کد خبر: 617408
تاریخ انتشار :

۴۴ اسرائیلی در مراسم مذهبی کشته شدند + عکس

خبرآنلاین/ دستکم ۴۴ نفر پنجشنبه شب در بزرگترین گردهمایی مذهبی از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در اسرائیل بر اثر ازدحام جمعیت کشته شدند.

۴۴ اسرائیلی در مراسم مذهبی کشته شدند + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آمارها از این حادثه که در کوه مرون (جبل الجرمق) در شمال اسرائیل روی داد به‌تدریج در طول شب از «۲۰ زخمی» به «دهها کشته» و در نهایت دستکم ۴۴ جانباخته رسید. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این حادثه در صفحه توئیتر خود از «فاجعه‌ای بزرگ» سخن گفت.

وی از مردم کشورش خواست تا برای نجات جان مجروحان «دعا» کنند. یائیر لاپید، از رهبران مخالف دولت اسرائیل نیز اعلام کرد که با «نگرانی» گزارش‌های دریافتی از کشته شدن شرکت‌کنندگان در مراسم مذهبی یهودیان ارتدوکس در کوه مرون را دنبال می‌کند.

دهها هزار نفر که اغلب آنها از یهودیان ارتدوکس بودند پنجشنبه شب از سراسر اسرائیل برای شرکت در مراسمی سالانه به کوه مرون رفته بودند. کوه مرون در منطقه الجلیل بالا که شمال اسرائیل و جنوب لبنان را در بر می‌گیرد واقع شده است. مقبره شمعون بار یوحای، خاخام سرشناس قرن دوم میلادی در کوه مرون قرار دارد.

هزاران نفر از پیروان یهودیت هر سال به زیارت مقبره او می‌روند. روشن کردن آتش، دعاخوانی و رقص بخشی از آئین‌های سالانه علاقمندان به شمعون بار یوحای در کوه مرون است. بسیاری از یهودیان ارتدوکس نگارش کتاب زوهر، تفسیری عرفانی از تورات را به شمعون بار یوحای نسبت می‌دهند.

امدادگران ابتدا دلیل حادثه پنجشنبه شب را ریزش بخشی از پلکانی که شرکت‌کنندگان در این مراسم مذهبی از آن بالا می‌رفتند عنوان کردند. با این حال ساعاتی بعد از ازدحام شدید جمعیت به عنوان عامل حادثه یاد شد. یکی از امدادگران گفته که شاهد زیر دست و پا گیر کردن تعدادی از شرکت‌کنندگان و سپس بیهوش شدن آنها بوده است.

مقامات اسرائیل اجازه شرکت ۱۰ هزار نفر در مراسم سالانه زیارت مقبره شمعون بار یوحای را داده بودند. با این حال به گفته برگزارکنندگان این مراسم دستکم ۶۵۰ اتوبوس از سراسر اسرائیل به کوه مرون رفته بود. این رقم به این معنا است که شمار شرکت‌کنندگان در گردهمایی مذهبی پنجشنبه شب دستکم ۳۰ هزار نفر بوده است. این در حالی است که برخی رسانه‌های محلی تعداد شرکت‌کنندگان را ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها