کد خبر: 442139
تاریخ انتشار :

انتشار اوراق ارزی از سوی بورس به چه صورت است؟ /۲میلیارد دلار در مرحله اول

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شاپور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتشار اوراق ارزی گفت: در قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور، اجازه انتشار اوراق ارزی از سوی وزارت نفت داده شده که بر این اساس، سازمان بورس، تمام همکاری‌های لازم را در این زمینه صورت خواهد داد. البته ملاحظاتی در این راستا وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
به گزارش نامه نیوز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: نکته انتشار اوراق ارزی این است که وقتی می‌خواهیم در کشورهای دیگر، اوراق ارزی منتشر کنیم، باید مجوزهای لازم از نهاد ناظر مربوط به آن کشور اخذ شود که البته از طریق تفاهم‌نامه هایی که با سایر کشورها داریم، این امکان فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: مساله اصلی این است که انتشار اوراق ارزی در سایر کشورها، برای ایران تعهد ارزی ایجاد می‌کند؛ بنابراین بانک مرکزی به عنوان متولی بازار ارز کشور، باید کمک لازم را در این زمینه صورت دهد تا این امکان فراهم شود.
محمدی یکی دیگر از راهکارها را انتشار اوراق ارزی با فروش ریالی دانست و خاطرنشان کرد: تفاهمی نیز در این رابطه با بانک مرکزی انجام شده و سازمان بورس آمادگی دارد که اوراق ارزی را در داخل منتشر کند؛ اما فروش آن به صورت ریالی باشد.
معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: برای انتشار اوراق ارزی با فروش ریالی، ظرفیتی که در مرحله اول نظر گرفته شده، ۲ میلیارد دلار است که این آمادگی وجود دارد؛ اما درخواست ها باید از سوی شرکتها داده شده و دولت باید بتواند تخصیص لازم را از طریق سازمان برنامه و بودجه صورت دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها