کد خبر: 697469
تاریخ انتشار :

بررسی عملکرد دیزل ژنراتور ولوو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دیزل ژنراتورها یکی از پر کاربردترین تجهیزات صنعتی شناخته می شوند که از آن ها در زمینه های مختلفی استفاده می کنند. این دستگاه ها وظیفه دارند تا سوخت را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. از این جهت نقش بسیار مهم و اساسی را در صنایع مختلف بر عهده دارند. امروزه انواع بسیار مختلف و گوناگونی از این تجهیزات تولید شده اند. یکی از بهترین دیزل ژنراتورهای موجود در بازار، دیزل ژنراتور ولوو است. عملکرد دیزل ژنراتور ولوو بسیار عالی بوده و به راحتی می تواند نیاز های افراد را در این زمینه برآورد سازد. 

شایان ذکر است که شما می توانید انواع مختلفی از مدل های دیزل ژنراتور ولوو را در فروشگاه رادوکو بررسی کرده و متناسب با بودجه ای که دارید و با در نظر گرفتن نیازتان به یک ژنراتور دیزل، به خرید مدل مناسب اقدام کنید.

آشنایی با دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو دستگاهی است که از انرژی سوخت برای تولید برق استفاده می کند. در مراکز حساسی مانند نیروگاه ها، بیمارستان ها و حتی در مجتمع های مسکونی، اداری تجاری، تفریحی و... که نیاز مداوم به برق دارند، استفاده از این دستگاه بسیار مفید و کاربردی است. به این صورت که در مواقعی که جریان برق شهری قطع می شود، دیزل ژنراتور ولوو شروع به کار کرده و برق را تامین می کند.

اهمیت نگهداری از دیزل ژنراتور ولوو

این تجهیزات راندمان و کارایی بسیار بالایی داشته و می توانند انتظارات افراد را به راحتی بر آورد سازند. اما به عنوان یک نکته بسیار مهم بایستی در نظر داشته باشید که راندمان و طول عمر دیزل ژنراتور ولوو ارتباط مستقیمی با نحوه نگهداری آن دارد. به همین دلیل، اگر می خواهید دستگاهی که خریداری کرده اید، تا سال های طولانی و بدون هیچ گونه افت کیفیتی، کار خود را انجام دهد، حتما لازم است تا نسبت به نگهداری درست و اصولی از آن حساس باشید.

نکات مهم در رابطه با نگهداری از دیزل ژنراتور ولوو

به دلیل اهمیت نگهداری از دیزل ژنراتور ولوو و نتایجی که این کار بر روی عملکرد دیزل ژنراتور ولوو دارد، تصمیم گرفته ایم تا به طور کامل به شرح و توضیح نکات مهم در این زمینه بپردازیم. نگهداری از این تجهیزات کار سختی نبوده و با به خرج دادن دقت و حساسیت کافی، می توانید به راحتی به این کار بپردازید.

بررسی ‌های روتین

انجام بررسی های روتین مهم ترین و در عین حال ساده ترین نکته ای است که بایستی در مورد نحوه نگهداری از این دستگاه ها بدانید. منظور از بررسی های روتین کنترل سطوح سوخت و روغن، چک کردن نشتی‌ها و بررسی لوله‌ها و اتصالات و... است. بررسی های روتین باعث می شوند تا در صورتی که هر یک از بخش های این تجهیزات آسیب دیده باشد، سریعا به تعمیر یا تعویض آن اقدام شود تا مشکل سریع تر و ارزان تر رفع شود.

بررسی و تعویض مایعات

یک دیزل ژنراتور ولوو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از مهم ترین این بخش ها مربوط به بخش مایعات آن است. برای درست و اصولی بودن عملکرد دیزل ژنراتور ولوو حتما لازم است تا در بازه های زمانی مشخص به تعویض مایعات دستگاه اقدام کنید. تعویض به موقع روغن و مایع خنک کننده دستگاه باعث می شود تا دیزل ژنراتور عملکرد طبیعی خود را حفظ کرده و کاهشی در راندمان آن به وجود نیاید. همچنین به عنوان یک نکته مهم بایستی فیلتر سوخت دستگاه را نیز در بازه های زمانی مشخص تعویض کنید.

بازه زمانی تعویض موارد گفته شده و روش هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند، به نوع دستگاه و مدل آن بستگی دارد. از این رو بهتر است تا این کار را بر عهده یک تکنسین کار بلد و با تجربه بگذارید.

تست بار مبدل

بار پالایش یکی از عوامل آسیب زا به این دستگاه ها شناخته می شود. اگر دستگاه توانایی کنترل بار پالایش را نداشته باشد، علاوه بر آن که نمی تواند جریان الکتریکی را تامین کند، قطعات مختلف آن نیز دچار خرابی می شوند. به همین دلیل نیز می توان گفت برای حفظ سلامت دستگاه و تولید جریان برق در زمان های ضروری انجام تست بار مبدل بسیار مهم و ضروری است.

نگهداری سیستم هوا و سوخت

برای حفظ سوخت سوزی و افزایش کیفیت و کارایی دستگاه حتما لازم است تا در مواقع مشخص فیلتر های هوا بررسی شده و در صورت نیاز به پاکسازی آن ها اقدام شود. همچنین این کار باید برای خطوط سوخت و شلنگ ‌ها نیز استفاده شود.

نگهداری باتری

باتری ها به عنوان یکی از مهم ترین بخش های یک ژنراتور دیزل ولوو شناخته می شوند که عملکرد آن را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل نیز حتما لازم است تا نسبت به تمیز کردن ترمینال‌ها و انجام تست بار برای اطمینان از راه ‌اندازی قابل اعتماد اقدام شود.

نگهداری سیستم خنک‌کننده

این بخش از نگهداری شامل توجه به جزئیات پاکسازی تیره ‌های خنک‌ کننده، بررسی سطوح خنک ‌کننده و بررسی شلنگ‌ ها برای تخلیه حرارت بهینه می شود. تکنسین ها موظف هستند تا در بازه های زمانی شخص تمام موارد گفته شده را بررسی کنند تا در صورت وجود اختلال در هر یک از آن ها به رفع ایراد آن اقدام شود.

نکات اساسی در رابطه با نگهداری پیشرفته از ژنراتور ولوو

در کنار نکات ابتدایی و بسیار مهمی که در رابطه با نگهداری از دیزل ژنراتور ولوو گفتیم، برخی دیگر از نکات نگهداری پیشرفته از این تجهیزات نیز وجود دارد که بهتر است با این موارد نیز آشنا شوید.

تنظیم و کالیبراسیون گاورنر

حفظ گاورنر برای تنظیم بهینه سرعت موتور یک عامل بسیار مهم و موثر بر روی عملکرد دیزل ژنراتور ولوو است. به این خاطر نیز لازم است تا کالیبراسیون گاورنر ژنراتور توسط افراد متخصص بررسی شوند و در صورتی که مشکلی در این مورد وجود داشت، توسط آن ها بر طرف شود.

تجزیه و تحلیل ارتعاشات و تعادل

تجزیه و تحلیل دوره ‌ای ارتعاشات و تعادل از دیگر نکاتی است که در دسته مراقبت های پیشرفته از دستگاه دیزل ژنراتور قرار می گیرد. این کار بدان سبب انجام می شود که دستگاه دچار ساییدگی زود هنگام نشوند و کیفیت، کارایی و طول عمر آن در زمان کوتاهی افت پیدا نکند.

بررسی سیستم الکتریکی

سیستم الکتریکی یک دیزل ژنراتور به عنوان قبل تپنده آن شناخته می شود. به همین دلیل نیز نیاز است تا هر چند وقت یک بار تمام جزئیات آن اعم از سیم ‌کشی، اتصالات و پانل‌ های کنترل، بررسی شوند تا در صورت وجود خرابی یا ساییدگی این مشکل بر طرف شود.

نتیجه گیری

دیزل ژنراتور ولوو یکی از بهترین تجهیزات تولید انرژی الکتریکی با استفاده از سوخت دیزل است. اگر شما هم به خرید و استفاده از این محصول نیاز داشتید، می توانید دستگاه مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه اینترنتی رادوکو سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. شایان ذکر است که محصولات این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه ها از قیمت های اقتصادی تر و منصفانه ای برخوردار هستند. از این رو شما می توانید با اطمینان خاطر کامل نسبت به تهیه دستگاه مورد نیاز خود اقدام کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها