کد خبر: 657259
تاریخ انتشار :

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان چیست؟

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

چکیدهقیمت کامپوزیت دندان به مواردی از جمله نوع، برند، میزان سابقه دندانپزشک، تعداد و ... بستگی دارد. در این مطلب به طور کامل به عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه کامپوزیت دندان میپردازیم.

امروزه خانم ها و آقایان به ظاهر خود اهمیت زیادی میدهند زیرا تعاملات اجتماعی افزایش پیدا کرده و داشتن یک چهره جذاب،کلید اصلی زیبایی فرد است. یکی از المان های صورت که تاثیر زیادی بر روی چهره دارد، لبخند است. شاید در گذشته داشتن یک لبخند زیبا که دندان های مرتب، یکنواخت و مرواریدی را به نمایش بگذارد، بسیار مشکل و گران بود، اما امروزه به لطف روش هایی مانند کامپوزیت دندان میتوان با یک هزینه مقرون به صرفه و معقول دندان هایی صاف، براق و زیبا داشت.

 اگر در اینترنت درباره هزینه کامپوزیت دندان جستجو کنید، حتما با قیمت های متفاوتی رو به رو خواهید شد. علت این تفاوت قیمت چیست؟ چه عواملی در تعیین قیمت کامپوزیت دندان نقش دارند؟ در این مطلب به این موارد می پردازیم.

کامپوزیت چیست؟

برای اینکه دوباره لبخند و اعتماد به نفس از دست رفته خود را به دست بیاورید، یکی از گزینه های روی میز، انجام کامپوزیت است اما کامپوزیت دندان چیست؟ 

کامپوزیت دندان از جمله روش های درمانی و زیبایی است که برای رفع بدشکلی و ناهنجاری های دندانی و اصلاح طرح لبخند بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مزایای استفاده از این متد دندانپزشکی می توان به رفع بد رنگی دندان ها و فاصله بین آنها نیز اشاره کرد.در کامپوزیت ونیر بدون اینکه مینای دندان تراشیده شود، موادی که ترکیب کوارتز، رزین و گلاس هستند روی دندان مالیده شده و توسط اشعه نوری سفت می شوند، بنابراین هیچ آسیبی به ریشه دندان زده نمیشود. مراحل کامپوزیت دندان بسیار ساده است و مواد آن تنها در یک جلسه روی دندان نصب می شوند، بنابراین در مدت زمان کوتاهی می توانید دندان هایی مرتب، زیبا و سفید داشته باشید.

کامپوزیت دندان، راحت ترین روش برای بازیابی لبخند

فکر میکنید که راز زیبایی دندان های سفید و یکدست بازیگران چیست؟ از آنجایی که کامپوزیت ونیر به ساختار دندان طبیعی آسیب نمیزند و ایرادات ظاهری آن را می پوشاند، در بین افراد زیادی حتی بازیگران مشهور ایرانی و خارجی محبوبیت دارد.

آیا میدانید انجام کامپوزیت دندان چه تاثیری بر زیبایی و جذابیت چهره می گذارد؟ به طور کلی افرادی که دندان های زرد رنگ یا تیره ای دارند، در خندیدن اعتماد به نفسشان بسیار پایین است. همچنین کسانی که دندان های کج و نامنظمی دارند نیز در صحبت کردن، غذا خوردن و یا خندیدن به مشکل برمی خورند. انجام کامپوزیت تاثیر بسیار مثبتی بر زیبایی چهره دارد. زیرا با اصلاح فرم دندان های کج و نامنظم و همچنین اصلاح رنگ دندان ها، باعث زیباتر شدن لبخند، تسلط بهتر در صحبت کردن و تغییر چهره می شود.

با وجود مزایا و کاربردهای فراوان کامپوزیت دندان، محبوبیت آن در  بین اقشار مختلف جامعه از افراد عادی گرفته تا سلبریتی های  مشهور  دور از انتظار نیست، اما یکی از چالش های افرادی که قصد انجام این روش را دارند، تنوع قیمت کامپوزیت دندان است که در ادامه این مطلب به بررسی عواملی که روی هزینه کامپوزیت تاثیر گذارند صحبت کنیم.

قیمت کامپوزیت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مشکلات افرادی که کاندیدای انجام کامپوزیت دندان هستند، قیمت آن است. این افراد برای اطلاع از آخرین هزینه های کامپوزیت دندان، در وب سایت های مختلف سرچ میکنند یا اینکه به چندین مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند، اما با قیمت های بسیار مختلفی رو به رو می شوند. آنها نمیدانند که کدام قیمت دقیقا درست است و به همین خاطر  در بسیاری از مواقع از انجام این تکنیک منصرف می شوند. عوامل زیادی می توانند بر روی قیمت کامپوزیت تاثیر بگذارند و برآیند این عوامل قیمت نهایی را تعیین میکند. از جمله دلایلی که باعث تنوع قیمت کامپوزیت دندان میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع کامپوزیت : شاید تصور کنید که تمام کامپوزیت های دندانی  جنس یکسانی دارند اما این طور نیست. موادی که برای ساخت کامپوزیت دندان به کار گرفته می شوند، تاثیر مستقیم در قیمت آن دارند. هر چه این مواد باکیفیت تر باشند، قطعا طول عمر این روکش بالا خواهد رفت  و به نسبت آن قیمت کامپوزیت نیز افزایش میابد. 

برند کامپوزیت: میتوان گفت که مهم ترین عامل در تعیین قیمت کامپوزیت دندان، برند آن است. اینکه کامپوزیت ها در کدام کشور و توسط کدام شرکت ساخته شده میتواند تضمینی برای کیفیت این روکش باشد. مثلا کامپوزیت های سوئیسی، آلمانی و  ژاپنی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

میزان تجربه و مهارت دندانپزشک: یکی از عوامل بسیار مهم در قیمت کامپوزیت دندان، دانش و مهارت دندانپزشک است. از آنجایی که این روکش ها بسیار نازک هستند و باید به صورت کاملا یکدست روی دندان پخش شوند، باید دندانپزشک نهایت دقت خود را به کار بگیرد تا ظاهر دندان غیر طبیعی و زمخت نشود. هرچه دندان پزشک در این زمینه حرفه ای تر و با تجربه تر باشد، قیمت کامپوزیت دندان نیز افزایش میابد.

موقعیت مکانی مطب دندانپزشکی: اینکه مطب دندانپزشکی یا کلینیک مورد نظر شما در کدام شهر  و کدام منطقه واقع است نیز سهمی مهمی از قیمت کامپوزیت دندان را دارد. به طور مثال هزینه کامپوزیت دندان و سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی در شهرستان ها ارزان تر از شهرهای بزرگی مانند تهران و کرج میباشد.

تعداد روکش ها: قیمت کامپوزیت دندان بر اساس تعداد واحد است یعنی برای هر دندان هزینه جدا محاسبه می شود. هرچه تعداد کامپوزیت ها بیشتر باشد، هزینه نصب آنها نیز افزایش میابد. البته برخی از کلینیک های دندانپزشکی این شرایط را برای بیماران فراهم کرده اند که اگر  قصد داشته باشید 8 عدد یا تعداد زیادی از دندان های خود ار کامپوزیت کنید، مشمول تخفیف کلی می شوید و در این صورت قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر  واحد حساب نمیشود.

لازم به ذکر است که قیمت هر واحد کامپوزیت دندان با توجه به عوامل متنوعی تخمین زده می شود و در مراکز مختلف متفاوت است. همچنین با توجه به افزایش نرخ ارز هزینه های این مواد به صورت صعودی رو به افزایش و متغیر خواهد بود، بنابراین بهترین راه برای تخمین قیمت کامپوزیت دندان مراجعه به دندانپزشک متخصص در این زمینه است.

2

بهترین نوع کامپوزیت دندان چیست؟

بهترین برندهای کامپوزیت دندان ژاپنی، آمریکایی و سوئیسی هستند  که میتوان به کامپوزیت های  Geanial، Gradia Direct، BISCO، 3M و Cosmedent اشاره کرد و بالطبع این مارک ها از بالاترین قیمت ها نیز برخوردار میباشند. 

با اینکه شرکت سازنده ونیرهای دندانی نقش مهمی در کیفیت و استحکام کامپوزیت دندان دارد اما مهم تر از همه چیز میزان مهارت و تجربه دندانپزشک است. ممکن است که شما بهترین و گران ترین نوع کامپوزیت را خریداری کنید اما یک دندانپزشک تازه کار که مهارت چندانی ندارد، نتواند این روکش را به خوبی روی دندان های شما قرار دهد و باعث غیر واقعی به نظر رسیدن دندان های  شما شود.

بهترین کلینیک دندانپزشکی کامپوزیت دندان در تهران کجاست؟

میتوان گفت که مهم ترین فاکتور در تعیین قیمت کامپوزیت دندان، مهارت متخصص آن است زیرا یک دندانپزشک متخصص این توانایی را دارد که حتی بدترین برند کامپوزیت را طوری روی دندان ها قرار دهد که ظاهری زیبا داشته باشد. متخصصان کامپوزیت دندان کلینیک ایرانمهر با سال ها سابقه درخشان، آماده اند که با این روش لبخند زیبای شما را برگردانند. کافیست به سایت iranmehrdental.com سر زده و با دیدن نمونه کارهای کلینیک ایران مهر از میزان مهارت و تجربه دندانپزشکان آن اطمینان حاصل کنید. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها