کد خبر: 658794
تاریخ انتشار :

راهکارهایی برای خرید بلیط ارزان با 80 درصد تخفیف

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف معمولا به صورت عمومی برای تمامی مسافرین وجود ندارد و فقط به عده ای تعلق می گیرد که دارای شرایطی خاص هستند. معمولا تخفیف های بلیط هواپیما برای کودکان، نوزادان، جانبازان، پرستاران و دانشجویان وجود دارد. ما در این مطلب شما را با بالاترین تخفیف های بلیط هواپیما آشنا کرده و چگونگی خرید بلیط ارزان برای اقشار مختلف را بررسی می کنیم.  

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف برای جانبازان

اگر شما فردی جانباز در خانه دارید و یا جزو دسته جانبازین دفاع مقدس هستید می توانید طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف تهیه کنید. این تخفیف معمولا در برخی ایرلاین ها دیده می شود. به طور مثال می توان به ایرلاین های ماهان و آسمان برای خرید بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف اشاره داشت. حتی خانواده های این افراد جانباز نیز امکان دارد بتوانند از این تخفیف ها بهره مند شوند. به طور مثال طی بخشنامه ای، هواپیمایی ماهان اعلام داشت که برای همسران افراد جانباز بالای 70 درصد نیز در برخی مسیر ها  بلیط هواپیما با تخفیف 50 درصد را در نظر می گیرند.

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف برای نوزادان و کودکان

بر اساس قوانین ایرلاین ها مسافرین با سنین پایین به دو بخش کودکان (2 تا 12 سال) و نوزادان (کمتر از 2 سال) تقسیم می شوند. معمولا ایرلاین ها قیمت بلیط هواپیما کودک و نوزادان را از بلیط بزرگسالان مجزا کرده و قوانین متفاوتی برای هر کدام تعیین کرده است.

بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف در لیست بلیط هواپیما نوزادان به چشم میخورد بطوریکه در زمان خرید بلیط نوزاد تنها باید 10 تا 15 درصد بهای بلیط بزرگسال را پرداخت نمایید که این مبلغ نیز برای بیمه نوزاد از سمت ایرلاین دریافت می شود. همچنین می توان بلیط هواپیما چارتر 80 درصد تخفیف و یا بیشتر را در برخی مسیرهای پروازی با پروازهای چارتری رزرو کرد. علاوه بر این، ایرلاین ایران ایر که یکی از ایرلاین های مطرح می باشد، هیچ هزینه ای بابت بلیط هواپیما از کودکان دریافت نکرده و می تواند گزینه بسیار خوبی برای خرید بلیط هواپیما تخفیف دار در زمان سفر با کودکان باشد.

همچنین می توان بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف را برای کودکان تهیه کرد. در زمان خرید بلیط هواپیما کودک برخی ایرلاین ها برای پروازهای داخلی تا 50 درصد تخفیف و برای پروازهای خارجی نیز تا 80 درصد تخفیف را در نظر می گیرند که معمولا این تخفیف ها درسفرهای گران تر بسیار تاثیر گذار است.

همچنین به این موضوع دقت داشته باشید که برای تهیه هر بلیط هواپیما کودک باید یک بزرگسال به همراه او باشد که این موضوع برای نوزادان نیز  صدق می کند. همچنین اگر ایرلاین بخواهد بدون والدین و با درخواست و رضایت آن ها یک مسافر کودک را به شهری دیگر برساند برای آن کودک باید بلیطی با قیمت بلیط بزرگسال تهیه کند و بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف به این کودک تعلق نخواهد گرفت.

بلیط کودکان

چگونه می توان بلیط هواپیما ارزان تهیه کرد؟

ممکن است شما به هیچ کدام از دسته های بالا تعلق نداشته باشید و نتوانید از این تخفیف ها استفاده کنید. معمولا بلیط های هواپیما را می توان با رعایت چندین نکته به صورت ارزان تر خریداری کرد. در ادامه روش های مهم خرید بلیط ارزان را بررسی می کنیم.

سرویس پیامکی برای اطلاع قیمت بلیط ها به مسافرین

شما باید برای تعیین قیمت بلیط خود برنامه داشته باشید تا بتوانید در زمانی که به کف قیمتی خود رسیده است آن را شناسایی کنید. یکی از سرویس های مهم که در برخی سایت های بزرگ فروش بلیط هواپیما به چشم میخورد بحث سرویس های پیامکی است که به مسافر در زمان ارزان شدن بلیط ارسال می شود.

روش کار این سرویس ها به این گونه است که اگر نتوانستید بلیط هواپیما را با نرخی دلخواه خریداری کنید، می توانید با استفاده از این سرویس ها یک بازه قیمتی مشخص کنید تا هر زمان قیمت آن بلیط پایین آمد (حتی ممکن است تغییرات قیمتی در برخی فصول در مقایسه با فصول شلوغ که سفرهای زیادی دارند به بیش از 50 درصد برسد) به شما یک پیامک مبنی بر ارزان شدن بلیط ارسال می شود که بتوانید بلیط خود را با کاهش قیمتی خریداری کنید.

کلاس پروازی بلیط هواپیما

کلاس پروازی نیز یکی از موارد مهمی می باشد که بلیط هواپیما را تا حد زیادی ارزان تر می کند ولی نمی توان بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف را فقط با تغییر کلاس پروازی به دست آورد اما با استفاده از انتخاب درست کلاس پروازی می توان هزینه به صرفه تری پرداخت نمود. در پاسخ به این سوال که چگونه بلیط های داخلی و خارجی را ارزان بخریم ، انتخاب کلاس پروازی مناسب به ویژه در سفرهای خارجی بسیار تاثیرگذار است.

کلاس های پروازی در ایرلاین های داخلی به دو نوع اکونومی  و بیزنس تقسیم می شود. در نوع بیزنس معمولا خدمات بیشتری به مسافرین داده می شود و ایرلاین موظف است تنوع غذایی و راحتی بیشتری را برای مسافرین بیزنس ایجاد کند. البته هزینه این بلیط ها معمولا خیلی بالاتر از بلیط های اکونومی می باشد.

 پروازهای اکونومی ارزان ترین نوع کلاس پروازی می باشد که معمولا در این کلاس پروازی یک وعده غذا برای مسافرین در نظر گرفته می شود اما قیمت های بسیار مناسب تری دارند و شما برای تهیه بلیط هواپیما ارزان باید بلیط خود را از کلاس پروازی اکونومی تهیه کنید.

 در ایرلاین های خارجی کلاس پروازی های فرست کلاس و پرمیوم اکونومی نیز دیده می شود که پروازهای فرست کلاس پروازهایی با قیمت های بسیار بالاتر از بخش بیزنس هستند و معمولا برای سفرهای طولانی آن هم توسط افراد مشهور و مهم خریداری می شوند.

کلاس بیزینس

پروازهای چارتری و لحظه اخری

پروازهای چارتری و لحظه آخری نیز جزو بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف نیستند، اما گاهی با قیمت های خیلی پایین تری از قیمت مصوب می توانید آن ها را بخرید. با وجود قیمت مناسب بلیط های چارتری در برخی زمان ها، این بلیط ها معایبی دارد که در خرید آن باید دقت کرد. یکی از این موارد، شرایط کنسلی بلیط چارتری می باشد. آگاهی از شرایط کنسلی و کنسل کردن بلیط هواپیما، جزء حقوق مسافران در پروازهای خارجی و داخلی بوده که توسط نهادهای بین المللی مقرر می شوند. در بلیط های چارتری نمی تواند بلیط را کنسل کرد و در صورت استرداد بلیط هواپیما مبلغی از بهای بلیط به مسافر عودت داده نمی شود.

 اگر بتوانید در زمان خرید بلیط هواپیما، پروازهای چارتری را زیر نظر بگیرید که قیمت پایین تری دارند و یا بسیار به زمان سفر خود نزدیک شده اند و هنوز صندلی های آن ها خالی مانده است، می توانید از قیمت های فوق العاده ای برخوردار شوید. برای زیر نظر گرفتن پروازهای چارتر در بین پروازها در اکثر سایت ها فیلترهایی تعبیه شده تا بتوانید در بین پروازها سفرهای چارتری را مشخص کنید تا فقط آن ها قابل نمایش باشند.

بلیط چارتر

توجه داشته باشید که برای سفر با پروازهای لحظه آخری معمولا باید در ساعات قبل از پرواز اقدام کنید و پس از خرید بلیط خود را سریعا به فرودگاه برسانید. پس این سفرها برای کسانی مناسب است که توانایی سفرهای بسیار سریع را داشته باشند و وسایل خود برای سفر را از قبل آماده کرده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها