کد خبر: 617702
تاریخ انتشار :

موضع گیری خصمانه امارات علیه انصارالله

مهر/ امارات که از حملات دردناک ارتش و کمیته های مردمی یمن به عمق عربستان به خشم آمده است، به موضع گیری خصمانه علیه انصارالله یمن پرداخت.

موضع گیری خصمانه امارات علیه انصارالله
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از اسکای نیوز، امارات که از حملات دردناک ارتش و کمیته های مردمی یمن به عمق عربستان به خشم آمده است، به موضع گیری خصمانه علیه انصارالله یمن پرداخت.

وزارت خارجه امارات در بیانیه ای مدعی شد: باید موضع بین المللی فوری برای توقف حملات حوثی ها به عربستان سعودی اتخاذ شود.

ابوظبی ادعا کرد: تداوم حملات حوثی ها، گردنکشی آشکار آنها در مقابل جامعه جهانی و بی تفاوتی به کلیه قوانین و منشورهای بین المللی را نشان می دهد.

وزارت خارجه امارات مدعی شد: تداوم این حملات در روزهای اخیر، تشدید خطرناکی است و دلیل جدیدی بر تلاش این شبه نظامیان برای تضعیف امنیت و ثبات منطقه است.

این کشور همسویی کامل خود را با عربستان در قبال چنین حملاتی و همراهی با این کشور علیه تهدیدهای امنیتی و اتخاذ اقدامات لازم برای محافظت از خود و شهروندانش ابراز کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: امنیت امارات متحده عربی و امنیت عربستان سعودی تفکیک ناپذیر است و هر تهدید و خطری که عربستان با آن مواجه شود، امارات آن را تهدیدی برای امنیت و ثبات خود می داند.

این در حالی است که ساعاتی قبل یحی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی توئیتری از حمله موشکی و پهپادی به فرودگاه نجران و پایگاه ملک خالد در جنوب عربستان خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد که یگان موشکی و پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ۲ فروند پهپاد از نوع «قاصف ۲k» و دو موشک بالستیک از نوع بدر یک عملیات حمله مشترک را علیه اهداف نظامی سعودی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات سایت‌های نظامی در فرودگاه نجران و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط هدف قرار گرفت و حملات دقیق بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن این عملیات را در چارچوب واکنش مشروع به تشدید تجاوزات و محاصره همه جانبه مردم یمن از سوی ائتلاف سعودی عنوان کرد.

این در حالی است که ائتلاف سعودی پیش از این مدعی رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای یمنی در جنوب عربستان شده بود.

ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی بیش از ۶ سال است تجاوز به یمن را آغاز کرده است که در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها