کد خبر: 696745
تاریخ انتشار :

درآمد معلم خصوصی فیزیک چقدر است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تدریس خصوصی فیزیک یکی از پرتقاضا‌ترین روش‌های یادگیری است. زیرا کاملاً بر پایه نیازها و اهداف آموزشی هر دانش‌آموز است. قطعاً اگر از دانش‌آموزان بپرسیم سخت‌ترین مباحث فیزیک کدامند؟ شاید اکثریت آن‌ها مبحث حرکت‌شناسی، مبحث دینامیک، خازن و الکتریسیته ساکن و مدار را سخت‌ترین مباحث فیزیک بدانند، اما درجه سختی هر دانش‌آموزی در درک این مباحث با دانش‌آموز دیگری متفاوت است. کلاس معلم خصوصی فیزیک نیز براساس همین تفاوت‌ها تشکیل می‌شود.

در واقع معلم خصوصی فیزیک براساس نیاز و مشکل خاص هر دانش‌آموز که متفاوت از دانش‌آموز دیگری است، محتواها کلاس، نحوه تدریس خصوصی فیزیک، منابع تدریس خصوصی فیزیک و غیره را انتخاب می‌کند. از این رو روش تدریس خصوصی فیزیک را بهینه‌ترین و زودبازده‌ترین روش آموزشی نام می‌برند.

از همین جهت است که تقاضا برای کلاس معلم خصوصی فیزیک بسیار بالا بوده و اساتید فیزیک در کنار تدریس در مدارس و ‌آموزش و پرورش، ترجیح می‌دهند که برای کسب درآمد تدریس خصوصی فیزیک بالا، وارد حوزه خصوصی تدریس هم شوند.

اما قبل از ورود باید ترفند‌ها و تکنیک‌های موثر برای موفقیت در این حوزه را شناخته و راه ورود به بازار تدریس خصوصی را بدانند. از درآمد معلم خصوصی فیزیک اطلاع پیدا کرده و سریع‌ترین راه جذب شاگرد خصوصی را کشف کنند. نکات بسیار مهمی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است.

درآمد تدریس خصوصی فیزیک چقدر است؟

درآمد تدریس خصوصی فیزیک، به پارامترها و عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به چند عامل و معیار بسیار مهم که درآمد معلم خصوصی فیزیک را افزایش می‌دهد، اشاره می کنیم:

۱. دانش و سواد تخصصی و عمیق استاد تدریس خصوصی فیزیک

سطح دانش، تحصیلات و گواهینامه‌ها و افتخارات آموزشی اساتید تدریس خصوصی فیزیک می‌تواند کارنامه کاری آن‌ها را پربارتر کرده و در نهایت باعث جذب شاگردان فراوان شود. معمولاً اساتیدی که سطح تحصیلات و دانش بالایی در حوزه تدریس خصوصی فیزیک دارند، قابل اعتماد‌ بوده و اطلاعاتی که در اختیار شاگرد خود قرار می‌دهند نیز قابل پذیرش است.

منظور از سطح دانش و تحصیلات اساتید تدریس خصوصی فیزیک در همه مقاطع برای مثال معلم خصوصی فیزیک دوازدهم، می‌تواند شامل موارد زیر باشد که تاثیر بسیاری بر درآمد معلم فیزیک می‌گذارد:

دانش و سواد دانشگاهی

هرچه رشته تحصیلی استاد فیزیک به این درس نزدیک‌تر بوده یا در برترین دانشگاه‌های معتبر ایران تحصیل کرده‌ باشد، دانش و سواد ایشان بیشتر بوده و درآمد تدریس خصوصی فیزیک‌شان نیز بیشتر می‌شود.

برخی از سایت‌های ایران براساس تعداد مقالات علمی، تعداد اعضای هیئت علمی، تعداد پروانه‌های ثبت اختراع، اچ ایندکس و چند فاکتور مهم دیگر در رشته‌های علوم طبیعی مانند رشته فیزیک، برترین دانشگاه‌های ایران در سال ۲۰۲۳ را به صورت زیر نام برده است:

  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه صنعتی اصفهان
  • دانشگاه تربیت مدرس کردستان
  • دانشگاه شیراز
  • دانشگاه تهران

برای مثال در سایت تدریس خصوصی استادبانک، درآمد تدریس خصوصی استاد فیزیک با سطح Vip (احمدرضا کلانتریان) با افتخارات آموزشی نظیر مدرک کارشناسی از دانشگاه امیرکبیر (https://aut.ac.ir/) و کارشناسی ارشد از دانشگاه علم و صنعت ایران (http://www.iust.ac.ir/)، هر جلسه ۹۰ دقیقه، برای درس‌های فیزیک دهم و فیزیک یازدهم حدود ۷۸۰ هزار تومان بوده و به عنوان معلم خصوصی فیزیک دوازدهم جلسه‌ای ۸۴۵ هزار تومان می‌باشد.

گواهینامه‌های بین‌المللی

برای افزایش سواد و تخصص در حوزه تدریس خصوصی فیزیک، اساتید می‌توانند در دوره‌های تخصصی و معتبر بین‌المللی شرکت کرده یا گواهینامه‌های خاصی را کسب کنند. قطعاً داشتن گواهینامه‌های دوره‌های زیر، به افزایش درآمد معلم خصوصی فیزیک منجر می‌شود.

گواهینامه‌های تخصصی فیزیک از سازمان‌های بین‌المللی زیر

American Association of Physics Teachers (AAPT):

این سازمان گواهینامه‌های مختلفی برای معلمان فیزیک ارائه می‌دهد که می‌تواند شامل دوره‌های پیشرفته تدریس فیزیک باشد.

International Baccalaureate (IB) Teacher Certifications:

کسب گواهینامه‌های معلمی IB برای تدریس در برنامه‌های بین‌المللی که تمرکز ویژه‌ای بر فیزیک دارند.

Cambridge International Examinations Teacher Training:

دوره‌هایی برای معلمانی که می‌خواهند در سیستم‌های آموزشی بین‌المللی تدریس کنند.

دوره‌های آنلاینCoursera و EdX:

ارائه دوره‌های آنلاین تخصصی فیزیک و تدریس فیزیک از دانشگاه‌هایی مانند MIT، Harvard و دیگر دانشگاه‌های برتر.

افتخارات آموزشی

برخی از اساتید تدریس خصوصی فیزیک هستند که علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، سال‌های سال بوده که در موسسات و مراکز آموزشی معتبر و رسمی نظیر سازمان آموزش و پرورش تدریس کرده‌اند. این اساتید به واسطه تدریس در این موسسات، دانش و سواد تخصصی عمیق‌تری داشته و طبیعتاً قیمت تدریس خصوصی فیزیک ایشان نیز بالاتر است.

برای مثال استاد رحمت خیراله زاده از اساتید چهار ستاره استادبانک هستند که علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی ارشد فیزیک، به مدت ۲۷ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش (https://medu.ir/) را داشته و در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان فیزیک را تدریس کرده‌اند. قیمت تدریس خصوصی فیزیک ایشان برای فیزیک دهم و یازدهم جلسه‌ای ۴۹۰ هزار تومان بوده و به عنوان معلم خصوصی فیزیک کنکور، جلسه‌ای ۵۵۰ هزار تومان است.

۲.تجربیات معلم خصوصی فیزیک در تدریس

عامل مهم دیگر بر افزایش درآمد معلم خصوصی فیزیک، تجربیات ایشان در تدریس این درس است. منظور از تجربه، یعنی مهارت‌هایی که اساتید فیزیک در به کار بردن روش تدریس مناسب، انتخاب منابع تدریس و استفاده از تکنولوژی در این زمینه دارند.

برای مثال بهترین معلم فیزیک آنلاین فردی است که با تمام ابزارهای روش آنلاین یعنی Skype، Zoom، Google Meet، Adobe Connect و Skyroom آشنایی داشته و بهترین آن را برای کلاسهای خود انتخاب کند.

استاد فیزیک در تدریس خلاقانه فیزیک خود از نرم‌افزارهای آموزشی و محیط‌های آنلاین آن نظیر SmartPhysics، PhET Interactive Simulations الهام بگیرد.

بهترین معلم خصوصی فیزیک باید علاوه بر آموزش کتاب فیزیک دبیرستان (chap.sch.ir) و دست‌نویس‌های شخصی که نتیجه سال‌ها تجربه تدریس فیزیک است، از کتاب‌های کمکی نظیر فیزیک مبتکران (mobtakeran.com)، فیزیک نشرالگو (www.olgoobooks.ir) و غیره متناسب با سطح و نیاز شاگرد خود استفاده ‌کند.

یا برای آموزش نظریه‌های مهم فیزیک، نظریه‌هایی نظیر نسبیت خاص (Special Relativity) و نسبیت عام (General Relativityآلبرت اینشتین (Albert Einstein) یا نظریه‌هایی مانند قوانین حرکت نیوتن (Newton's Laws of Motion) از مثال‌های عینی و واقعی استفاده کند.

همچنین برای افزایش سطح دانش و در اختیار گذاشتن توضیحات و اطلاعات کاربردی بیشتر به شاگر خصوصی خود، از کتب فیزیک خارجی نظیر Feynman Lectures on Physics تالیف ریچارد فاینمن بهره ببرد.

چگونه معلم خصوصی فیزیک شویم؟

اگر معلمی هستید که دانش و تجربه مناسبی در تدریس فیزیک دارید، می‌توانید در پاسخ به سوال چگونه معلم خصوصی فیزیک شویم؟ سریع‌ترین راه ورود به بازار تدریس خصوصی را انتخاب کنید. به طور معمول اساتید تدریس خصوصی فیزیک در کنار تدریس مستقل، برای ایجاد محبوبیت و افزایش اعتبار، جذب سایت‌های تدریس خصوصی نظیر Wyzant، Tutor.com، Preply، TakeLessons، MyTutor می‌شوند.

مهم ترین مزیت‌ همکاری با این سایت‌ها، ارتقای مهارت‌های شغلی، دیده شدن رزومه استاد توسط کاربران بسیار و همچنین افزایش اعتباری کاری‌ ایشان است.

البته که دسترسی به این سایت‌ها کمی سخت بوده اما می‌توان با کمک پلتفرم ایرانی آن، یعنی سایت تدریس خصوصی استادبانک (www.ostadbank.com) خیلی سریع وارد حوزه تدریس خصوصی فیزیک شد.

مهم ترین مزیت‌های استادبانک برای ثبت‌نام و شروع به فعالیت در آن موارد زیر است:

  • ثبت‌نام رایگان و تبلیغات رایگان برای مخاطبان هدف (دانش‌آموزان و والدین)
  • شفافیت در قیمت تدریس خصوصی فیزیک ( قیمت‌گذاری براساس صلاحیت و مهارت‌های اساتید)
  • حفظ حریم شخصی و اطلاعات محرمانه اساتید فیزیک از دید کاربران
  • انعطاف در زمان و نحوه برگزاری کلاس (حضوری یا آنلاین)
  • افزایش بازدید صفحه پروفایل استاد در صورت فعال بودن در این مجموعه
  • ارتقاء مهارت‌های تدریس با شرکت در دوره اخلاق حرفه‌ای در تدریس استادبانک و همکاری با برترین اساتید فیزیک
  • پشتیبانی فعال برای پاسخگویی به سوالات، ابهامات و پیگیری مطالبات اساتید و دانش‌آموزان

بنابراین می‌توان فارغ از روش‌های تبلیغاتی کم بازده نظیر تدریس خصوصی فیزیک دیوار و سایر سایت‌های تبلیغاتی، با کمک پلتفرم معتبر استادبانک، هم سریع وارد بازار کار و جذب شاگرد خصوصی شد و هم به رزومه کاری و مهارت‌های تدریس خود به واسطه اعتبار این مجموعه، اعتبار و ارزش زیادی افزود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها