کد خبر: 527675
تاریخ انتشار :

هزینه و قیمت کاشت مو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ریزش مو عارضه ایست که امروزه در ناحیه سر، ابرو و یا سایر بخش های بدن (از جمله ریزش موهای ریش و سبیل در بعضی از آقایان) رخ می دهد. متاسفانه در دنیای فعلی با گسترش مشکلات بشر، ریزش موها در مردان و زنان بسیار شیوع پیدا کرده و این مسئله امروزه دامنگیر بسیاری از کشورهای جهان شده است.

تاکنون امکانات، تکنیک ها و روش های مختلفی جهت برطرف کردن ریزش موهای سر و ابرو یا طاسی ارائه شده است که هر یک مزایای و معایب خود را داشته اند. از جمله استفاده از کلاه گیس، هاشور سر و یا ابرو، تکنیک های اولیه و قدیمی کاشت مو که بعدها تکامل پیدا کردند و روش های جدیدی ارائه شدند که امروزه در کلینیک های کاشت و پیوند مو مورد استفاده قرار می گیرند.

در این تکنیک ها فولیکول های مو از نواحی پشت سر و یا اطراف گوش ها جدا سازی شده و در ناحیه ای که دچار ریزش شده، پیوند زده می شود. به دلیل مقاومت بالای موهای پشت سر و اطراف گوش معمولا این موها پس از کاشت در ناحیه جدید (که دچار طاسی و یا کم پشت شده بودند) نمی ریزند و فرد پس از مدتی براحتی و با اعتماد به نفس می تواند به جامعه بازگردد و تحصیل، ورزش، کار و سایر فعالیت های روزانه خود را ادامه دهد. ناحیه پشت سر که این فولیکول های مو از آنجا برداشته و در محل جدید کاشته می شوند، در اصطلاح پزشکی "بانک مو" نامیده می شود.

این تکنیک جهت پر پشت کردن و همچنین برطرف کردن ریزش موهای ابرو نیز بطور مشابه صورت می گیرد و به آن کاشت ابرو گفته می شود. در هر دو روش، تکنیک های کاشت مشابه هستند و البته بسته به اینکه ناحیه ریزش و یا طاسی فرد چقدر وسعت دارد و کجا قرار دارد (بر روی سر و یا ابروها)، تعداد فولیکول های مو متفاوت خواهند بود.

نتایج بسیار مثبت و طبیعی تکنیک های جدید کاشت مو در طول سالهای گذشته موجب جذب هر چه بیشتر افراد - اعم از مرد و زن - به کلینیک های کاشت مو وابرو در سراسر جهان شده است. بسیاری از افرادی که به دلایل گوناگونی (مانند استرس و فشارهای عصبی، زخم و خارش، سوانح مختلف، عفونت ها و یا بیماری های پوستی، ژنتیک، افزایش سن، مشکلات هورمونی، فقر غذایی و کمبود ویتامین ها و غیره) دچار طاسی سر و یا ریزش ابرو شده اند، می توانند بار دیگر موهای از دست رفته را بدست بیاورند و با چهره ای شاد همراه با اعتماد به نفس در سطح جامعه ظاهر شوند.

هزینه کاشت مو نیز وابسته به عوامل متعددی است از جمله:

  • هزینه ها و تعرفه های پایه کلینیک مورد نظر (شامل هزینه لوازم و تجهیزات مورد استفاده، دستمزد پزشک جراح و پرسنل و ...)
  • وسعت ناحیه ای که دچار ریزش شده و در نتیجه تعداد فولیکول های مورد نیاز.
  • تکنیک مورد استفاده.
  • وسایل و تجهیزاتی که در طول فرآیند کاشت مو یا ابرو مورد استفاده قرار می گیرند.

و برخی عوامل دیگر. لطفا توجه بفرمایید که هنوز هم متاسفانه برخی از کلینیک های غیر استاندارد با استفاده از تکنیک های قدیمی تر و با قیمت های ارزان، دستن به تبلیغات می زنند ولی معمولا ضریب خطا در روش های قدیمی کاشت مو و ابرو بالاتر است و ممکن است ئر محیطی استریل و پاکیزه انجام نشود. از طرف دیگر میزان خونریزی و درد فرد داوطلب پس از انجام عمل قابل توجه باشد و پس از مدتی به دلیل کیفیت پایین، مجددا موهای کاشته شده دچار ریزش شوند و یا خط کاشت مو غیر طبیعی بنظر بیاید.

اما خوشبختانه امروزه با ورود تکنیک های جدید کاشت مو و ابرو مانند تکنیک Sut، که با استفاده از دستگاه های پیشرفته و جدید صورت می گیرد، تارهای مو - بر خلاف روش های قدیمی مانند fit یاfut - در این روش یک به یک جدا شده و در محل کاشته می شوند. به همین جهت ریسک این تکنیک بسیار پایین و در حد صفر است و عوارض جانبی چندانی در بر ندارد.

میزان رضایت بالای کسانی که در طول سالهای گذشته از این تکنیک جهت کاشت مو و یا ابروهای آنها استفاده شده، نشان می دهد که تا چه حد در ایران و کشورهای دیگر جهان، این روش موثر و مفید بوده است. در حقیقت با هزینه ای که پرداخت می کنید، یک عمر می توانید با بدست آوردن مجدد موهای ریخته شده، از زیبایی چهره خود لذت ببرید و بار دیگر با اعتماد به نفس کامل در سطح جامعه به فعالیت های خود بپردازید. این هزینه در حد چند میلیون تومان بیشتر نیست ولی نتایج آن تا سالها و بلکه دهه ها باقی می ماند و طبیعتا حتی از لحاظ مالی نیز این کار، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

البته کاشت مو تنها راه حل نیست و تکنیک های دیگری نیز امروزه مورد استفاده قرار می گیرند از جمله مزوتراپی مو . در این تکنیک که در چند جلسه انجام می شود، مواد مغذی و مفید از جمله ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای پوست و رشد موها، از طریق دستگاه هایی مشابه آمپول های معمولی، به زیر لایه پوست تزریق می شود. این تکنیک نیز مزایای زیادی دارد و امروزه مزوتراپی به عنوان یکی از تکنیک ها و روش های بسیار مناسب برطرف کردن ریزش سر و یا طاسی مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک می تواند برای خانمها و آقایان مورد استفاده قرار گیرد و خوشبختانه در بیشتر موارد نتایج کار رضایت بخش بوده و بسیاری از موهای ریخته شده، پس از مدتی شروع به رشد مجدد کرده اند.

در هر صورت چه داوطلب کاشت مو یا ابرو هستید و یا علاقه مند به روش هایی مانند مزوتراپی و یا تکنیک های دیگر، برای شما آرزوی سلامتی و توفیق را داریم.

منبع: کلینیک کاشت مو و ابرو رنسانس

شماره تماس: 22088210 - 021

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها