کد خبر: 658001
تاریخ انتشار :

بررسی لپ تاپ TUF Gaming F15 ایسوس

بررسی لپ تاپ TUF Gaming F15 ایسوس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

یکی از لپ تاپ‌های مقرون به صرفه و گیمینگ موجود در بازار، TUF Dash 15 نام دارد که از جانب ایسوس ارائه شده و جزو بهترین‌های سال ۲۰۲۱ بوده است. این لپ تاپ ترکیبی از ظاهر خوب، عملکرد بالا و قیمت پایین را به همراه دارد. مقاومت لپ تاپ هم در برابر شرایط محیطی عالی بوده است. تنها مشکل کوچک آن در یافتن ترکیب بهینه نمایشگر و پردازنده گرافیکی بود. چیزی که با عادت ایسوس به محدود کردن برخی از ترکیب‌ها به بازارهای خاص، نمی‌تواند آسان باشد. اکنون جایگزینی به‌نام TUF Gaming F15 ایسوس روانه بازار شده است که تغییراتی جالب به همراه داشته و از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل هم استفاده می‌کند.

لپ تاپ TUF Gaming F15 ایسوس مربوط به مدل ۲۰۲۲ این کمپانی بوده و قیمت لپ تاپ ایسوس هم کمتر از ۱۵۰۰ پوند در بازار‌های جهانی تعیین می‌شود. این قیمت در فضایی بین لپ تاپ‌های ارزان قیمت مانند لژیون ۵ لنوو و دستگاه‌های گران قیمت مانند راگ اسکار استریکس ایسوس قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که می‌تواند نرم‌افزار پریمیر را بدون مشکل اجرا کرده و عملکردی در حد و اندازه بازی‌های متوسط را برای شما داشته باشد. این لپ تاپ بسیار جذاب بوده و در مقایسه با قیمت لپ تاپ لنوو هم می‌تواند ارزش خرید بالایی داشته باشد. این لپ تاپ به پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7 مجهز شده است.

در کنار آن می‌ةوانیم به پردازنده گرافیکی RTX 3060 هم اشاره کنیم که ارزش این محصول را بالا برده و باعث می‌شود که دید مثبتی نسبت به آن داشته باشیم. صفحه نمایش این لپ تاپ هم مناسب بوده و با نرخ تازه‌سازی بالای ۱۶۵ هرتز در اختیار شما قرار می‌گیرد. سیستم باز تولید رنگ DCI-P3 لپ تاپ هم پوشش بسیار خوبی به همراه دارد. ظرفیت حافظه ذخیره سازی لپ تاپ ۱ ترابایتی بوده و می‌تواانید از صفحه کلید نسبتا خوب با نام پد هم استفاده کنید. طراحی این لپ تاپ نسبت به مدل سال گذشته یک تحول به همراه داشته و سبب می‌شود که کاربران هم نگاهی ویژه به TUF Gaming F15 ایسوس داشته باشند.

قیمت لپ تاپ ایسوس و رقابت پذیری آن

همان‌طور که در مورد مدل ۲۰۲۱ آن صحبت کردیم، این لپ تاپ را می‌توانید در چندین نوع مختلف دریافت کنید. شما می‌توانید آن را با پردازنده‌های مرکزی Core i7-12500H یا Core i7-12700H دریافت کنید. ترکیب کارت گرافیک هم می‌تواند از بین RTX 3050، 3050 Ti، 3060، یا 3070 باشد. یکی از سه نوع صفحه نمایش هم از این پردازنده‌ها ساپورت می‌کند. همه این صفحه نمایش‌ها دارای اندازه ۱۵.۶ اینچی بوده و در سه نوع نرخ تازه‌سازی دارند. یکی از آن‌ها واحد ۱۴۴ هرتزی با پنل فول اچ دی، دیگری واحد ۳۰۰ هرتزی با پنل فول اچ دی و آخری پنل ۱۶۵ هرتزی با پنل QHD است.

2

نسخه‌ای که ما آن را بررسی می‌کنیم، یک پردازند مرکزی Core i7-12700H داشته و پردازنده گرافیکی آن هم RTX 3060 است. حافظه رم آن ۶ گیگابایتی بوده و یک صفحه نمایش ۱۶۵ هرتزی هم داریم. عرصه لپ تاپ‌های گیمینگ با قیمت متوسط به شدت رقابتی جلو می‌رود. بنابراین، یافتن رقبای قوی کار سختی نیست و وقتی نوبت به حداکثر قیمت برای خریداران می‌رسد، شکست دادن ایسر نیترو ۵ کار سختی است. این دستگاه از پلاستیک ساخته شده و ترکیبی از آخرین فلزات جدول تناوبی هم در آن وجود دارد. صفحه نمایش آن کمی ضعیف است، اما با پردازنده رایزن ۵ و پردازنده گرافیکی RTX 3060 می‌تواند عملکرد خوبی را داشته باشد. قیمت هم در حد ۹۰۰ پوند می‌تواند بسیار وسوسه انگیز باشد.

لپ تاپ لژیون ۵ را هم داریم که از پردازنده گرافیکی AMD به جای انویدیا استفاده می‌کند و به‌طور قابل توجهی مورد توجه قرار می‌گیرد. این دستگاه با ۸ گیگابایت حافظه رم همراه بوده و قیمت لپ تاپ لنوو هم کمتر از ۱۰۰۰ پوند عنوان می‌شود. پردازنده آن هم رایزن ۷ بوده و متعادل‌ترین لپ تاپ گیمینگ در بازار امروزی است. به همین دلیل است که قیمت لپ تاپ لنوو در مقایسه با قیمت لپ تاپ اچ پی و برندهای دیگر، بیشتر می‌تواند رقابتی باشد. یکی از بسته‌های تمام عیار هم مربوط به اچ پی و مدل Omen 16 است. این لپ تاپ هم از همان تراشه رایزن ۷ استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی آن هم RX 6600M بوده و نمایشگر بزرگ‌تری دارد.

نمایشگر این محصول ۱۶.۱ اینچی بوده و وضوح معادل با ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد. پردازنده گرافیکی AMD این دستگاه چندان پاسخ‌گوی گیمینگ نیست و نمی‌تواند کیفیت مورد نیاز صفحه نمایش خوب خودش را فراهم کند. اگر به قیمت لپ تاپ ایسوس زیاد توجه نمی‌کنید، راگ اسکار استریکس ۱۵ ارزش توجه بیشتری نسبت به TUF Gaming F15 دارد. این لپ تاپ ۱۰۰۰ پوند هزینه بیشتری داشته و بسیار گران‌تر است و کناره‌های صفحه کلید هم ممکن است که بیشتر داغ شود. اما به لطف پردازنده گرافیکی RTX 3070 Ti، یک قدرت مطلق برای تجربه بازی در اختیار شما می‌گذارد. این بدان معنی است که می‌توانید از نمایشگر 1440p خود حداکثر بهره را ببرید.

3

طراحی و کیفیت ساخت

لپ تاپ TUF Gaming F15 ایسوس یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ بازار است که به‌دلیل کسب گواهی MIL-STD-810H در برابر شوک، لرزش و سایر موارد شدید محیطی می‌تواند مقاوم باشد. همانند مدل ۲۰۲۱، این لپ تاپ از ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده و بسیار محکم است. ایسوس ادعا می‌کند که مدل جدید ۴.۵ درصد کوچک‌تر از مدل سال گذشته شده و انداز‌ه گیری‌ها هم کم و بیش آن را اثبات می‌کنند. ابعاد لپ تاپ هم ۳۵۴ در ۲۵۱ در ۲۵ میلی‌متر بوده و مطمئنا باریک‌تر و کوتاه‌تر از مدل سال گذشته است. این لپ تاپ وزن ۲.۲ کیلوگرمی داشته و ۲۰۰ گرم سنگین‌تر از گذشته شده است.

خرید از مقداد آی تی

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید لپ تاپ در انوع مختلف به فروشگاه مقداد آی تی مراجعه کنند. امکان مقایسه و بررسی قیمت لپ تاپ ایسوس در کنار برندهای دیگر فراهم شده است و اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب هستید، حتما در سایت آن را پیدا می‌کند. قیمت لپ تاپ لنوو در کنار بررسی قیمت لپ تاپ اچ پی سری Omen هم به شما کمک می‌کنند که محصولات ارزشمندی با قیمت مناسب‌تر از ایسوس پیدا کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها