کد خبر: 617306
تاریخ انتشار :

ائتلاف فتح: آمریکا نمی‌خواهد از عراق خارج شود

مهر/ نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق اعلام کرد که آمریکا نمی‌خواهد از بغداد خارج شود و اظهارات اخیر مقامات آن با گفتگو‌های راهبردی در تعارض است.

ائتلاف فتح: آمریکا نمی‌خواهد از عراق خارج شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، «ایوب الربیعی» نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اظهارات اخیر مقامات و دولت آمریکا درباره خروج نظامیان این کشور از عراق کاملا با آنچه در گفتگو‌های راهبردی بغداد و واشنگتن بر سر آن توافق شده، تفاوت دارد.

او گفت: پس از گفتگو‌های راهبردی میان عراق و آمریکا شاهد تناقض‌های بسیاری در اظهارات مقامات و دولت آمریکا بوده‌ایم که تاکیدی بر تمایل آنان به ماندن در عراق است.

الربیعی افزود: سخنان اخیر فرماندهان نظامیان آمریکایی با آنچه در مذاکرات راهبردی آمده در تعارض است، زیرا در این گفتگو‌ها بر خروج نیرو‌های بیگانه از عراق و باقی ماندن برخی از نیرو‌های آموزشی در اراضی عراق توافق شد.

نماینده ائتلاف فتح عراق تصریح کرد که اظهارات آمریکایی‌ها هر روز بر اساس داده‌های موجود تغییر می‌کند و آن‌ها از وخیم شدن اوضاع امنیتی در برخی مناطق به عنوان بهانه‌ای برای ماندن در عراق استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، «امیر عبدالمنعم» کارشناس مسائل امنیتی عراق درخصوص تداوم حملات تروریست‌های داعش در استان دیاله برای ایجاد درگیری‌های داخلی میان اقشار و احزاب این استان هشدار داد.

او گفت: استان دیاله بسیار وسیع و در بردارنده اقوام و اقشار مختلفی است که تروریست‌ها سعی در ایجاد جنگ داخلی میان ساکنان را دارد.

این کارشناس امنیتی اعلام کرد که تغییرات در ساختار تروریست‌ها در این استان بی‌فایده بوده و هیچ دستاوردی برای آنان نداشته است. برای از این بردن تروریسم در این استان باید به مردم و ساکنان آن اعتماد کرد و از اسلوب فنی و تکنولوژی پیشرفته برای ثبت اطلاعات مردم که در نبرد با داعش پیروزی‌های بزرگی به دست آورده‌اند، استفاده کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها