کد خبر: 238824
تاریخ انتشار :

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

5 میلیون نفر در سرلیست حذف از دریافت یارانه نقدی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رحیم زارع با تاکید بر ضرورت توجه دولت به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها،گفت:بررسی اولویت های حذف از دریافت یارانه نقدی به زودی در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نوبخت صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه دولت باید طبق قانون در شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه سرعت عمل بیشتری به خرج دهد،افزود: ترکیب درآمدی کشور نشان می دهد که از بین 5 تا 7 میلیون نفر درآمدهای زیر خط فقر، 68 میلیون نفر درآمد متوسط و 5 میلیون نفر هم درآمدهای بدون حساب و کتاب دارند که دولت باید با شناسایی این طبقه هرچه سریع تر نسبت به حذف آن ها از دریافت یارانه نقدی اقدام کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه قطع یارانه پردآمدها و تزریق آن به حوزه صنعت، تولید، کشاورزی و غیره لازمه رشد کشور است، گفت: رسیدن به اقتصاد مقاومتی و برون رفت از شرایط کنونی لازمه قطع پرداخت یارانه نقدی به دهک های پردرآمد است که متاسفانه تاکنون با تعلل مسئولان در این زمینه مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه درحذف دهک‌های پردرآمدها اولویت شناسایی ازطریق پرداخت مالیات‌ها و فرارهای مالیاتی است، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی مالیاتی بهترین معیار برای شناسایی پردرآمدها است که دولت می تواند با بهره گیری از ظرفیت های این بانک نسبت به حذف دهک های پردرآمد و اجرای قانون هدفمندی اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دعوت از نوبخت در کمیسیون اقتصادی مجلس برای تعیین تکلیف نهایی قانون هدفمندی یارانه ها به زودی صورت خواهد گرفت.

منبع: خانه ملت

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها