کد خبر: 215659
تاریخ انتشار :

صاحبان این خانه‌های لوکس نیازمند یارانه هستند؟/ کاخ‌هایی با دستگیره‌های طلا، جکوزی معلق و استخر کریستالی!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دید پانورامای 360 درجه‌ای ابدی، لابی مجلل و تراس وسیع، ارتفاع 7 متر،مشاعات دیدنی و مافوق تصور، آشپزخانه مجلل مبله Miele ، سالن بیلیارد، پارکینگ به تعداد دلخواه، آلاچیق اختصاصی، آبشار، استخر، سونا، جکوزی معلق، فرعی دنج، آرشیتکت مشهور، دیزاین و متریال برند اروپایی و شیرآلات طلا. این ها همه ویژگی های کاخ های لوکس بالای شهر است که خریداران برای انتخاب خود مد نظر قرار می دهند.

تعداد این خانه ها در بالای شهر در سال های گذشته که قیمت مسکن در نقاط مختلف شهر جهش قابل توجهی داشته و خریدن یک واحد 50 متری در مرکز شهر برای خیلی ها غیر ممکن شده است زیاد شده و رو به افزایش است. البته دلیل اصلی این موضوع افزایش مشتریان این خانه های خاص است که سازندگان را مجاب کرده تا از این آپشن ها در خانه های خود استفاده کنند.

در دنیای امروز توجه به امکانات از اهمیت بالایی برخوردار است و سازندگان خانه های لوکس در کلان شهرهایی همچون تهران با درک این موضوع و با توجه به سلیقه مخاطب اقدام به طراحی خانه های خود می کنند و این طراحی های مدرن باعث شده تا فاصله خانه های لوکس با خانه های معمولی حتی در بالای شهر زیادتر شود و این خانه ها برای عموم مردم دست نیافتنی شوند.

افزایش ساخت این خانه ها در پایتخت در کنار ترافیک خودروهای لوکس نشان می دهد که ثروت بخش خاصی از جامعه و همچنین تعداد ثروتمندان طی سال های اخیر روند صعودی به خود گرفته است.

با در نظر گرفتن رشد خانه های لوکس و افزایش تقاضا برای خرید این خانه ها، این روزها یک نکته اساسی و البته مبهم در اذهان عمومی شکل گرفته و آن هم موضوع هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه به حدود 76 میلیون نفر ایرانی است. موضوعی که طی 4 سال گذشته بر خلاف تاکید قانون تکرار شده است.

در این میان نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 94 ابتدا حذف یارانه نقدی خانوار با درآمد بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان را تصویب کردند اما پس از آن این مصوبه را تغییر داده و دست دولت را برای پرداخت یارانه نقدی به تمام اقشار جامعه باز گذاشتند تا حداقل برای یکسال دیگر نیز یارانه نقدی به تمام افراد جامعه از جمله ثروتمندان پرداخت شود.

این مصوبه در حالی مطرح شده است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پرداخت یارانه نقدی به تمام افراد یکی از معضلات بزرگ اقتصاد ایران است چرا که تزریق ماهانه حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان در جامعه دستاوردی به جز افزایش حجم نقدینگی و در نهایت تورم را به همراه نداشته است.

البته تورم حاصل از تزریق 3 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه نقدی به جامعه در هر ماه بیش از ان که بر زندگی ثروتمندان تاثیر بگذارد بر زندگی سایر اقشار جامعه تاثیرگذار است.

علاوه بر این تمام کارشناسان و مسئولان اقتصادی معتقدند دولت باید یارانه نقدی حدود 30 درصد از لیست کنونی را قطع کند و منابع آزاد شده از آن را در بخش تولید و اشتغال زایی هزینه کند تا با تحریک مولد های تولیدی اقتصاد کشور به سمت رونق حرکت کند.

اما در شرایطی که شاخص های ثروتمند بودن در جامعه هر روز پررنگ تر می شود و به نظر می رسد این قشر از جامعه در حال فاصله گرفتن از سایر اقشار هستند پرداخت یارانه به تمام متقاضیان که حدود 76 میلیون نفر هستند یک نکته مبهم و بزرگ در اقتصاد ایران به شمار می رود. با توجه به شرایط ویژه اقتصاد ایران و در دستور کار قرار گرفتن رفع رکود و تورم رفع این ابهام بزرگ در کوتاه مدت یک امر ضروری به نظر می رسد و باید هرچه سریع تر برای برطرف شدن آن اقدام لازم صورت بگیرد.

در جدول زیر برخی ویژگی های خانه های لوکس تهران که نشان می دهد مالکان آنها نیازی به دریافت یارانه 45 هزار و 500 تومانی ندارند آمده است:

منطقه

ویژگی

کامرانیه

505 متر + 120 متر سوئیت- vip احاطه شده در باغات شمیران- 360 متر تراس- 1300 متر لابی مجلل- 2 سالن اجتماعات

زعفرانیه

678 متر- سوئیس میهمان و مستخدم- باغچه با گونه های گیاهی خاص- ویو دیدنی پانوراما- 2000 متر سالن اجتماعات- لاین آسانسور اختصاصی- لابی دوبلکس- کارواش- اسکواش- استخصر اختصاصی

زعفرانیه

350 متر - سوئیت vip مبله- دیوارهای ابریشم کوب- کف ترکیبی از سنک و چرم طبیعی - شیرآلات و دستگیره ها طلا- آلاچیق- جکوزی معلق- محصور میان باغات شمیران- استفاده از برند های اروپایی

فرشته

دید پانورامیک ژورنالی- پیست پیاده روی- آلاچیق- آبنما- نما تلفیق معماری پست مدرن با تندیس های طلا- دیزاین ایتالیایی و فرانسوی

الهیه

417 متر فلت- 120 متر تراس گاردن- 57 متر سوئیت اداری- استخر کریستالی- لابی تریبلکس- نمای فلورانس- استخر چهارفصل روباز- سینما- بولینگ- تنیس- باغ پرندگان

شمیران

استخر معلق شیشه ای- متریال داخلی برندهای برتر- دستگیره ها وشیرآلات طلا- 3000 متر لابی مجلل دور تا دور آکواریوم- کافی شاپ گردون- 1500 متر دریاچه مصنوعی- زمین مینی گلف و تنیس- سالن سینما

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها