کد خبر: 246767
تاریخ انتشار :

درخواست افزایش قیمت پروژه های بلندمرتبه سازی مسکن مهر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حسن محتشم در نشست خبری در پاسخ به تسنیم با بیان این که انبوه سازان حدود 10 هزار واحد مسکن مهر در 2 فاز پردیس را در دست ساخت دارد، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این واحدها امروز نزدیک 50 درصد بوده که مورد پیشرفت 50 درصد مورد تایید شرکت عمران پردیس قرار گرفته است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر این که بر اساس آمار شرکت عمران پردیس آمار پیشرفت فیزیکی این واحدها حدود 38 درصد است، افزود: دلیل اختلاف آمار این است که آنها (شرکت عمران پردیس) مبنای پیشرفت را سنتی سازی در نظر گرفته اند در حالی که در صنعتی سازی اسکلت حدود 60 درصد از ساخت و ساز را شامل می شود.

وی با بیان این که انبوه سازان حدود 40 درصد مسکن مهر (حدود 600 هزار واحد) را در دست ساخت دارند در پاسخ به این پرسش که پیشرفت فیزیکی این پروژه ها چه میزانی است گفت: حدود 90 درصد از این پروژه ها تا پایان امسال به پایان می رسد.

وی با بیان این که برنامه مسکن یکی از برنامه های مهم کشور است، تصریح کرد: در تامین مسکن بر اساس قانون باید دولت برنامه ریزی کند. مسکن در اقتصاد کلان کشور سهم قابل توجهی دارد و به عنوان بخش مولد تلقی می شود که باعث فعال شدن صنایع بسیاری می شود.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر مسکن در رکود بوده و همچنان هم ادامه دارد صنایع مرتبط با صنعت ساختمان با انباشت کالا مواجه شده اند، این مسئله اشتغال را زیر سئوال برده است.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران یادآور شد: دولت نهم و دهم برای اجرای اصل 31 قانون اساسی مسکن مهر را مطرح کرد که همچنان ادامه دارد. دولت یازدهم ادامه و باقیمانده مسکن مهر را در دستور کار خودش قرار داده ولی چون به آن اعتقاد ندارد این تعهد را پذیرفته است.

محتشم ادامه داد: وقتی مسکن در قالب طرح مهر اجرا نمی شود وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون و رونق ساخت و ساز و فعال کردن در تولید و تقاضا برنامه های مختلفی را کرده است.

وی با بیان این که بعضی از برنامه های وزارت راه با کمک بانک ها در حال اجرا شدن است، افزود: مسکن مهر به دلیل قرارداد یکنواخت در سراسر کشور و بدون توجه به ارتفاع ساختمان ها قیمت های یکسان باعث شده تا خیلی از سازندگان با قیمت های مقطوع آن زمان اتمام پروژه های برای آنها غیرممکن باشد.

محتشم ادامه داد: قراردادهای مسکن مهر مقطوعی نیست و متری 300 تا 320 هزار تومان است و علی الحساب بوده و قطعیت ندارد و اجبارا با این قیمت تمام نمی شود.

وی با بیان این که قراردادهای مسکن مهر باید اجرا شود، بیان کرد: افزایش قیمت ارز و تورم روی افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیرگذار بوده و انتظار می رود دولت، مردم و سازندگان در یک شرایط منصفانه ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود روی پروژه های بلند مرتبه سازی تامل بیشتری شود تا افزایش قیمت ها جبران شود.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان این که بهترین راهکار این است که دولت با سازندگان تعامل کند، گفت: یا از طریق افزایش تسهیلات یا افزایش آورده متقاضیان سرعت پروژه های مسکن مهر به اتمام برسد.

محتشم پیشنهاد داد رقم تسهیلات مسکن مهر یکبار دیگر افزایش یابد تا پروژه های این طرح به سرانجام برسد.

وی با اشاره به افزایش 100 هزار تومانی قیمت مسکن بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی گفت: این اقدام لازم بود اما کفایت نمی کند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها