کد خبر: 704698
تاریخ انتشار :

مشخصات فنی درب‌ های استیل

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

درب های استیل جزو پر کاربردترین انواع درب ها هستند. در این مطلب به بررسی اصلی ترین مشخصات درب های استیل می پردازیم. پس همراه ما باشید.

رویه درب استیل

لنگه درب جزو اصلی ترین اجزای یک درب استیل به حساب می آید. در ساخت و تولید انواع درب های استیل از دو لایه ورق آهن گالوانیزه ضد زنگ استفاده می شود. درب استیل ایمنی بالای خود مدیون این رویه های مقاوم و نشکن است. این رویه ها در پشت و روی لنگه درب به کار می رود. به طور معمول از سه مدل ورق آهن گالوانیزه روکش دار، پیش رنگ شده و ورق آهن الکترو گالوانیزه در ساخت لنگه درب های استیل استفاده می شود.

همین امر موجب شده تا درب های استیل، ایستایی لازم را داشته و در برابر آسیب های محیطی، مقاومت بالایی از خود نشان دهند. برای افزایش زیبایی درب های استیل، از نوارهای طلایی، نقره ای یا مسی در بخش هایی از درب استفاده می شود. بسیاری از تولیدکنندگان خلاق، سایر متریال های محبوب همچون چوب یا شیشه را نیز به بدنه درب استیل اضافه می کنند. حتی در این حالت نیز از مقاوم ترین شیشه ها و چوب ها استفاده می شود تا ایمنی درب تحت شعاع قرار نگیرد.

هسته داخلی درب استیل

در بخش داخلی و مرکز درب های استیل فوم پلی یورتان به همراه مواد FIRE RETARDENT استفاده می شود. وجود این لایه مقاوم در مرکز اصلی درب استیل موجب شده تا درب های استیل به عنوان یک درب ضد سرقت مقاوم نیز شناخته شوند. این ماده مستحکم دارای مقاومت بالایی در برابر حریق است. دما تا 120 درجه سانتی گراد منجر به تغییر شکل در هسته اصلی درب استیل نمی گردد. همچنین این هسته مقاوم و مستحکم در برابر فشار و ضربه نیز مقاوم است.

اگر دقت کرده باشید، ردپای درب استیل را در بسیاری از مغازه های تجاری همچون طلافروشی ها و یا صرافی ها می بینید. همچنین در مجتمع های مسکونی ارزشمند و ساختمان های اداری مهم، از درب های استیل در ورودی ساختمان استفاده می شود. مشخصاً وجود این هسته داخلی مقاوم موجب محبوبیت و کارکرد گسترده این نوع درب در ساختمان های ارزشمند شده است.

چارچوب درب استیل

چهارچوب یکی دیگر از اجزای اصلی درب های استیل به حساب می آید. به طور معمول برای افزایش ایمنی درب در برابر سرقت، از چهارچوب های آهنی از نوع الکتروگالوانیزه و یا گالوانیزه استفاده می شود. مشخصاً ضخامت چهارچوب نیز می تواند در ایمنی درب و جلوگیری از شکست چهارچوب در برابر فشار و ضربه، موثر واقع شود. برای تأمین ایمنی این بخش از درب، چهارچوب ها در ضخامت 1.5 میلی متر ساخته می شوند.

چهارچوب های به کاررفته در درب های استیل دارای نوارهای ضربه گیر، صدا گیر و گردگیر هستند. به همین خاطر است که این درب ها مقاومت بالایی در برابر ورود صدا مزاحم، آلودگی های محیطی و ضربه های سهمگین دارند. همچنین چارچوب ها به یک نوار سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت نیز مجهز می شوند. این یعنی جوشکاری در چارچوب درب نیز نمی تواند منجر به از دست رفتن ایمنی و مقاومت این بخش از درب استیل شود.

خوشبختانه تکنولوژی ساخت چارچوب درب های استیل به قدری پیشرفت داشته که از آن ها می تواند بر روی چارچوب فلزی دربهای قدیمی نیز استفاده کرد. همچنین می توان چارچوب های استیل را در درب های بادبزنی نیز به کار برد. پهنای چارچوب های استیل و قطعه ای نیز قابلیت تنظیم و تغییر دارد. این یعنی با انتخاب درب استیل برای ورودی ساختمان یا لابی، می توانید بدون اعمال تغییرات گسترده، چارچوب درب استیل را نصب کنید.

یراق آلات درب استیل

بخش گسترده ای از ایمنی درب استیل ورودی با یراق آلات و لوازم جانبی آن تأمین می شود. در معرفی این تجهیزات جانبی که بیشترین سهم را در زیبایی درب و استحکام آن دارند، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • لولای درب استیل

لولاها یکی از مهم ترین اجزای درب ها به شمار می روند. این تجهیزات مانند یک مفصل، دو قطعه را در کنار یکدیگر قرار می دهند. هرقدر این بخش از درب آسیب پذیر تر باشد، امکان شکست درب و نفوذ سارقین به بخش های داخلی ساختمان، بیشتر می شود. به همین منظور در درب های استیل از لولای فلزی مقاوم در برابر ضربه و فشار استفاده می شود. به گونه ای که اعمال فشار و ضربه موجب شکسته شدن لولا و باز شدن درب ورودی نشود.

  • قفل درب استیل

قفل ها از دیگر تجهیزات جانبی مهم و حیاتی به شمار می روند که در اشکال مختلف تولید می گردند. در درب های مستحکم و گران قیمت از قفل های هوشمند و حرفه ای استفاده می شود. در درب های معمولی استیل نیز از قفل های مرغوب فلزی استفاده می گردد. این قفل ها نیز مقاومت ویژه ای در برابر شکستن دارند. اما امکاناتی جهت باز و بسته شدن با اثر انگشت یا کارت ورود را ندارند. پس اگر سطح بالایی از ایمنی نیاز دارید، قفل های هوشمند را جایگزین نمونه های ساده کنید.

  • دستگیره درب استیل

به طور معمول از دستگیره های هوشمند در درب های استیل مرغوب استفاده می شود. این درب ها در ورودی ساختمان های مهم و ارزشمند به کار می روند. اما در سایر درب ها نیز از دستگیره های استیل نشکن با شکل ظاهری جذاب استفاده می شود تا ایمنی و زیبایی درب در کنار هم، تأمین شوند.

  • فنر هیدرولیک یا آرام بند

در بسیاری از درب های استیل به خصوص درب ورودی ساختمان های اداری، از این ابزار برای باز و بسته شدن آرام درب استفاده می گردد.

  • درکوب و دوربین چشمی درب استیل

تنها در برخی درب های استیل از یک دوربین چشمی برای کنترل رفت و آمد استفاده می شود.

نتیجه گیری

با اصلی ترین و فنی ترین مشخصات درب های استیل آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، بهره مندی از یک سری مشخصات فنی خاص موجب ایمنی بالای درب های استیل در برابر سرقت شده است. پس اگر به یک درب ایمن و مقاوم نیاز دارید، در انتخاب و خرید درب های استیل، تردید نکنید

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها