کد خبر: 616953
تاریخ انتشار :

سومین زن برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام آمادگی کرد

ایرنا/ با اعلام آمادگی یک زن دیگر شمار زنان متقاضی نامزدی ریاست جمهوری در سوریه به سه نفر افزایش یافت.

سومین زن برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام آمادگی کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «حموده صباغ» رئیس مجلس نمایندگان (پارلمان) سوریه امروز (شنبه) گفت که نام سه متقاضی جدید از جمله یک زن برای نامزدی ریاست جمهوری از سوی دادگاه عالی قانون اساسی به مجلس اعلام شد و تعداد متقاضیان به ۱۷ نفر افزایش یافت. 

صباغ در جلسه امروز مجلس سوریه اعلام کرد که مجلس نام « دعد بنت مبارک قنوع» را به عنوان متقاضی نامزدی انتخابات ریاست جمهوری از دادگاه عالی قانون اساسی دریافت کرده است و وی پس از «فاتن نهار» و «ناهد الدباغ» سومین زنی است که متقاضی نامزدی در این انتخابات می‌شود. 

وی همچنین افزود: مجلس نام دو متقاضی دیگر به نام‌های «أحمد هیثم أحمد المکاری» و «محمد کامیران محمد جمیل میرخان» برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را از دادگاه عالی قانون اساسی دریافت کرده است. 

آخرین مهلت برای ارسال درخواست‌های نامزدی انتخابات ریاست جمهوری به پارلمان سوریه ۲۹ آوریل ماه جاری اعلام شده است و بر اساس قانون اساسی این کشور که در سال ۲۰۱۲ تصویب شد، تنها آن دسته از متقاضیانی که حمایت ۳۵ عضو مجلس را کسب کنند، می‌توانند به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رقابت کنند. 

 «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز چهارشنبه هفته گذشته درخواست خود برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به دادگاه عالی سوریه  ارائه داد. 

ریاست مجلس سوریه پیش از این اعلام کرده بود که انتخابات ریاست جمهوری این کشور ۲۶ مه (۵ خرداد ماه) سال جاری برگزار می‌شود. 

انتخابات ریاست جمهوری سوریه باید در تاریخی بین ۶۰ تا ۹۰ روز قبل از پایان دوره ریاست جمهوری هفت ساله اسد برگزار شود. (دوره ریاست جمهوری اسد در ۱۷ ژوئیه /۲۶ تیر ماه پایان می‌یابد)  

دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال ۱۳۹۳ برگزار شد که در آن بشار اسد توانست پیروز شود. 

به موجب قانون اساسی جدید سوریه که در سال ۲۰۱۲ در یک همه پرسی تصویب شد، امکان تشکیل یک نظام چند حزبی در این کشور، وجود دارد. 

مجلس سوریه با یک قانون انتخاباتی موافقت کرد که براساس آن، نامزدها باید ۱۰ سال گذشته را در سوریه زندگی کرده و نباید از تابعیت کشور دیگری برخوردار باشند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها