کد خبر: 616860
تاریخ انتشار :

آتش‌بازی طرفداران ترامپ علیه واکسن کرونا / بایدن نگران است

در حالی که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، واکسیناسیون عمومی کوید-19 در ایالات متحده را یکی از اصلی ترین اولویتهای خود اعلام کرده بود، امتناع عده زیادی از شهروندان از تزریق واکسن، نگرانی های زیادی را برای او ایجاد کرده است! در حالی که متخصصین آمریکایی تاکید دارند جهت مصون سازی جامعه از ویروس کرونا، لازم است حداقل 80 درصد شهروندان این کشور در مقابل کوید-19 واکسینه شوند، حدود نیمی از جمهوریخواهان که اکثرا از طرفداران ترامپ نیز محسوب می شوند، با این مسئله مخالف هستند. آنها صراحتا به تزریق واکسن کرونا" نه" گفته اند! به عبارت بهتر، طرفداران ترامپ با یک حرکت جمعی، پروسه واکسیناسیون کرونا در دولت بایدن را با شکست مواجه ساخته اند.

آتش‌بازی  طرفداران ترامپ علیه واکسن کرونا  / بایدن نگران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه بین‌الملل نامه نیوز: یک نظرسنجی معنادار در آمریکا به وضوح نشان می دهد که چه مانع بزرگی بر سر راه واکسیناسیون عمومی کرونا در این کشور به وجود آمده است! چنانچه شبکه دویچه وله گزارش داده است، نتایج یک پژوهش سراسری در آمریکا حکایت از آن دارد که ۴۵ درصد از پیروان حزب جمهوریخواه مخالف تزریق واکسن کرونا هستند. واکسیناسیون سراسری در آمریکا برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به گونه‌ای گسترده صورت می‌گیرد. تا کنون ۱۳۰ میلیون نفر در آمریکا نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از پیروان حزب جمهوریخواه مخالف تزریق واکسن کرونا و محدودیت‌های برخاسته از همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا هستند.نظرسنجی‌های سراسری دانشگاه کوینی‌پیاک آمریکا از اعتبار زیادی برخوردار است. این دانشگاه اخیرا اقدام به نظرسنجی درباره واکسیناسیون کرونا در آمریکا کرده است.

ماجرا به این نقطه ختم نمی شود! در حالی که آمریکا در اقدامی کاملا غیرقانونی و غیر انسانی، صدها میلیون دوز واکسن کرونا را احتکار کرده و چندین برابر کل جمعیت خود، واکسن کرونا در اختیار دارد اما به دلیل عدم اطمینان شهروندان نسبت به واکسنهای کوید-19، روند واکسیناسیون با شکست مواجه شده است. همین مسئله منجر به استمرار شیوع گسترده ویروس کرونا در بین شهروندان آمریکایی و در نتیجه، افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها گردیده است.

ترامپ که خود و همسرش واکسن کرونا را تزریق کرده اند، از ایجاد شرایط فعلی در آمریکا قطعا خرسند است! او در عین اینکه به طرفدارانش توصیه می کند واکسن کرونا را تزریق کنند، اما از عرض اندام طرفدارانش در مقابل آنتونی فائوچی ( مدیر بخش بیماری های عفونی آمریکا که نقش مهمی در شکست ترامپ در انتخابات داشت) و جو بایدن استقبال می کند! ترامپ اخیرا در گفت و گو  با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با اشاره به تجربه خود در خصوص دریافت واکسن بیماری کووید-۱۹، با اشاره به اینکه این انتخاب در خصوص دریافت یا عدم دریافت واکسن کرونا بخشی از حقوق و آزادی‌های افراد است، افزود: «ما آزادی‌هایی داریم و من هم با آن موافقم اما این یک واکسن عالی است، یک واکسن ایمن که به خوبی کار می‌کند.»

پیشتر تمام روسای جمهوری زنده آمریکا یعنی بیل کلینتون، جرج بوش پسر و باراک اوباما، از مردم این کشور خواسته بودند تا با دریافت واکسن کرونا خود را در برابر این بیماری ایمن سازند.شبکه یورونیوز نیز در گزارشی تاکید کرده است که بیشترین میزان مقاومت در برابر دریافت واکسن در آمریکا به جمهوری خواهان و کسانی که به دونالد ترامپ رای داده‌اند مربوط می‌شود. شبکه سی بی‌اس آمریکا در نظرسنجی که در این رابطه منتشر شده می‌گوید یک سوم جمهوری خواهان قصد ندارند واکسن کرونا بزنند.در نظرسنجی دیگری که رادیو ملی آمریکا انجام داده تقریبا نیمی از مردان جمهوری خواه می‌گویند برنامه‌ای برای دریافت واکسن کرونا ندارند چرا که به کارایی آن اعتماد ندارند.خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در نظرسنجی جداگانه می‌گوید ۴۲ درصد جمهوری‌خواهان گفته‌اند قطعا یا به احتمال خیلی زیاد واکسن بیماری کووید-۱۹ را تزریق نخواهند کرد.

در این میان، ترامپ نمی تواند خشم خود را از آنتونی فائوچی کتمان کند! وی افشاگری های فائوچی را یکی از اصلی ترین عوامل شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 می داند. رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا  با انتقاد از عملکرد فائوچیاظهار داشت :

«من اقدامات فوق‌العاده‌ای برای کنترل بیماری کرونا انجام دادم. دکتر فائوچی هیچ کاری جز تصمیمات اشتباه نداشت اما من بسیار زودتر از چیزی که آنها تصور کنند مرزهای کشور را بستم و اجازه ندادم افراد از اروپا و چین به کشور بیایند تا کرونا را کنترل کنم. من با این اقدامات کشور و حتی جهان را حفظ کردم.»

در هر حال، این انتقادات دیگر نمی تواند منجر به بازگشت ترامپ به کاخ سفید شود! ترامپ طی روزهای اخیر تاکید کرده است که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، از سوی حزب جمهوریخواه و حتی به صورت مستقل، در مبارزه با بایدن یا کامالا هریس شرکت کند. در این میان، برخی چهره های سرشناس حزب جمهوریخواه نسبت به بازگشت ترامپ به معادلات حزبی و سیاسی خود هشدار داده اند. جدالی که به نظر می رسد از اکنون تا سال 2024 میلادی در حزب جمهوریخواه ( چه در میان سران و چه در میان بدنه این حزب) ادامه خواهد داشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها