کد خبر: 282667
تاریخ انتشار :

رکورد جدید مصرف گاز ایران/ گاز تمام شهرها و روستاها وصل است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به ثبت رکورد مصرف بیش از ۵۶۵ میلیون مترمکعب گاز در کشور با ورود موج جدید سرما، گفت: با وجود افزایش مصرف خانگی ، گاز تمامی شهرها و روستاهای کشور برقرار است.

مجید بوجارزاده درباره آخرین وضعیت مصرف گاز کشور با ورود اولین جبهه هوای سرد به اکثر استان‌های کشور، گفت: هم اکنون دمای هوا در بیش از ۱۰ استان کشور به زیر صفر درجه کاهش یافته که کاهش شدید دما و بارش برف و باران منجر به افزایش قابل توجه مصرف گاز طبیعی در بین مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه روز گذشته متوسط مصرف گاز ایران با احتساب صادرات به ترکیه به بیش از ۵۶۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت، تصریح کرد: با وجود افزایش مصرف خانگی اما گاز تمامی شهرها و روستاهای کشور برقرار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با وجود افزایش مصرف مشترکان خانگی اما گازرسانی به صنایع عمده و نیروگاه‌های برق در حال انجام است، اظهار داشت: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه های برق می‌شود.

بوجارزاده همچنین از عرضه به طور متوسط روزانه ۹۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به صنایع و مجتمع‌های پتروشیمی خبر داد و افزود: در حال حاضر با وجود افزایش ۵۰ میلیون مترمکعبی مصرف بخش خانگی در طول ۲۴ ساعت گذشته تاکنون اما محدودیتی در گازرسانی به صنایع اعمال نشده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه هم اکنون وضعیت صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه هم عادی و طبیعی است، تاکید کرد: براساس درخواست ترکیه گاز مورد نیاز به این کشور همسایه صادر شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعمیرات اساسی و دوره ای تمامی پالایشگاه ها، تاسیسات تقویت فشار و خطوط لوله انتقال گاز به پایان رسیده است، اظهارداشت: با وجود افزایش تولید گاز در کشور،مشترکان صرفه جویی و رعایت الگوهای مصرف گاز را در دستور کار قرار بدهند.

این مقام مسئول همچنین میزان مصرف گاز در نیروگاه ها را از ابتدای سال‌جاری تاکنون را بیش از ۴۲.۵ میلیارد متر مکعب عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان در مقطع مشابه سال گذشته ۳۶.۵ میلیارد متر مکعب بوده است که حکایت از افزایش حدود ۶ میلیارد متر مکعبی تحویل گاز به این بخش در طول سال جاری دارد.

وی در پایان بر رعایت نکات ایمنی در نصب وسایل گازسوز تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه بیشترین حوادث ناشی از گاز طبیعی به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در نصب دودکش‌ها به وجود می آید، تاکید می شود که مشترکین از کلاهک H در نصب دودکش‌ها استفاده و قبل از نصب وسایل گرمایشی دودکش و مسیر آن را کنترل کنند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها