کد خبر: 617977
تاریخ انتشار :

بایدن وضعیت اضطراری در سوریه را تمدید کرد

ایسنا/ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد وضعیت اضطراری مربوط به سوریه را برای یک سال دیگر تمدید می‌کند.

بایدن وضعیت اضطراری در سوریه را تمدید کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: من برای یک سال دیگر وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ارتباط با سوریه را ادامه می‌دهم.

بایدن گفت، آمریکا در سیاست موجود بر مبنای اقدامات آتی دولت سوریه تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این اعلامیه به محدودیت‌های متعددی که به تدریج از سوی واشنگتن در فاصله ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ علیه دمشق اعمال شدند اشاره دارد.

بر اساس اعلامیه کاخ سفید، بایدن به موجب این وضعیت اضطراری تحریم‌های یکجانبه اعمال شده علیه سوریه را یک سال دیگر تمدید کرده است.

این تحریم‌ها مشخصا شامل انسداد دارایی‌های برخی افراد در آمریکا و همچنین ممنوع ساختن صادرات برخی کالاها و خدمات آمریکا به سوریه می‌شوند.

در این اعلامیه ادعا شده است: "اقدامات و سیاست‌های حکومت سوریه از جمله در ارتباط با تسلیحات شیمیایی و حمایت از سازمان‌های تروریستی یک تهدید غیرمعمول و فوق العاده را علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند. در نتیجه وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ۱۱ مه ۲۰۰۴ و تدابیر اتخاذ شده در سایه آن باید بعد از ۱۱ مه ۲۰۲۱ ادامه یابد."

کاخ سفید اظهار کرد: "آمریکا از حکومت بشار اسد و حامیانش می‌خواهد جنگ خشونت آمیز علیه مردم خودش را متوقف و یک آتش بس سراسری تصویب کند و اجازه تحویل بلامانع کمکهای انسانی به همه سوری‌های نیازمند را بدهد، و مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل بر سر یک راه حل سیاسی برای سوریه مذاکره کند."

دولت آمریکا اعلام داشت: آمریکا تغییر در سیاستها و اقدامات دولت سوریه را در تصمیم گیری در خصوص ادامه دادن یا پایان این وضعیت اضطراری ملی در آینده در نظر خواهد گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها