کد خبر: 658236
تاریخ انتشار :

آیا همیشه برای سفر خارجی به تور نیاز داریم؟

آیا همیشه برای سفر خارجی به تور نیاز داریم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

وقتی هوس سفر رفتن به سرمان می‌زند، درباره خیلی چیزها باید تصمیم‌گیری کنیم: اینکه به کدام شهر یا کشور سفر کنید، بازدید از چه بناهایی را در برنامه سفر خود قرار دهید، در کدام هتل‌ها اقامت داشته باشید و غیره. اما سوال مهم دیگری که قبل از رزرو هتل و سایر موارد باید به آن پاسخ دهید این است که با تور به سفر برویم یا تنهایی؟ بدون شناخت جنبه‌های مثبت و منفی سفر خارجی با تور و بدون تور، نمی‌توان پاسخ قطعی و مشخصی به این سوال داد. برای آنکه بدانید آیا برای سفر خارجی به تور احتیاج دارید یا نه، تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

مزایا و معایب سفر خارجی با تور

اصلی‌ترین مزیت سفر خارجی با تور این است که استرس شما از پا گذاشتن به سرزمینی ناشناخته به کمترین مقدار خود می‌رسد و نگران این نخواهید بود که به عالیسی در سرزمین عجایب تبدیل شوید. از طرف دیگر، برنامه سفرتان کامل مشخص است و می‌دانید که دقیقا در چه زمانی قرار است از کدام بنا بازدید کنید. از همه مهم‌تر، راهنمای توری خواهید داشت که هنگام بازدید از بناها، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، وقت شما برای پیدا کردن محل اقامت، رستوران، رفتن به مکان‌های مورد نظرتان و.... تلف نخواهد شد.

در کنار مزایای گفته‌شده، سفر خارجی با تور معایب خاص خود را هم دارد. از همه مهم‌تر اینکه سفر با تور انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارد و آزادی عمل شما را کاهش می‌دهد. اگر چه بسیاری از آن‌ها بخشی از تورها برنامه‌هایشان را باز می‌گذارند و این فرصت را به مسافران می‌دهند که تنها در شهر گردش کنند، اما در نهایت آن‌ها تعیین می‌کنند که در کدام هتل اقامت داشته باشید، در هر شهر چند روز اقامت کنید و کدام بناها را ببینید.

به‌عنوان مثال اگر برای رزرو هتل دبی قصد داشته باشید هتل‌های بسیار لوکس و لاکچری این شهر را انتخاب کنید و یا برای کاهش هزینه‌ها اقامت در هاستل گزینه مورد نظر شما باشد، سفر با تور آزادی عمل را از شما می‌گیرد. علاوه بر این، در بعضی موارد، سفر با تور از سفر تنهای هزینه بیشتری را به دست شما می‌گذارد.

6

مزایای سفر خارجی بدون تور

ماجراجو هستید؟ هیجان را دوست دارید؟ از کشف مکان‌های جدید لذت می‌برید؟ اگر پاسخ شما به این سوال‌ها بله است، باید به عرضتان برسانیم که اگر با تور به سفر بروید، ظلمی نابخشودنی در حق خود مرتکب خواهید شد! همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد، سفر با تور انعطاف‌پذیری برنامه سفر شما را کاهش می‌دهد و نمی‌توانید تغییرات دلخواهتان را ایجاد کنید. گاه حتی ممکن است از امتحان کردن تفریحات مورد نظرتان هم باز بمانید.

وقتی سفر بدون تور را انتخاب می‌کنید، برنامه‌ریزی صفر تاصد سفر بر عهده خودتان است؛ خودتان درباره اینکه کجا اقامت داشته باشید، از چه بناهایی بازدید کنید و در کدام رستوران‌ها و سالن‌ها غذا بخورید، تصمیم‌گیری می‌کنید. در نتیجه، اگر مصر باشید که حتما از بنایی بازدید کنید یا دوست نداشته به مکان خاصی سر بزنید، با مشکلی مواجه نخواهید بود.

تورها برای انجام هماهنگی‌های لازم و رزروها، از شما پول دریافت می‌کنند. اگر بتوانید خودتان برنامه‌‎ریزی‌های لازم را انجام دهید، هزینه سفرتان تا حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، می‌توانید هتل‌های ارزان‌‎تر را برای اقامت انتخاب کنید و بودجه مورد نظرتان را به انجام تفریحات دیگر اختصاص دهید. شاید اصلا با صرفه‌جویی در هزینه‌ها بتوانید به شهر دیگری هم بدون تور سفر کنید.

به هر حال، وقتی بدون تور به سفر می‌روید، باید پیه این را به تنتان بمالید که هزینه‌هایتان از آن چیزی که فکر می‌کنید فراتر برود، فقدان اطلاعات لازم، لذت بازدید از بعضی بناها را کاهش دهد، برنامه‌ریزی‌تان آنطور که باید و شاید کارساز نباشد و به سردرگمی دچار شوید. اگر توانایی لازم برای مدیریت چنین شرایطی را دارید، سفر بدون تور به شما خوش بگذرد!

با تور یا بی تور؛ مسئله این است!

به طور کلی، اینکه با تور یا بدون تور به سفر خارجی بروید، به روحیات و شخصیت شما بستگی دارد. اگر دوست دارید همه چیز طبق برنامه و چارچوب زمانی مشخص پیش برود یا دوست ندارید استرس سفر به سرزمینی ناشناخته را به خودتان تحمیل کنید، قطعا سفر با تور بهترین گزینه برای شماست. اما اگر دوست دارید خودتان جهانی جدید و متفاوت را کشف کنید، توصیه می‌کنیم حتی برای یک بار هم که سفر بدون تور را تجربه کنید.

7

استانبول، بهترین مقصد برای سفر خارجی بدون تور

اگر دوست دارید سفر خارجی بدون تور را تجربه کنید، استانبول مقصد بسیار خوبی برای شروع است. علاوه بر اینکه برای رزرو هتل استانبول و خرید بلیط هواپیما گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد، برای سفر به این شهر به دریافت ویزا نیاز ندارید. همچنین، با توجه به نزدیکی ترکیه به ایران و وجود فرهنگ‌های مشترک بین دو کشور، سفر راحتی را تجربه خواهید کرد و با بسیاری از چالش‌های سفر تنهایی به شهرهای خارجی مواجه نخواهید شد. به‌علاوه، استانبول جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری دارد و انتخابی عالی‌ست برای اینکه خودتان به تنهایی کشفش کنید.

سفری ارزان و خاطره‌انگیز با فلای تودی

سفر با تور و بدون تور؛ یکی از آن‌ها سراسر هیجان و خاطره است و دیگری اطمینان خاطر و برنامه‌ای جامع و قاطع را در اختیار شما قرار می‎دهد. شور و هیجان کشف سرزمینی جدید را ترجیح می‌دهید یا دوست دارید سفری آرام و بی‌دغدغه را تجربه کنید؟ انتخاب دست شماست. در هر حال، فلای تودی – مرجع ارزان خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل – در کنار شماست تا سفری از هر لحاظ خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید. کارشناسان مجموعه فلای تودی با پشتیبانی 24 ساعته، حتی در روزهای تعطیل هم پاسخگوی شما هستند.   

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها