کد خبر: 196047
تاریخ انتشار :

وزیر نیرو اعلام کرد: اجرای برنامه جدید مقابله با خشکسالی/ آب و برق گران نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حمیدچیت چیان در خصوص برنامه های وزارت نیرو برای کنترل مصرف آب ،گفت: اعتقاد به این داریم که با مدیریت مصرف می توان بر مشکلات موجود در حوزه آب به ویژه در بخش کشاورزی غلبه کرد.

وزیر نیرو افزود: از همه مردم درخواست ویژه داریم که در موضوع مدیریت مصرف آب مسئولان را یاری کنند.

این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه میزان مصرف آب در ایران بسیار بالاتر از متوسط جهانی است، تصریح کرد: اگر مردم در نحوه مصرف آب کمی توجه و دقت داشته باشند می توان این میزان مصرف را کاهش داد و کنترل کرد.

این مقام مسئول در خصوص اینکه آیا دولت برنامه ای در خصوص افزایش تعرفه آب و برق دارد، اظهار داشت: فعلا تصمیمی درمورد افزایش تعرفه آب و برق گرفته نشده است.

چیت چیان درباره اقدامات و برنامه های وزارت نیرو در رابطه با مقابله با خشکسالی و مدیریت مصرف آب در کشور تبیین کرد: از جمله اقدامات انجام شده به منظور مقابله با خشکسالی مدیریت آب های زیر زمینی است و در همین راستا کنترل آب تحویلی به کشاورزان نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین موظف هستیم تحویل آب به کشاورزان را به صورت حجمی انجام دهیم و این کار در سالهای آینده با یک برنامه‌ریزی دقیق انجام خواهد گرفت که پیش بینی می‌شود در مدیریت مصرف آب و مقابله با خشکسالی اثرات قابل توجهی داشته باشد.

منبع: خانه ملت

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها