کد خبر: 703154
تاریخ انتشار :

تین کلاینت چیست؟ + مزایا و معایب و تفاوت با زیروکلاینت ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تین کلاینت، نوعی مینی کامپیوتر است که از منابعی که در داخل سرور مرکزی قرار گرفته اند، برخلاف هارد دیسک استفاده می کند. یک تین کلاینت به یک محیط مبتنی بر سرور متصل می شود که میزبان اکثر برنامه ها، حافظه و داده های حساس مورد نیاز کاربر است. تین کلاینت ها همچنین می توانند به سرورهای مبتنی بر فضای ابری متصل شوند.

در بسیاری از موارد، یک کامپیوتر تین کلاینت جایگزین بهتری برای کامپیوتر شخصی (PC) است. همچنین به این دلیل که یک تیم فناوری اطلاعات را قادر می سازد تا یک زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) راه اندازی کند، می تواند راه حل بهتری باشد. با راه‌اندازی تین کلاینت، می‌توانید ایستگاه‌های کاری جدیدی را برای کارمندانی که از راه دور یا داخلی کار می‌کنند با هزینه کمتری نسبت به زمانی که به هر یک از آنها دسکتاپ اختصاص دهید، خریداری کنید. علاوه بر این، شما می توانید راه حل امنیتی خود را با محافظت از سروری که تین کلاینت های مختلف به آن متصل می شوند متمرکز کنید.

تین کلاینت چیست

تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت چیست؟

یک تین کلاینت یا THIN CLIENT، مینی کامپیوتری است که اکثر آنها یک کامپیوتر معمولی یا واحد پردازش مرکزی (CPU) در نظر می گیرند. تین کلاینت تمام پردازش داده های خود را به تنهایی انجام می دهد. در حالی که تین کلاینت ها از برخی جهات بهتر هستند، معایبی نیز دارند.

یک تین کلاینت هزینه بیشتری نسبت به زیروکلاینت برای پیاده سازی دارد. با یک تین کلاینت، شما یک سیستم همه کاره دارید و از این رو، باید برای اجزای مختلف همراه آن هزینه پرداخت کنید. همچنین یک تین کلاینت دارای قطعات متحرک بسیار بیشتری است که منجر به معایب بیشتری می شود.

به عنوان مثال، نگهداری تین کلاینت نسبت به زیروکلاینت سخت تر، و احتمال خراب شدن آنها بیشتر است، به ویژه به این دلیل که هر جزء چرخه زندگی فردی خود را دارد. تین کلاینت ها انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، زیرا هر جزء جداگانه باید انرژی داشته باشد. همچنین، خنک کردن چندین تین کلاینت ممکن است نیاز به فن بیشتری نسبت به خنک کردن یک سرور مرکزی داشته باشد که چندین تین کلاینت را فراهم می کند و در نتیجه هزینه های انرژی اضافی را به همراه دارد.

مزایای تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت ها چندین مزیت را ارائه می دهند که می تواند کارایی و ایمنی سایبری یک سازمان را بهبود بخشد.

امنیت بالاتر تین کلایتت

اگر از تین کلاینت ها به جای رایانه های شخصی معمولی استفاده کنید، امنیت داده های خود را افزایش خواهید داد. خود تین کلاینت قادر به اجرای نرم افزار نیست مگر اینکه در سطح سرور مجاز باشد. این بدان معناست که اگر سه کاربر به طور تصادفی دانلود سه نوع مختلف بدافزار را شروع کنند، همه آنها می توانند توسط یک فایروال که از سروری که هر تین کلاینت به آن متصل است محافظت می کند، مسدود شود.

تفاوت تین کلاینت و زیروکلاینت

همچنین، اگر شخصی سعی کند داده‌های خراب شده با کد مخرب را ذخیره کند، نمی‌تواند این کار را در خود زیروکلاینت انجام دهد. آنها باید آن را روی سرور قرار می دادند. اگر سرور محافظت شود، دریافت کد مخرب روی آن غیرممکن خواهد بود، در نتیجه از تمام کاربران تین کلاینت در برابر مختل شدن عملیات آنها توسط بدافزارهایی که به طور تصادفی نصب کرده اند محافظت می شود. علاوه بر این، نظارت بر یک سیستم مبتنی بر معماری Thin Client آسانتر است زیرا تمام نقاط پایانی به یک سرور مرکزی متصل می شوند.

با این حال، یک تین کلاینت نیز با ویژگی های بیشتری همراه است. در برخی موارد، ویژگی‌های اضافی می‌توانند مفید باشند، به‌ویژه اگر از عملکردهایی پشتیبانی می‌کنند که ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر نیاز به استقرار یک برنامه کاربردی با حافظه فشرده دارید، ممکن است یک تین کلاینت با حافظه کافی خارج از جعبه نباشد، در حالی که یک کلاینت ضخیم به احتمال زیاد حافظه کافی برای برنامه های کاربردی تر را بسته بندی می کند.

هزینه پایین تر تین کلاینت

پیاده سازی تین کلاینت ها موثرتر از راه اندازی رایانه های شخصی معمولی است. تین کلاینت ها نسبت به رایانه های شخصی معمولی کار بسیار کمتری انجام می دهند و بنابراین به منابع کمتری نیاز دارند. برای مثال یک تین کلاینت یک کارت گرافیک رده بالا یا یک هارد دیسک گران قیمت برای ذخیره سازی نخواهد داشت. همچنین حافظه کمتری نسبت به رایانه شخصی خواهد داشت. هر یک از این قطعات هزینه قابل توجهی دارد. از آنجایی که تولیدکنندگان تین کلاینت مجبور نیستند برای تامین قطعات مختلف مورد نیاز یک رایانه شخصی معمولی سرمایه گذاری کنند، می توانند آن را با قیمت کمتری تولید کنند.

تین کلاینت چیست

تین کلاینت ها مدیریت پذیرتر هستند

تین کلاینت ها اغلب راحت تر مدیریت می شوند زیرا تمام نقاط پایانی به یک سرور متصل هستند. این بدان معناست که شما می توانید بیشتر تلاش های مدیریتی خود را روی آن واحد فیزیکی متمرکز کنید. از آنجایی که یکی از اعضای تیم فناوری اطلاعات می‌تواند کارهای معمولی مانند ارتقاء نرم‌افزار امنیتی در سرور مرکزی را انجام دهد، می‌توان به چندین کاربر به طور همزمان سرویس داد.

مقیاس پذیری بالا دارند

با استفاده از ساختار Thin Client، می توانید به راحتی از طریق پیاده سازی دسکتاپ های مجازی مقیاس را افزایش دهید. علاوه بر مزایای معمول راه اندازی تین کلاینت، یک محیط دسکتاپ مجازی شما را قادر می سازد تا به کاربران اجازه دهید دستگاه خود را بیاورند. سرور مورد استفاده برای تین کلاینت های مختلف در دفتر همچنین می تواند به عنوان یک پایگاه دسکتاپ مجازی تمام عیار استفاده شود و به کارگران فصلی یا پیمانکاران موقت راهی ساده برای اتصال و انجام کار می دهد.

کاربرد تین کلاینت ها چیست؟

تین کلاینت برای مجازی سازی دسکتاپ، خدمات اشتراکی یا محاسبات مبتنی بر مرورگر استفاده می شود. با راه اندازی دسکتاپ مجازی، از جمله جایی که هر کاربر یک دسکتاپ راه دور دارد، هر دسکتاپ جداگانه در یک ماشین مجازی وجود دارد، که به سادگی یک پارتیشن در داخل یک سرور متمرکز است.

NComputing یک راه حل مجازی سازی دسکتاپ بوده که در آن چندین پارتیشن در کنار هم وجود دارند و هر کدام به یک کاربر متفاوت خدمت می کنند. هر یک از این کاربران برنامه ها و سیستم عامل خاص خود را دارند، مشابه زمانی که از یک کامپیوتر معمولی استفاده می کنند.

تنها تفاوت آن ها، این است که این منابع به جای اینکه در دستگاه های جداگانه آنها قرار گیرند، روی سرور مرکزی قرار می گیرند. علاوه بر این، تا زمانی که یک دستگاه می‌تواند به سرور متصل شود، می‌تواند از منابعی که بر روی آن اجرا می‌شود استفاده کند و به انعطاف‌پذیری بیشتر و استقرار چابک‌تر اجازه دهد.

با معماری مبتنی بر مرورگر، عملکردهای مرتبط با برنامه یک دستگاه به جای استفاده از سرور راه دور، در یک مرورگر اجرا می‌شوند. در حالی که پردازش داده در خود تین کلاینت اتفاق می افتد، نرم افزار و داده ها باید از طریق اتصال به شبکه قابل دسترسی باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها