کد خبر: 617535
تاریخ انتشار :

واکنش الحوثی به وعده بایدن برای صلح در یمن

باشگاه خبرنگاران/ رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در پیامی توئیتری به گذشت ۱۰۰ روز از وعده صلح در یمن از سوی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش الحوثی به وعده بایدن برای صلح در یمن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، در واکنش به بدعهدی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در عملی نکردن قرار صلح در یمن واکنش نشان داد.

او در توئیتر خود نوشت: ۱۰۰ روز یا کمی بیشتر از زمانی که بایدن از ضرورت ایجاد صلح و پایان تجاوز‌ها در یمن صحبت کرده بود می‌گذرد، آنچه ما گفتیم ثابت کرد که این اظهارات احساسی بوده و هیچ برنامه و اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

الحوثی افزود: این صحبت‌ها و خوش‌بینی به آن که برخی دچارش شدند، بی‌جا بود. ما گفته‌ایم که قصد داریم احساس را با احساس تلافی کنیم، غیر از این است؟

جو بایدن در سخنرانی خود در ساختمان وزارت خارجه این کشور، جنگ یمن را یک فاجعه راهبردی عنوان کرد و گفت: این جنگ باید هرچه زودتر تمام شود او در عین حال به حمایت از عربستان برای حفظ تمامیت ارضی خود نیز پرداخت.

بحران یمن وارد ۷ سالگی خود شده است و این در حالی است که آمریکا حمایت نامحدودی را شامل ائتلاف سعودی علیه یمن از فروش تسلیحات مدرن گرفته تا ارائه کمک‌های مستشاری و اطلاعاتی کرده است. در نتیجه این حمایت‌ها و بنا بر آمار رسمی ۱۶۸۰۲ یمنی جان باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آن‌ها کودک بودند. با این حال بعد از گذشت کمی بیشتر از ۱۰۰ روز آمریکا همچنان از حمایت عربستان در حمله به یمن دست برنداشته و دائما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را تحت فشار می‌گذارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها