کد خبر: 617531
تاریخ انتشار :

گاردین از بازداشت یک مهندس استرالیایی در بغداد خبر داد

ایسنا/ روزنامه انگلیسی گاردین نوشت، یک مهندس استرالیایی از حدود یک ماه قبل در بغداد بازداشت شده است.

گاردین از بازداشت یک مهندس استرالیایی در بغداد خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: رابرت پیتر، منهدس مکانیک ۴۶ ساله استرالیایی بیش از سه هفته قبل در بغداد بدون هیچ هشدار قبلی بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در بازداشت است و تقریبا به او هیچ فرصتی برای تماس با خانواده‌اش داده نشده است.

گاردین افزود: پیتر در پروژه احداث ساختمان جدید بانک مرکزی عراق مشغول به فعالیت بود.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، پروژه یاد شده به دلیل اختلاف قراردادی بانک و شرکت پیمانکار که مهندس پیتر نماینده آن بود، متوقف شده بود.

بر اساس آنچه در گزارش گاردین آمده است، این مهندس استرالیایی یکم آوریل گذشته به دعوت بانک مرکزی عراق از دبی به بغداد سفر کرد تا مشکل را برطرف کند اما مسؤولان عراقی او و همکارش را در تاریخ هفتم آوریل به محض رسیدن به محل قرار بازداشت کردند.

همسر این استرالیایی نیز به گاردین گفت: همسرم پیش از سفر به بغداد تضمین‌های امنیتی از سفارت استرالیا در عراق دریافت کرد اما وزارت خارجه استرالیا هنوز هیچ حمایت قابل ذکری در این پرونده نداشته و من تا این لحظه تنها با کمک همکار مصری همسرم و سفارت مصر در بغداد، توانسته‌ام با او صحبت کنم.

او با اشاره به اینکه عراق از او در این اختلاف قراردادی به عنوان یک اهرم فشار استفاده کرده، از وزیر خارجه استرالیا خواست از نفوذ خود برای آزاد کردن همسرش استفاده کند.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که پیشتر به این شهروند استرالیایی توصیه کرده بود از این سفر خودداری کند چرا که احتمال دارد در معرض خشونت، آدم ربایی و یا درگیری مسلحانه قرار بگیرد و اینکه وضعیت امنیتی عراق پایدار نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها