کد خبر: 366766
تاریخ انتشار :

امسال چقدر وام ازدواج پرداخت شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، براساس آمار سامانه قرض الحسنه ازدواج، از ابتداي راه‌اندازی این سامانه در سال 1388 تا تاريخ اول آبان ماه سال جاری، مبلغ 242 تریلیون و 773 میلیارد و 632 ميليون ريال تسهيلات در اختیار 8 میلیون و 30 هزار و 447 نفر از هموطنان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است بانک مرکزي جمهوری اسلامي ايران در راستای حمايت از ازدواج جوانان و همچنين اجرای مفاد تبصره 29 قانون بودجه سال جاری، ضمن ابلاغ و تعيين سهميه پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج از محل سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز و جاري به تمام بانک های کشور، اولويت، تسريع و تسهيل در اعطای این تسهيلات نسبت به ساير تسهيلات قرض الحسنه از سوی بانک ها را مورد تاکيد قرار داده است.

هم اکنون تعداد متقاضيان در صف سامانه ازدواج اين بانک 692 هزار و 462 نفر بوده که تعداد 329 هزار و 700 نفر از افراد يادشده در مراحل تکميل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند. بديهی است اعطای تسهيلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک ها منوط به تکميل مدارک مورد نظر بانک در مدت تعيين شده از سوی متقاضيان است.

شايان ذکر است تا پايان سال 1394 مجموعاً 28 بانک، موسسه اعتباری و صندوق در سامانه ازدواج تسهيلات قرض‌الحسنه درحال فعاليت بوده‌اند و در سال جاری نيز بانک سينا به سامانه مذکور پيوسته است.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها