کد خبر: 617523
تاریخ انتشار :

سفیر یمن در سوریه: در آستانه پیروزی در مأرب قرار داریم

فارس/ سفیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به دو دلیل اصلی اهمیت آزادسازی استان مأرب یمن، اعلام کرد که پیروزی در این نبرد نزدیک است.

سفیر یمن در سوریه: در آستانه پیروزی در مأرب قرار داریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«عبدالله علی صبری» سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه در گفت‌وگویی تفصیلی با رادیو «القدس» درباره جدیدترین وضعیت نبرد مأرب و دیدگاه مردم یمن در قبال قضیه فلسطین و محور مقاومت توضیح داد.

وی بر اهمیت نبرد مأرب تاکید کرد و گفت که این اهمیت به دو دلیل است. نخست این‌که مأرب آخرین سنگر از سنگرهای مزدوران در شمال یمن است و دوم به دلیل اهمیت اقتصادی آن است که از مهم‌ترین سرشاخه‌های اقتصاد یمن است امری که نیروهای دشمن و مزدورانش را برای تصاحب آن به جان هم انداخته و آنها برای غارت ثروت‌های آن به صورت بی‌سابقه‌ای دست به دزدی می‌زنند.

صبری توضیح داد که نبرد مأرب تا آزادسازی آن و آزادی وجب به وجب اراضی یمن ادامه دارد.

سفیر دولت نجات ملی در سوریه تصریح کرد: « یمن بخشی لاینفک از محور مقاومت است و بر آن تاثیر می‌گذارد و از آن تاثیر می‌گیرد. پایداری ملت یمن مقابل دشمن سعودی، در امتداد ایستادگی در قبال طرح صهیو - آمریکایی در منطقه است.»

به نوشته پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر»، وی در ادامه گفت که پیروزی یمن پیروزی همه پایتخت‌های کشورهای محور مقاومت از صنعاء گرفته تا تهران، دمشق، بیروت و حتی قدس، بغداد و منامه است. پیروزی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن که در آستانه تحقق است، موجب انسجام کلیه فرزندان امت‌های عربی و اسلامی و در نتیجه محور مقاومت می‌شود.

صبری در ادامه گفت که واقعیت است که ملت یمن از بارزترین ملت‌های عربی هستند که با مسأله فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون اعلام همبستگی کرده و به فضل مسیر قرآنی آنها، این همبستگی بسیار متمایز و ویژه است.

سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه درباره روز جهانی قدس گفت: این روز یک مناسبت سیاسی و ملی است که یمن در مقایسه با سایر کشورهای منطقه به ویژه در طول پنج سال گذشته، برای حضور در آن متمایز بوده است و هر سال میزان حضور یمنی‌ها از سال گذشته بیشتر بوده است.

احیای این روز در یمن در سال جاری نیز بر دوش صنعاء، صعده، الحدیده و سایر استانهای مقاومت یمن است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها