کد خبر: 203366
تاریخ انتشار :

روزهای خوش بورس در دوره مدیریت جدید آغاز شد/افزایش شاخص کل بورس با خبرهای جدید دولت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بورس تهران که در حدود دو هفته در حالت رکود به سر می برد پس از 12 روز بالاخره از سراشیبی خارج شده و شاخص کل با تغییر رنگ اکثریت نمادهای تابلو با افزایش 484 واحدی در پایان معاملات امروز به ارتفاع 66000 واحد بازگشت.

افت قیمت سهام اغلب شرکت‌ها و تشکیل صف های فروش طولانی و بی سابقه باعث ایجاد نگرانی هایی بین سهامداران شده بود که این نگرانی ها به طویل تر شدن صف های فروش دامن میزد. پس از تغییر مدیریت بازار سرمایه برخی از کارشناسان بر این عقیده بودند که با تغییر در مدیریت بورس میتوان به آینده بازار سرمایه امیدوار شد.

اما ریزش پی در پی شاخص کل و کاهش تعداد و ارزش معاملات با نویدهای رئیس دفتر رئیس جمهور متوقف شد.

محمد نهاوندیان در آخرین اظهارات خود درباره بازار سرمایه به مهر گفت: «با آغاز رونق اقتصادی و سودآوری برخی بنگاه‌ها که البته سهم بنگاه‌های بزرگ فعلا در چند ماهه گذشته در شکل‌گیری این رونق بیشتر بوده، خوشبختانه برخی از نگرانی‌هایی که در گذشته در بازار سرمایه وجود داشت، برطرف شده است.»

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: «در این میان البته دولت برنامه مشخصی برای رونق بازار سرمایه دارد که به نظر می‌رسد با پیاده‌سازی آن، راه برای رشد و رونق هرچه بیشتر بازار سرمایه کشور فراهم شود، اما آنچه که مسلم است، تاکید دولت بر تامین مالی ازطریق بازار سرمایه و ایجاد اطمینان بیشتر در مردم برای سرمایه‌گذاری در این بازار است.»

وی با بیان این نکته که با پیاده‌سازی این مجموعه سیاست‌ها، ظرفیت بازار سرمایه کشور برای تامین مالی نیز بالاتر خواهد رفت گفت: «از سوی دیگر، احساس امنیتی در مردم هم با رشد شاخص‌ها به‌وجود خواهد آمد که در مجموع، اطمینان بیشتر مردم برای ورود سرمایه‌هایشان به این بازار را فراهم خواهد کرد.»

نهاوندیان اظهار داشت: «بنگاه‌های بزرگ در بورس، اثر و نقش دارند و افزایش درآمد آنها می‌تواند تلقی و محاسبات مردم را در طرف تقاضا افزایش دهد که امید می‌رود با سالم شدن بازار سرمایه، شاهد گزارش‌های بهتری در این بازار باشیم.»

وی ضمن اشاره به تاکید دولت در خصوص تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط را ازطریق سیستم بانکی و بنگاه های بزرگ از طریق بازار سرمایه تاکید کرد: «اما به هرحال این امر نیاز به مجموعه تدابیر و ایجاد اطمینان در سودآوری بازار سرمایه دارد، البته دولت بر روی این ایجاد اطمینان و اعتماد، متمرکز شده است.»

این اظهارات رییس دفتر رئیس جمهور در پایان معاملات امروز تاثیر مثبت و افزایشی در شبازار سرمایه داشته و اغلب نمادها، به خصوص نمادهای پر بیننده دیروز روند رشد خود را آغاز کردند، در این میان شرکتهای خودرویی بیشترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص داد.

شرکتهای بانکی و خودرویی مانند بانک ملت، صادرات، ایران خودرو، مپنا، بانک تجارت و سایپا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که ارزش کل معاملات امروز بیش از 87 میلیارد و 431 میلیون تومان بوده و تعداد 34 هزار و 547 بار معامله انجام شد.

امروز شاخص بخش صنعت 284 واحد، شاخص 50 شرکت فعال‌تر بورسی 15 واحد، شاخص آزاد شناور 751 واحد و شاخص 30 شرکت بزرگ با افزایش 27 واحدی روبرو بودند.

گفتنی است شاخص بازار اول بورس با افزایش 437 واحد به 48 هزار و 955 واحد و شاخص بازار دوم با افزایش 442 واحدی به رقم 127 هزار و 599 واحد ارتقا یافت.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها