کد خبر: 443674
تاریخ انتشار :

چین؛ موتور محرک رشد جهانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سی ان بی سی گزارش داد: مدیرعامل مورگان استنلی می گوید: با اینکه نگرانی هایی در خصوص بدهی های چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا وجود دارد اما این کشور همچنان موتور محرک رشد جهانی است.
به گزارش نامه نیوز، در روز پنج شنبه جیمز گورمن، مدیرعامل مورگان استنلی اظهار داشت، با توجه به رشد ۶ درصد و افزایش اندازه اقتصاد از ۱۰ هزار میلیارد دلار به ۱۱ هزار میلیارد دلار، چین کشوری است که به اقتصاد جهانی رشد هدیه می دهد. رشد اقتصادی چین در دهه‌های اخیر شگفتی ساز بوده است.
وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی که در مورد وضعیت اقتصاد جهان طی سال های پیش رو منتشر کرده، اندازه تولید ناخالص داخلی اسمی اقتصادهای بزرگ جهان در سال ۲۰۳۰ میلادی را برآورد کرده است. طبق این برآورد اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۳۰ همچنان بزرگترین اقتصاد جهان خواهد بود و اندازه آن به ۲۴.۸ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.اندازه اقتصاد چین نیز در آن زمان به ۲۲.۲ هزار میلیارد دلار می رسد. بنابراین می توان گفت که اختلاف اندازه دو اقتصاد بزرگ جهان اگر چه تا سال ۲۰۳۰ به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
گورمن مدیرعامل مئرگان استنلی شرکت خدمات مالی آمریکا می گوید:«باید همه زوایای اقتصادی چین را در نظر داشته باشیم، با توجه به اینکه میزان بدهی های این کشور در حال افزایش است اما همچنان چین بالاترین پس انداز دنیا را دارد.»
بنا به گفته وی مورگان استنلی آماده است که سهام خود را از ۴۹ درصد فعلی تا ۵۱ درصد در آینده افزایش دهد.
در هفته گذشته، دولت چین اعلام کرد که محدودیت مالکیت خارجی ها را در شرکت های مالی داخلی خود افزایش خواهد داد. گورمن در همین رابطه گفت: این نشان دهنده رفتار اقتصادی چین است و به نظر می رسد چین نیز مانند کشورهای بزرگ اقتصادی رفتار خواهد کرد.
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها