کد خبر: 701083
تاریخ انتشار :

معرفی بهترین تفریحات در استانبول

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معرفی بهترین تفریحات در استانبول

برای تهیه پرواز تهران استانبول فقط کافی است که با آژانس مسافرتی خود تماس گرفته و با در نظر گرفتن بودجه‌ای که دارید بلیط هواپیما و هتل خود را رزرو کرده و چمدانتان را ببندید. اما واقعیت این است که استانبول سراسر جاذبه، تفریح و لذت است و اگر می‌خواهید سفری فراموش نشدنی داشته باشید باید آن را بیشتر بشناسید. شناخت شهر یا منطقه‌ای که قرار است به آن سفر کنید کمک می‌کند تا هم از سفر خود لذت بیشتری ببرید و هم با دیدی بازتر عازم شهر و کشور جدیدی شوید که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید. البته همه در سفر اول ممکن است اشتباهات زیادی داشته باشند. اما ما در این مطلب در کنار شما هستیم تا اجازه ندهیم که حتی در سفر اولتان هم اشتباهی رخ بدهد.

استانبول و تفریحاتی که نباید از دست داد

استانبول هم دیدنی‌های فراوانی دارد، هم غذاهای خوشمزه‌ و هم تفریحات متنوع که همگی می‌توانند سفری خاطره‌انگیز بسازند. این شهر به‌قدری هیجان‌انگیز است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. سفر به آن یک تجربه منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز خواهد بود. حتی تفریحات آن نیز با تفریحات شهرهای دنیا متفاوت است و می‌تواند خاطرات جذابی را در سفر شما رقم بزند. حالا ما در ادامه قصد داریم تا به شما بگوییم تفریحات این شهر در دسته چه نوع تفریحاتی است و کدام یک از این فعالیت‌ها بیشتر می‌توانند شما را به وجد آورده و خاطره سفرتان را جذاب‌تر کنند. این شما و این تفریحات مهیج شهر استانبول!

پیاده روی کردن در میدان تقسیم

اولین فعالیتی که در شهر استانبول بسیار پرطرفدار است، پیاده‌روی کردن در میدان تقسیم است. شاید باور نکنید اما بیشتر افراد وقتی به شهر استانبول می‌روند دوست دارند که حتماً در میدان تقسیم پیاده‌روی کرده، قدم بزنند، فیلم و عکس بگیرند و غذاهای خیابانی و نوشیدنی‌های اطراف میدان را امتحان کرده و نوش جان کنند. میدان تقسیم از زیبایی‌های شهر استانبول و جاذبه‌های آن است. میدانی بسیار تماشایی در محله بی اوغلو که با مغازه‌های رنگارنگ اطرافش و چراغانی‌های شبانه‌اش لبخند به لب تمام گردشگران و توریست‌ها می‌آورد.

این تصویر از میدان را تا آخرین لحظه عمرتان در ذهن ثبت کرده و فراموش نخواهید کرد. اینکه بناهای قدیمی و تاریخی در جوار ساختمان‌های مدرن قد علم کرده و با جذابیت هرچه تمام‌تر کنار یکدیگر نشسته‌اند شما و هر بیننده دیگری را غرق در لذت خواهد کرد. قدم زدن در میان این مغازه‌ها، عکاسی کردن و نوش‌جان کردن نوشیدنی‌ها و غذاهای خیابانی در این میدان از دیگر جاذبه‌هایی است که هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

غواصی کردن در استانبول

دومین فعالیت پرطرفداری که در استانبول می‌توانید از آن لذت ببرید غواصی کردن است. اینکه در عمق چند متری شما زیباترین مرجان‌ها و آبزیان در حال شنا باشند و خود را با جهانی خارق‌العاده به شما معرفی کنند، می‌تواند یک رویای بحث برانگیز و دست یافتنی باشد. غواصی تجربه‌ای ماندگار و لذت‌بخش در استانبول خواهد بود که می‌تواند سفر شما را هزار برابر جذاب‌تر و خاطره‌انگیزتر کند. برای غواصی کردن شما باید به دو جزیره خاص به نام‌های Neandros و Heybeliada بروید.

در این دو جزیره می‌توانید در میان مرجان‌ها، ماهی‌ها، خرچنگ‌ها و حتی ستاره‌های دریایی و هشت پاها شنا کرده و در جمع این آبزیان بی‌نظیر بهترین مهمانی را ترتیب دهید. البته بد نیست بدانید که غواصی در استانبول تفریحی گران و لوکس است اما با اینحال ارزش تجربه کردن را دارد.

بالن سواری کردن در استانبول

تصور پرواز کردن در میان پرندگان و بر فراز شهر استانبول، یک جاذبه بی‌نظیر است که کمتر کسی قدرت رد کردن آن را دارد. این بالن‌های رنگارنگ و بزرگ که تصاویرشان را در فضای مجازی هم به وفور مشاهده می‌کنید همین بالن‌های جذاب استانبول هستند که سوار شدن بر آن‌ها آرزوی هر گردشگر و مسافری است. بهترین مکانی که شما می‌توانید در آن بر بالون‌های شهر استانبول سوار شوید به نام ناحیه کادیکوی در قسمت آسیایی شهر استانبول است.

یک منطقه مشهور در تمام جهان که کاملاً شناخته شده بوده و هر ساله مسافران زیادی با هدف سوار شدن بر بالن‌های آن به این منطقه سفر می‌کنند. البته باز هم تاکید می‌کنیم که این تفریح هم در شهر استانبول گران و لوکس است. اما به قدری هیجان‌انگیز و با ارزش خواهد بود که یک بار امتحان کردن آن هم شما را عاشق خود خواهد کرد و مطمئن باشید که پشیمانتان نمی‌کند.

پارک آبی و مهیج استانبول

آخرین تفریحی که قصد داریم در میان تفریحات بی‌نظیر استانبول به شما معرفی کنیم پارک آبی و تفریحات آبی آن است. یکی از تفریحات بی‌نظیر این شهر که در هر سن و سالی می‌تواند شما را به هیجان آورد. شهر توریستی استانبول تنوع بسیار بالایی از پارک‌های آبی دارد که هیجان و جذابیت را در کنار هم به شما هدیه می‌دهند. شنا در میان جاذبه‌هایی مانند تونل‌های بلند و طولانی، سقوط از دل سرسه‌های آبی از دل آسمان، انجام فعالیت واترپولو، حضور درسونامی‌های بزرگ و کوچک و استخرهای متعدد در کنار یکدیگر از جاذبه‌های متنوع پارک‌های آبی شهر استانبول است.

بدون شک حضور در میام پارک‌های آبی استانبول می‌تواند یک تجربه متفاوت برای شما و همراهانتان باشد. همچنین علاوه بر شنا کردن در میان تفریحات آبی متنوع این مجموعه‌ها، شما می‌توانید از شکم‌گردی، والیبال ساحلی، حضور در دلفیناریوم و غیره هم لذت ببرید. در میان پارک‌های آبی این شهر پارک آبی ویالند استانبول، کلاب دلفین و آکوامارینا از جمله پارک‌های آبی پرطرفدار استانبول هستند.

استانبول و تفریحات فراموش نشدنی آن

این مطلب را به تفریحات جذاب استانبول اختصاص دادیم. اما بد نیست بدانید که تمام تفریحات استانبول به این چند مورد خلاصه نمی‌شود. جزیره کینالادا، جزیره بویوک آدا، تالاب اولودنیز، جیپ سافاری، جزیره دزدان دریایی، جزیره گردی، شهربازی بوستانچی، دلفیناریوم و غیره همگی از جاذبه‌های و تفریحات متنوع این جزیره هستند. در هر حال در زمان سفر به استانبول باید اطلاعات کافی از این شهر داشته باشید تا سفری جذاب را تجربه کنید. البته ما پیشنهاد می‌کنیم که با اسنپ تریپ سفر کنید تا بهترین تجربه سفر را کسب کنید. مجموعه‌ای باتجربه و ماهر که بدون شک در تمام مراحل کنارتان خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها