کد خبر: 620391
تاریخ انتشار :

۳ دلیل اصلی را برای افزایش قیمت ارز

گسترش/ قیمت ارز که چند هفته‌ای با ثبات نسبی همراه بود از صبح امروز وارد مدار افزایشی شده تا جایی که دلار از کانال ۲۴ هزار تومان هم عبور کرده است؛ فعالان بازار ۳ دلیل اصلی را برای افزایش قیمت ارز نام می برند.

۳ دلیل اصلی را برای افزایش قیمت ارز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت ارز که چند هفته‌ای با ثبات نسبی همراه بود از صبح امروز وارد مدار افزایشی شده تا جایی که دلار از کانال ۲۴ هزار تومان هم عبور کرده است؛ فعالان بازار ۳ دلیل اصلی را برای افزایش قیمت ارز نام می برند.

افزایش قیمت طلا و ارز در بازار درحالی امروز با شتاب بیشتری همراه شده که پیش از این شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار بودیم هرچند دولت تلاش داشت با ارزپاشی رکوردهای پایین‌تری برای دلار، ثبت کند.

قیمت دلار در هفته های اخیر بین کانال ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان در نوسان بود اما در روزهای اخیر مدار قیمت‌ها در بازار ارز صعودی شده و همین امر باعث عبور دلار از کانال ۲۴ هزار تومان در روز جاری شد.

آنطور که صراف‌های خیابان فردوسی می گویند: بازار ارز دوباره هیجانی شده و همین موضوع باعث افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار شده است.

فعالان بازار معتقدند، افزایش تقاضا ناشی از رمز ارزها، خبرهای منفی از مذاکرات و شایعات مربوط به عزل رئیس کل بانک مرکزی باعث شده تا قیمت دلار در بازار افزایشی شود و از ۲۴ هزار تومان هم عبور کند.

از آنجایی که رمز ارزها بزرگترین مصرف کنندگان درهم غیر رسمی در بازار هستند، در روزهای اخیر تقاضا برای خرید ارز از این محل افزایش محسوسی داشته است،‌یکی از صراف‌ها در همین ارتباط می گوید: گردش مالی این رمز ارزها اگر از سامانه نیما بیشتر نباشد کمتر نیست. او تأکید دارد: سیستم مالی غیر رسمی که هم اکنون برای رمزارزها در گردش است تراکنش بالایی دارد که تاثیر مستقیم در بازار دارد.

از سوی دیگر برخی بازاری‌ها از تأثیر خبرهای مربوط به مذاکرات در بازار ارز می گویند، برهمین اساس نیز بسیاری از خریداران ارز در هفته های اخیر دست نگه داشته اند.

با این حال اما فعالان بازار ارز می گویند: از یکی دو روز گذشته تعداد خریداران در بازار ارز افزایش یافته‌،‌ و آنهایی که پیش از این در صف خرید ارز بودند بعد از اینکه دیدند اتفاق خاصی نیفتاد، وارد بازار شده‌اند.

علاوه بر این، شایعات مربوط به عزل رئیس کل بانک مرکزی باعث شده تا جو بازار منفی شود؛ خبرهای مربوطه باعث شده تا دلار به بهانه برکناری همتی از ریاست کلی بانک مرکزی روند افزایشی را طی کند.

بازاری ها می گویند: با توجه به افزایش تعداد خریداران در بازار ارز و روند افزایشی درهم در امارات، اگر تعادل بازار بهم بریزد احتمال افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد.  بعبارتی اگر در دو سه روز آینده بازار مدیریت نشود، تعداد خریداران خانگی در بازار افزایش خواهد داشت. چراکه اگر  امیدی به بازگشت قیمت ها به سمت تعادل نباشد احتمال ورود مردم عادی به بازار وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها