کد خبر: 556398
تاریخ انتشار :

سیر نزولی قیمت مسکن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ۲ سال اخیر روند افزایش تولید مسکن بسیار چشمگیر شده و همین موضوع باعث شکسته شدن حباب افزایش قیمتی در این بازار شده است.

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کنترل اجاره بهای مسکن دارای راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت است، گفت: هم اکنون قیمت‌ها در بازار اجاره به ثبات رسیده، اما این به آن معنا نیست که نظارت بر این بازار را رها کنیم.

او گفت:هم اکنون در این بازار قدرت به دست فروشنده افتاده است در نتیجه برای ایجاد ثبات در این بازار باید تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شود. رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تلاش خوب مسئولان و اجرای طرح‌های مختلف باعث شد که افزایش صعودی قیمت‌ها کنترل شود، برای ایجاد ثبات در این بازار باید پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت از خریداران و مستاجران را دولت در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.حباب قیمتی در بازار مسکن شکسته شده و هم اکنون روند نزولی قیمت‌ها در این بازار مشاهده می‌شود. او با بیان اینکه در ۲ سال اخیر نگاه دولت به سمت تولید مسکن بوده است، گفت: مشارکت بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین اراده محکم دولت برای اتمام طرح‌های مسکنی نقش موثری در رونق این بازار داشته است، گفت: باید تولید مسکن در این بازار مستمر باشد، چرا که افزایش تولید باعث می‌شود که جهش قیمتی در این بازار کنترل شود و پای دلالان و سوداگران از این بازار بریده شود. رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مجلس و کمیسیون عمران از پرداخت تسهیلات به مستاجران حمایت می‌کند، گفت: ممکن است برخی از متقاضیان قدرت خرید واحد مسکونی را نداشته باشند، اما دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مستاجران نگرانی‌های آن‌ها را از بابت پرداخت تسهیلات برطرف کند. رضایی‌کوچی اظهار کرد: تسهیلات به مستاجران باید ارزان قیمت باشد و مدت باز پرداخت آن هم به گونه‌ای نباشد که مستاجران مجبور به دریافت تسهیلات برای تسویه حساب تسهیلات قبلی شوند. او رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: خوشبختانه روندی که دولت در بازار مسکن شروع کرده روند بسیار مثبت و رو به رشدی است و پیش بینی می‌شود با تثبیت شرایط اقتصادی کاهش قیمت را در آینده شاهد باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها