کد خبر: 219095
تاریخ انتشار :

زمان واریز آخرین یارانه ثروتمندان فرا رسید؟/ پرداخت 546 هزار تومان یارانه نقدی به هر ایرانی در سال 93

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در حالی که کمتر از دو هفته تا پایان سال 1393 باقی مانده است اکبر ایزدی مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها اعلام کرد چهل و نهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به اسفند ماه سالجاری ساعت 24 روز چهارشنبه 20 اسفند ماه 1393 به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود. به این ترتین با توجه به نزدیک شدن به پایان سال یارانه نقدی اسفند ماه دو روز زودتر نسبت به ماه های قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که موضوع اصلاح شیوه پرداخت یارانه نقدی در ماه های اخیر حاشیه های فراوانی را به همراه داشته است. به طوری که نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 94 کل کشور منابع دولت برای پرداخت یارانه نقدی در سال آینده را با 3 هزار میلیارد تومان کاهش، 39 هزار میلیارد تومان تصویب کردند.

نمایندگان مجلس همچنین مصوب کردند دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند که با توجه به هزینه 39 هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه ها در سال آینده دولت باید یارانه نقدی حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر را قطع کند که این موضوع می تواند حاشیه های فراوانی را به همراه داشته باشد .

البته این در شرایطی است که محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیش از این از حذف یارانه نقدی ایرانیان خارج از کشور خبر داده بود. این در شرایطی است که بر اساس آمارهای قشقاوی معاون وزارت امور خاجه که آذرماه سال گذشته ارائه شده بود 4 میلیون و 500 هزار ایرانی در خارج از کشور حضور دارند .

به این ترتیب با فرض ثبات نسبی این رقم دولت باید در حدود یک میلیون نفر را از لیست یارانه بگیران حذف کند که در همین رابطه نیز روز گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است دولت‌آمادگی حذف یارانه نقدی 800 هزار نفر را دارد .

با توجه به مصوبه اخیر مجلس در رابطه با کاهش 3 هزار میلیارد تومانی منابع دولت برای پرداخت یارانه نقدی در سال آینده، این احتمال وجود دارد 20 اسفندماه آخرین یارانه نقدی به ثروتمندان شناسایی شده پرداخت خواهدشد.

این در شرایطی است که دولت از ابتدای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا کنون هر ماه 3 هزار و 458 میلیارد تومان تحت عنوان یارانه نقدی به حدود 76 میلیون ایرانی پرداخت کرده است و با در نظر گرفتن یارانه نقدی اسفند ماه دولت تا کنون در مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها 37 هزار و 916 میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت کرده است .

با توجه به عدم تغییر میزان یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندی و پرداخت 45 هزار و 500 تومان تحت عنوان یارانه نقدی، از ابتدای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تا کنون دولت به هر ایرانی 546 هزار تومان یارانه نقدی و از ابتدای اجرای این قانون در سال 89 به هر ایرانی رقم 2 میلیون و 230 هزار تومان یارانه نقدی پرداخت کرده است .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها