کد خبر: 476151
تاریخ انتشار :

چگونه در سال ۹۷ خانه دار شویم؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بازار مسکن چند سالی است که در رکودی نفس‌گیر بسر می‌برد و این درحالیست که بسیاری از کارشناسان و فعالان این صنعت بر این عقیده استوارند که اکنون زمان خوبی برای خرید مسکن است، زیرا قیمت مسکن در این چند سال مانند ۶ سال گذشته به یکباره افزایش نیافته و دیگر بیشتر از این کاهش نخواهد یافت.
به گزارش نامه نیوز این روزها و همزمان با ادامه رکود بازار مسکن، بهترین فرصت خرید مسکن برای کسانی است که می‌خواهند خانه دار شوند؛ به خصوص که تعداد کسانی که خواهان فروش مسکن هستند (عرضه کنندگان) از متقاضیان خرید آن بیشتر است و این سنگینی کفه عرضه نسبت به تقاضا، به سود خریداران واقعی است، نه دلالان و بورس بازانی که بخواهند از مسکن کالای سرمایه ای بسازند.
طی چند سال گذشته دولت اقدامات زیادی برای رونق بازار مسکن انجام داد­ افزایش سقف تسهیلات مسکن (افتتاح حساب صندوق ­پس انداز مسکن یکم ) و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن ­از محل اوراق ممتاز , ... بود.
براین اساس، تسهیلات اوراق خرید مسکن برای مجرد‌ها نیز که پیش‌تر، در تهران، ۷۰ میلیون تومان؛ ۶۰ میلیون تسهیلات خرید و ۱۰ میلیون تسهیلات جعاله پرداخت می‌شد، با مصوبه شورای پول و اعتبار، به ۹۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که شامل ۶۰ میلیون تسهیلات اوراق، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بدون نیاز خرید اوراق می‌شود.
سپرده گذاری زوجین به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال
این گزارش می‌افزاید: هریک از زوجین مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به مدت یکسال در بانک مسکن باید سپرده‌گذاری کنند تا در نهایت مبلغ یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات خرید بر روی یک پلاک ثبتی استفاده کنند و ماهانه مبلغی به عنوان یک میلیون و ۸۷۲ هزار تومان قسط پرداخت کنند و برای دریافت تسهیلات بدون سپرده گذاری جدا از آنکه باید اوراق را از بورس خریداری کنند باید مبلغ جداگانه‌ای را پرداخت کنند. برای مثال دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات حداقل یک‌میلیون و ۶۷۲ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومانی ماهانه اقساط پرداخت کنند که با وجود دریافت حقوق کارمندی و کارگری این حساب و کتاب درست از آب درنمی آید.
اخیرا آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نوید اخذ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن را داده است که هم اکنون در بانک مسکن خبری از آن نیست چرا که موافقت‌های لازم در این زمینه صورت نگرفته است، به‌نظر می‌رسد که درصورت توافق وزارت راه و بانک مسکن، تعداد معدودی از افراد از این تسهیلات استفاده کنند.
منبع: افکارنیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها