توانید از آثار باستانی و جاذبه‌های مذهبی این کشور بازدید کنید.

اگر به فرهنگ و مذهب ملت‌ها علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این فصل، از معبد کائو دای دیدن کنید. این معبد که یکی از مقدس‌ترین جاذبه‌های ویتنام است، به دین کائودائیسم تعلق دارد. دین کائودائیسم یکی از ادیان منحصربه‌فرد ویتنام است که از بودائیسم، تائوئیسم و حتی کاتولیسم رومی الهام گرفته است. علاوه‌بر این، روز ارواح سرگردان که یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های مذهبی مردم ویتنام است نیز در مرداد برگزار می‌شود.

آب و هوای ویتنام در پاییز

می‌توان گفت که پاییز بهترین زمان سفر به ویتنام برای همه سلیقه‌ها است. در این فصل، آب و هوا در بهترین حالت خودش قرار دارد. پاییزِ ویتنام به شما اجازه می‌دهد که در بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این کشور قدم بزنید و از سفرتان لذت ببرید.

بدون شک تصاویر منطقه سا پا، واقع در استان لائوکای را بارها در اینستاگرام و سایت‌های گردشگری دیده‌اید. سا پا یا همان تراس‌های برنج‌کاری‌شده با پس‌زمینه جنگل‌های انبوه بامبو، فضایی تماشایی را خلق کرده‌اند. شما می‌توانید با تور ویتنام در پاییز، از این مناطق شگفت‌انگیز و البته جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر دالات، حفاظت‌گاه طبیعی پو لونگ و هانوی دیدن کنید.

آب و هوای ویتنام در زمستان

زمستان در ویتنام بسیار خنک‌تر از فصل‌های دیگر است. به طور میانگین، دمای هوا بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است و رطوبت نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. در این فصل، دمای هوای مناطق کوهستانی ویتنام کاهش می‌یابد؛ در نتیجه اگر قصد دارید در این فصل به ویتنام سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که لباس‌ گرم همراه داشته باشید.

خلیج‌ ها لانگ، واقع در دلتای رود سرخ، یکی از مقاصد گردشگری در طول زمستان است. این جاذبه گردشگری به افرادی که به قایق‌سواری علاقه دارند پیشنهاد می‌شود. پس اگر به دنبال دراز کشیدن کنار ساحل و شنا در خلیج‌های رؤیایی هستید یا از قدم زدن در پارک‌ها، مناطق سرسبز و پیاده‌روی در روستاهای شگفت‌انگیز لذت می‌برید، بهترین زمان برای سفر به ویتنام، اواخر زمستان است.

توجه داشته باشید که اگر به آب و هوای طوفانی علاقه ندارید، مناطق مرکزی ویتنام را از برنامه سفرتان حذف کنید؛ زیرا ممکن است در طول زمستان، باران‌های استوایی مانع فعالیت‌های شما شوند و نتوانید آنطور که می‌خواهید از سفرتان لذت ببرید.

یکی از بهترین تفریحات ویتنام در فصل زمستان نیز کمپینگ در غار سون دونگ است که می‌تواند به شگفت‌انگیزترین تجربه گردشگری شما تبدیل شود.

s3

ارزانترین زمان سفر به ویتنام

به طور کلی، هزینه سفر به موارد مختلفی نظیر زمان سفر، نوع حمل و نقل، تعداد افراد و محل اقامت بستگی دارد.

اگر می‌خواهید با تشخیص ارزانترین و بهترین زمان سفر به ویتنام در تور ویتنام ثبت نام کنید، ابتدا باید مواردی که در بالا به آنها اشاره شد را مشخص کنید؛ برای مثال، هزینه اقامت شما در هتل‌های ویتنام از شبی ۱۲ دلار آغاز می‌شود. هزینه وسایل حمل و نقل عمومی نظیر توک توک، مینی ون و اتوبوس نیز از تاکسی‌ها کمتر است. در نتیجه اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، بهتر است در هزینه اقامتگاه، حمل و نقل و خورد و خوراک دقت کنید.

با تمام این تفاسیر، ارزانترین زمان سفر به ویتنام بین ماه‌های آگوست و نوامبر است. آب و هوای ویتنام در این بازه زمانی بسیار معتدل‌تر از تابستان است و رطوبت نیز تاحدی کاهش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه در کشور ویتنام، جشنواره‌ها و مراسم بسیار زیادی در طول سال برپا می‌شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم در این تاریخ‌ها به ویتنام سفر نکنید. برای مثال، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشن ویتنام، جشن سال نو است.

در طول این جشن که تِت نامیده می‌شود، هزینه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و همچنین هزینه حمل و نقل داخلی، افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. دلیل این موضوع نیز هم‌زمانی این جشن با سال نوی چین و سفر چینی‌ها به ویتنام است؛ اما از طرفی هم باتوجه به اینکه این مراسم پیش از جشن سال نوی ما برگزار می‌شود، می‌تواند زمان خوبی برای یک سفر طولانی به ویتنام باشد.

سفر هیجان انگیز با تور ویتنام الفبای سفر

اگر به دنبال تعطیلاتی خاطره‌انگیز و لذت‌بخش هستید، حتماً ویتنام را در برنامه‌ سفرهای خود قرار دهید و باتوجه به علاقه و برنامه‌‌های خود، بهترین زمان سفر به ویتنام را انتخاب کنید. سواحل زیبای ویتنام در تابستان، مناطق کوهستانی‌اش در پاییز و جشن‌های سنتی‌اش در زمستان، همگی می‌توانند به شما تجربه‌ای فراموش‌نشدنی هدیه بدهند. اگر برای برنامه‌ریزی سفرتان به کمک یا راهنمایی نیاز دارید، حتماً با ما در الفبای سفر تماس بگیرید.

آژانس الفبای سفر با افتخار در برنامه‌ریزی سفر به ویتنام به شما کمک می‌کند. ما با تیمی از کارشناسان مجرب و باتجربه، سفری به‌یادماندنی و آسان را برای شما تدارک می‌بینیم. برای خرید تور ویتنام و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید. مطمئن هستیم که سفر به ویتنام با الفبای سفر یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها