کد خبر: 616651
تاریخ انتشار :

شرایط عجیب وام سهام عدالت

مدتی است که قرار است کارت اعتباری سهام عدالت پرداخت شود. اما حالا هم میزان این وام تغییر کرده و هم شرایط عجیبی برای دریافت آن وضع شده است. شرایطی که سبب می‌شود بسیاری نتوانند از این کارت اعتباری استفاده کنند.

شرایط عجیب وام سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چندی پیش بود که رئیس‌جمهوری از پرداخت کارت اعتباری سهام عدالت خبر داد و گفت وام ۱۴ و ۷ میلیون تومانی به دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

اما مدیران بورس و شرکت سپرده‌گذاری گفته‌اند وام معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت است. یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیونی می‌توانند ۱۰ میلیون وام بگیرند و دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۵ میلیون تومان.

جز این، محدودیت دیگری که برای استفاده از این کارت اعتباری وجود دارد این است که تبدیل به پول نقد نمی‌شود و افراد می‌توانند آن را فقط در فروشگاه‌هایی که بانک مشخص می‌کند، خرج کنند.

چه کسانی مشمول وام نیستند؟

اما برخی هم نمی‌توانند این وام یا همان کارت اعتباری سهام عدالت را دریافت کنند.

دسته اول افرادی هستند که بخشی از سهام عدالت خود را فروخته باشند. به عبارت دیگر اگر شخصی یک سهم از سبد سهام عدالت خود را هم فروخته باشد نمی‌تواند کارت اعتباری بگیرد. با این شرط بیش از سه میلیون نفر از دریافت این وام محروم می‌شوند. این شرط برای سهامدارانی است که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

شرط دیگر برای دریافت این کارت اعتباری، داشتن کارت ملی هوشمند است. بر این اساس افرادی که سهام عدالت دارند اما هنوز کارت ملی هوشمند را نگرفته‌اند نمی‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت را بگیرند.

این وام تا پنج ماه استراحت دارد و اگر سهامدار نتواند ظرف این مدت کل مبلغ را برگرداند تبدیل به وام با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط سه ساله می‌شود.

پیش از این هم شروط دیگری برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت عنوان شده بود.

مثلا اگر یک مرجع قانونی به شرکت سپرده‌گذاری نامه داده باشد که بر اساس آن سهام فرد توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند کارت اعتباری دریافت کند.

اگر فرد سجامی نشده باشد باید مراحل احراز هویت را انجام دهد وگرنه مشمول دریافت کارت اعتباری نمی‌شود.

حتما باید در یکی از بانک‌های ملی و تجارت که درحال‌حاضر کارت اعتباری می‌دهند حساب داشته باشند، در آینده هر بانک‌ جدیدی که این طرح را آغاز کردند می‌توانند از طریق آن بانک‌ها استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها