کد خبر: 629462
تاریخ انتشار :

نکات مهم خرید بهترین کارت شبکه وایرلس و دانگل وای فای

اگر تصمیم به خرید یک دانگل وای فای یا کارت شبکه وایرلس و بی سیم گرفته اید لازم است قبل از ثبت سفارش نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به شرایط خودتان خریداری کنید.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 بنابر اعلام داتیس نتورک، در این مقاله ما در قابل یک راهنمای کاربردی این نکات مهم را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، همراه داتیس نتورک باشید.

کارت شبکه وایرلس چیست؟

کارت شبکه بی سیم یا وایرلس که با نام دانگل وای فای نیز شناخته می شود یک قطعه سخت افزاری است که امکان اتصال کامپیوتر به شبکه های بی سیم را فراهم می کند و در صورتی که این قطعه در کامپیوتر یا لپ تاپ شما وجود نداشته باشد امکان ارتباط با مودم و اکسس پوینت را به صورت وایرلس نخواهید داشت.

کارت های شبکه وایرلس انواع مختلفی دارند، برخی به صورت PCI به سیستم متصل می شوند و برخی با استفاده از پورت USB، برخی آنتن خارجی دارند و برخی مانند فلش هستند و آنتن داخلی دارند.

اگر کارت شبکه بی سیم از طریق پورت USB به سیستم متصل شود به آن دانگل وای فای می گوییم، بنابراین دانگل وای فای یک زیردسته از کارت های شبکه وایرلس است.

حال که با این قطعه سخت افزاری آشنا شدید لازم است به این موضوع بپردازیم که از کجا می توانیم اقدام به خرید کارت شبکه بی سیم کنیم و هنگام خرید چه نکاتی را باید رعایت کنیم. در ادامه همراه Datisnetwork باشید.

از کجا دانگل وای فای و کارت شبکه وایرلس بخریم؟

ساده ترین روش استفاده از فروشگاه های آنلاین و سفارش غیرحضوری است.

هم اکنون می توانید از فروشگاه اینترنتی داتیس نتورک به آدرس Datisnetwork.com اقدام به خرید و ثبت سفارش کارت شبکه وایرلس کنید و در هر نقطه از کشور باشید ما محصول را به کمک شرکت پست و سایر روش های ارسالی به دست شما خواهیم رساند.

نکته مهم درباره فروشگاه داتیس نتورک این است که ما به شما تضمین می دهیم کالای اصل و اورجینال را به دست شما برسانیم و هرگز کیفیت را فدای قیمت نخواهیم کرد. با آسودگی خاطر از Datisnetwork خرید کنید.

در لینک زیر می توانید مدل های موجود کارت شبکه بی سیم و دانگل وای را مشاهده کنید:

خرید کارت شبکه وایرلس

در ادامه به نکات مهم هنگام خرید خواهیم پرداخت.

هنگام خرید کارت شبکه بی سیم به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

۱- آنتن

دانگل‌هایی که دارای آنتن dBi بزرگی هستند می‌توانند بهتر از دانگل‌هایی با آنتن داخلی عمل کنند. با این حال خرید یک دانگل وای‌فای با آنتن بزرگ‌تر الزاما سیگنال بهتر را تضمین نمی‌کند؛ زیرا فاکتورهای دیگری هم در این مورد نقش دارند. برای مثال ممکن است یک دانگل با آنتن dBi بزرگ قادر به دریافت سیگنال از فواصل دور باشد اما نتواند آن را ارسال کند. انتقال و ارسال سیگنال به وات خروجی دانگل هم بستگی دارد.

۲- استاندارد وای فای (Wi-Fi)

۸۰۲.۱۱ عددی است که به استانداردهای وای‌فای اطلاق می‌شود. این عدد همیشه همراه با یک حرف است که نشان می‌دهد کدام استاندارد وای‌ فای برای کارت شبکه یا دانگل مناسب است.

اتحادیه‌ی وای‌فای که مسئول تنظیم استانداردها و پروتکل‌های وای‌فای است نام‌های جدیدی را برای این استانداردها تنظیم کرده است.

به این ترتیب نام این پروتکل‌ها قابل فهم‌تر و ساده‌تر خواهند بود. نام‌های جدید بسیار ساده هستند و عبارتند از: ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶.

۳- فرکانس بی سیم

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید دانگل وای فای مورد توجه قرار دهیم فرکانس بی‌سیم است. تا سال ۲۰۱۳ تنها از باند ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می‌شد.

البته این فرکانس امروزه هم به طور وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما وسعت استفاده از این فرکانس به حدی زیاد است که دستگاه‌های وایرلس برای ارسال سیگنال در این باند با مشکل روبه‌رو هستند.

زمانی‌که دو سیگنال با هم تداخل دارند، دستگاه‌ها باید داده‌ها را دوباره ارسال کنند. این موضوع باعث کاهش سرعت شبکه می‌شود.

فرکانس ۵ گیگاهرتز برای حل مشکل شلوغی باند ۲/۴ گیگاهرتز معرفی شده است. امروزه بیشتر دستگاه‌های جدید تا ۵ گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کنند.

۴- سرعت انتقال داده

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در خرید دانگل وای‌فای به آن توجه داشته باشید سرعت انتقال داده است.

به خاطر داشته باشید که هر گونه مانعی مانند دیوار می‌تواند باعث کاهش آنتن‌دهی و سیگنال وای‌فای شود.

برخی از دستگاه‌های وایرلس با توجه به محیطی که در آن قرار دارند ممکن است سرعت واقعی خود را نشان ندهند.

 

سخن پایانی

توصیه می کنیم ابتدا نیازهای خود را بشناسید و سپس با درنظر گرفتن مشخصات مد نظر و بودجه ای که در نظر دارید به صفحه خرید کارت شبکه وایرلس و دانگل وای فای از فروشگاه داتیس نتورک کنید.

نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند با مطالعه مشخصات درج شده در صفحه محصولات بتوانید درک بهتری داشته باشید که کدام مدل برای شما مناسب تر است. 

همچنین توجه کنید که هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکنید زیرا دانگل و کارت شبکه قطعه ای است که سال ها قرار است برای شما کار کند بنابراین سعی کنید همواره از مدل های حرفه ای تر استفاده کنید.

حتما به این نکته دقت کنید که از فروشگاه های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک اقدام به خرید کارت شبکه بی سیم کنید زیرا مدل های تقلبی و فیک در بازار موجود هستند بنابراین دقت به این نکته الزامی است.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس ۰۲۱۶۵۳۶۱۹۱۵ (داتیس نتورک) تماس بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها