کد خبر: 624033
تاریخ انتشار :

خرید تجهیزات پزشکی به سادگی چند کلیک

خرید تجهیزات پزشکی به سادگی چند کلیک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با توجه به کابرد گسترده و روزافزون اینترنت در زندگی روزمره افراد جامعه، کمتر کسب و کاری را این روزها سراغ داریم که در فضای مجازی فعالیت نداشته باشد. فضای مجازی همواره مکانی برای جستجو و کسب اطلاعات در مورد مطالب گوناگون بوده است و کسب دانش در مورد تجهیزات پزشکی نیز از این امر مستثنا نبوده است. اما همانند هر پدیده دیگری، لزوما هر مطلب و یا فروشگاه مجازی که در اینترنت یافت می شود، دارای اعتبار و دانش لازم برای فروش تجهیزات تخصصی نمی باشد. به خصوص با توجه به این مطلب که تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیم با سلامت افراد دارد و بعضا تهیه این کالاها هزینه بر نیز می باشد، بهتر است خرید تجهیزات پزشکی از سایت های معتبر که توسط تیم متخصص تجهیزات پزشکی حمایت و پشتیبانی می شوند صورت پذیرد.

02

با توجه به همه گیری بیماری کرونا و گسترش نیاز افراد برای کسب اطلاعات و خرید تجهیزات پزشکی، فروشگاه اینترنی تجهیزات پزشکی درمان شو در سال 1398 آغاز به کار کرد. هدف از ایجاد این وب سایت عرضه مستقیم تجهیزات پزشکی با بهترین کیفیت، نازل ترین قیمت و سریع ترین زمان ممکن برای بیماران بوده است به طوری که فرد مراجعه کننده با توجه به اطلاعات کالا و مشاوره با تیم مهندسی پزشکی درمان شو، مناسب ترین خرید را بنا بر نیاز درمانی خود داشته باشد. در هنگام خرید تجهیزات پزشکی، فهم دقیق بیماری و مشخصات بالینی فرد، کاربرد خانگی یا بیمارستانی دستگاه، سن و وزن بیمار، میزان مصرف دستگاه و ... همه از عواملی هستند که باید لحاظ شوند تا بیمار خریدی متناسب با نیاز خود داشته باشد و بهترین نتیجه را از کاربرد دستگاه بگیرد.

03

در فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی درمان شو، کالاهای پزشکی با توجه به کاربردی که دارند دسته بندی شده اند. از گروه های پر کاربرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تجهیزات پزشکی تنفسی (مانند انواع اکسیژن ساز، بای پپ، سی پپ و ....)

تجهیزات پزشکی سنجشی (مانند انواع فشارسنج، سنجش قند خون، ترازو و ...)

تجهیزات پزشکی توانبخشی ( مانند انواع واکر، ویلچر، ساپورت های ارتوپدی و ...)

تجهیزات پزشکی جهت استفاده بیمار در منزل (تخت بستری، تشک مواج و ....)

تجهیزات پزشکی هتلینگ (انواع تخت، ترالی، تابوره و ....)

در بیان توضیحات هر محصول سعی شده است که تمام نکات فنی و علمی که بیمار نیاز دارد برای تهیه دستگاه بداند، بیان شود. با این حال توصیه فروشگاه همواره این است که خرید تجهیزات پزشکی حتما با مشورت مهندسین پزشکی پشتیبان سایت انجام گیرد.

در ادامه به معرفی دو محصول پر کاربرد که در انواع مختلف داخل فروشگاه درمان شو موجود است می پردازیم:

پالس اکسیمتر:

پالس اکسیمتر دستگاهی است که برای سنجش میزان اکسیژن اشباع در خون استفاده می شود که بر حسب درصد بیان می شود. همان طور که می دانیم، در هنگام تنفس هوا، از طریق مجرای تنفسی وارد ریه ها می شود تا در قسمت دیواره کیسه های هوایی یا آلوئول ها، تبادل گازی اکسیژن و دی اکسید کربن اتفاق بیفتد. در افرادی که دچار بیماری های ریوی می شوند، ممکن است ضخامت این دیواره ها افزایش یافته و عمل تبادل گازی به خوبی انجام نشود. بنابراین کم کم درصد اکسیژن خون کاهش می باید و فرد دچار عوارضی مانند سر درد و سرگیجه، خستگی، دردقفسه سینه، سیاه شدن و سوزش نوک انگشتان، نفس تنگی و ... می شود. در این مرحله نیاز است که میزان اکسیژن خون سنجیده شود تا برحسب نیاز اقدام به اکسیژن درمانی شود.

دستگاه پالس اکسیمتر در مدل های ساده و خانگی، به صورت یک گیره است که بر روی انگشت قرار می گیرد و بعد از چند ثانیه بر روی صفحه نمایش خود، ضربان قلب و درصد اکسیژن اشباع خون را نشان می دهد. این دستگاه از پرتو نور قرمز استفاده می کند. منبع نور قرمز بر روی بافت نازک بدن مانند نوک انگشت قرار می گیرد و نور را از بدن عبور می دهد. در بدن بر حسب میزان اکسیژن خونی که گلبول های قرمز دارند، جذب پرتو نور قرمز اتفاق می افتد و دستگاه بر اساس میزان نور خروجی، میزان اکسیژن خون را می سنجد. بنا براین بهتر است در محلی که دستگاه قرار می گیرد مانعی مانند لاک ناخن وجود نداشته باشد تا دقت اندازه گیری بالا باشد.

اکسیژن ساز:

همانطور که میدانید هوایی که تنفس می کنیم از 21 درصد اکسیژن و 78 درصد نیتروژن تشکیل شده است. در مواردی که بیمار دچار آسیب ریوی شده است، نیاز دارد جهت درمان، هوایی با غلظت اکسیژن بالاتر تنفس کند. دستگاه اکسیژن ساز دستگاهی است که هوای محیط را دریافت می کند و از طریق نازال بینی یا ماسک، هوایی با غلظت اکسیژن بالاتر در اختیار بیمار قرار می دهد. این دستگاه با استفاده از ماده ای به نام پودر زئولیت، نیتروژن هوا را حذف کرده و با استفاده از  کمپرسور خود هوا را متراکم کرده و در اختیار بیمار قرار می دهد. همچنین دستگاه دارای یک لیوان است که از آب پر می شود تا اکسیژن از داخل آن عبور کرده و مرطوب شده به ریه های بیمار برسد.

04

دستگاه های اکسیژن ساز دارای انواع مختلف هستند. این دستگاه ها بر حسب میزان اکسیژن تولیدی در دقیقه دارای انواع 3، 5، 8 و 10 لیتری هستند. در مدل های خانگی دستگاه ها با برق شهری کار می کنند و دارای چرخ هستند و قابلیت جابجایی دارند. همچنین مدل های پرتابل دستگاه های اکسیژن ساز نیز موجود هستند که دارای باتری بوده و به بیمار این امکان را می دهند تا خارج از منزل نیز از این دستگاه ها استفاده کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها