کد خبر: 206380
تاریخ انتشار :

امارات و چین بزرگترین شرکای تجاری ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ولی الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: کمپانی‌های صاحب نام در کشورهای مختلف سال‌ها در بازار حضور دارند اما در ایران این مشکل وجود دارد که صادرکنندگان نگاه بلندمدتی به بازارهای جهانی ندارند و برنامه‌ریزی طولانی‌مدتی برای استمرار حضور در بازارهای جهانی و حفظ بازار ندارند.
تلاش دولت برای برطرف کردن موانع پیش روی صادرکنندگان

وی با بیان اینکه صادرکنندگان با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه هستند، گفت: دولت در یک سال اخیر تلاش کرده تمامی موانع و مشکلات پیش روی صادرکنندگان را شناسایی و آن هارا برطرف کند.

افخمی راد اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که صادرکنندگان با آن مواجه هستند طولانی شدن پروسه زمانی عودت مالیات بر ارزش افزوده به صادر کننده بعد از انجام مراحل قانونی است که این پروسه دو هفته ای بعضا تا چند ماه به طول می‌انجامد و این یکی از مشکلاتی است که بعضی از فعالان با آن مواجه هستند و باید برطرف شود.

توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان پیشران اقتصاد ملی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان پیشران اقتصاد ملی است، یادآور شد: با توجه به اینکه طی 9 ماهه امسال 26 درصد از صادرات غیر نفتی ایران به چین بوده، می‌توان گفت این کشور اولین و جدی‌ترین بازار هدف صادرات غیرنفتی ایران است و عمده واردات ایران از امارات بوده است و بعد از امارات، چین دومین کشوری است که بیشترین حجم کالاهای وارداتی به ایران را داشته است.

دستورالعمل نحوه‌ استرداد موقت مالیات و ارزش افزوده موضوع جزء (4) بند (الف) تبصره (10) قانون بودجه سال 1393 کل کشور مقرر کرده سازمان امور مالیاتی و ادارات تابعه در استان‌ها مکلفند مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده از صادر‌کنندگان مواد معدنی و کالاهای غیرنفتی را حداکثر 15 روز پس از ارائه‌ برگه سبز گمرکی و تایید گمرک جمهوری اسلامی ایران عودت دهند لذا ادارات کل امور مالیاتی مکلفند حداکثر ظرف مهلت مقرر و با رعایت قوانین مربوطه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

اما در مواردی که در اجرای این جزء بابت صادرات قطعی مواد معدنی و کالاهای غیرنفتی استرداد موقت مالیات و عوارض ارزش افزوده صورت می‌گیرد اداره امور مالیاتی موظفند بلافاصله پس از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی رسیدگی به دوره یا دوره‌های مالیاتی که استرداد موقت انجام شده است را در اولویت قرار دهند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها