کد خبر: 616687
تاریخ انتشار :

سناتور آمریکایی: هیچ‌کس در جهان از بایدن نمی‌ترسد

فارس/ «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی ضمن انتقاد از مواضع دولت دموکرات این کشور در قبال ایران، چین و روسیه گفت که واشنگتن ضعیف شده و هیچ کس از جو بایدن نمی‌ترسد.

سناتور آمریکایی: هیچ‌کس در جهان از بایدن نمی‌ترسد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور، به شدت به مواضع جو بایدن و دولت او تاخت.

لیندسی گراهام در مصاحبه با فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال چین، ایران و پرونده «الکسی ناوالنی» سیاستمدار روس غربگرای مخالف دولت روسیه، مواضع سیاست خارجی بایدن را به باد انتقاد گرفت.

«بن دومنچ»، داماد جان مک کین و مجری فاکس نیوز در ابتدای این مصاحبه درباره موضع بایدن در قبال الکسی ناوالنی، سیاستمدار روس غربگرا و مخالف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سوال کرد.

لیندسی گراهام در پاسخ به این سوال، به مواضع سیاست خارجی دولت دموکرات جو بایدن تاخت و ادعاهای بی‌اساسی علیه ایران، چین و روسیه مطرح کرد.

نماینده جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای ایالات متحده گفت: «مشکل این است که (ولادیمیر) پوتین در حال نظاره کردن به (جو) بایدن از یک دریچه و لنز بزرگ‌تر است، برخلاف توصیه‌های ارتش ما داریم از افغانستان خارج می‌شویم، ما در تلاش هستیم که دوباره به توافق هسته‌ای ایران برگردیم و ایرانی‌ها در حال تهدید برای انجام غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم هستند، شما برای ساختن بمب (اتمی) به ۹۰ درصد (غنی سازی اورانیوم) نیاز دارید. چینی‌ها در حال اعمال فشار به ما در مناطق مختلف آسیا هستند و مرزهای (جنوبی آمریکا) کاملا از کنترل خارج شده‌اند با توجه به این موارد، پوتین وقتی به این چیزها نگاه می‌کند، از نظر او او دارد به یک دشمن ضعیف نگاه می‌کند...در مجموع این ضعیف‌بودن‌ها به منزله حکم اعدام برای این مرد است. زیرا هیچ کس در روسیه از جو بایدن ترسی ندارد، هیچ کس در جهان از جو بایدن نمی‌هراسد و این برای ما در داخل کشور خطرناک است».

«ما (آمریکا) بدون عیب و نقص نیستیم اما ما بهترین شانس برای بشریت هستیم و من امیدوارم که نماینده (ما) در سازمان ملل، به جهان بگوید که این آمریکا است که برای آزادی می‌ایستد و نه چین، این آمریکا است که برای حاکمیت قانون ایتسادگی می‌کند و نه روسیه، این آمریکا بوده است که تریلیون‌ها دلار و هزاران جان را برای جنگ با تروریسم هزینه کرده است، به خاطر همین به عذرخواهی کردن از طرف بزرگ‌ترین کشور موجود در سیاره زمین پایان دهید».

مجری این مصاحبه که داماد «جان مک کین» سناتور شناخته شده و درگذشته آمریکایی است، از گراهام درباره چین این سوال را مطرح کرد: «به نظر شما ما باید چه کاری درباره ارسال پیغام به چین انجام دهیم، یک پیغام روشن درباره افزایش اقدامات نظامی آنها و همه اقدامات چالش برانگیز مختلف آنها علیه ما در صحنه جهانی؟»

سناتور جمهوری‌خواه ارشد آمریکایی در پاسخ گفت: «باید برای اویغورها ایستادگی کنیم. پدر خانم شما، جان مک کین هم اکنون در قبر خود دارد می‌لرزد چرا که آمریکایی که او حاضر بود برایش جانش را بدهد،  دارد تغییر می‌کند و ما داریم این موضوعات را مشاهده می‌کنیم».

گراهام تصریح کرد: «من کارهایی که ترامپ کرد را دوست داشتم، او در برابر چینی‌ها ایستاد و گفت، اگر شما دارایی‌های ما را بدزدید، بهایش را پرداخت خواهید کرد، حقو.ق بشر همچنان موضوع مهمی است بگذارید که چین این موضوع را بداند که اگر شما تلاش کنید که تایوان را تصرف کنید، ما با شما جنگ می‌کنیم و شما بازنده خواهید شد».

وی افزود: «تک تک قلدرها در سیاره (زمین) حس می‌کند که جسورتر شده است و همه متحدان ما درباره ایالات متحده احساس نگرانی دارند، (توافقات موسوم به) توافقات آبراهام در خاورمیانه، یک دستاورد چشمگیر بود و در آن کشورهای عربی و اسرائیل دارند با هم همکاری می‌کنند و این ایالات متحده بود که راه را برای مقابله با دشمن مشترک به نام ایران باز کرد. من تا به حال این مقدار وخیم شدن وضعیت امنیت ملی مان را در چنین مدت کوتاهی ندیده‌ام، از چند جبهه، آمریکا ضعیف‌تر شده و جهان به جای خطرناک‌تری تبدیل شده است، من هم اکنون جو بایدن و آنتونی بلینکن را به خاطر این موضوع مقصر می‌دانم».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها