کد خبر: 202983
تاریخ انتشار :

صدای برقی ها هم از گرانی سیمان، کابل و سیم برق درآمد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمدجواد شريفي با اشاره به شتاب روند ساخت و توسعه شبکه برق روستایی با استفاده از منابع حاصل از عوارض فروش برق به مردم، گفت: از محل اخذ عوارض برق مشتركان، طرح در تقويت و توسعه شبکه برق روستايي كشور شتاب گرفته است.

معاون دفتر خدمات مشتركين توانير با اعلام اینکه دريافت 30 ريالي عوارض از مشتركان علاوه بر تقويت توسعه برق روستاها و توليد برق به صورت پراكنده و خورشیدی به ويژه در مناطق صعب العبور را تسهيل بخشیده است، گفت: بر این اساس سال گذشته برق رساني و توسعه روستاهاي كشور به ويژه در بخش انرژي هاي تجديد پذیر با هزينه‌اي بالغ بر 6 هزار ميليارد ريال انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهميت توسعه برق روستايي و نقش آن در مهاجرت معكوس روستاييان گفت: با وجود اختصاص این اعتبارات جدید برای توسعه شبکه برق روستایی کشور، رشد هزينه هاي توسعه شبكه و افزايش قيمت سيم برق، تجهيزات و نرخ سيمان مشکلاتی را برای اجرای طرح های برقی در این حوزه ایجاد کرده است.

شریفی با بیان اینکه گرانی قیمت سیمان، کابل و سیم تامين اعتبارات براي توسعه برق را به سختي ممكن كرده است، تبیین کرد: با تصويب مجلس شورای اسلامی و اخذ عوارض تاکنون بخشی از هزینه‌های توسعه شبکه برق روستایی با اولویت توسعه نیروگاه های تجدید پذیر تامین شده است.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها