کد خبر: 618346
تاریخ انتشار :

واکنش نتانیاهو به جنایات اخیر اسرائیل در قدس

ایسنا/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر حمایت خود از نیروهای پلیس و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در مقابله با درگیری‌های جاری بر سر قدس، با طرح این ادعا که اتفاقات جاری در قدس جدید نبوده بلکه از صدها سال قبل وجود داشته‌، رسانه‌های جهان را به انعکاس اشتباه این حوادث متهم کرد.

واکنش نتانیاهو به جنایات اخیر اسرائیل در قدس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسمی که امروز (دوشنبه) در کوه هرتسل به مناسبت بزرگداشت یهودیان اتیوپیایی که در مسیر خود به اراضی اشغالی جانشان را از دست دادند، برگزار شده بود، مدعی شد: در حال حاضر درگیری بر سر قلب قدس در جریان است و درگیری جدیدی در کار نیست بلکه تنها عبارت است از درگیری میان عدم سازش و سازش و میان خشونت سرکش و ساختار و قانون، این درگیری جدید نیست و از صدها سال قبل از زمان ظهور سه دین آسمانی درباره قدس و مرکز آن وجود داشته است.
نتانیاهو در ادامه باز هم مدعی شد: گاهی کنترل به دست یک طرف بود که اقدام به دور کردن دو طرف دیگر می‌کرد و در زمان‌های دیگر نقش‌ها میان طرف‌ها جابجا می‌شدند اما همین مساله تکرار می‌شد. می‌توان با قطعیت گفت در طول تاریخ طولانی شهر قدس، چنین دوره طولانی از آرامش و امنیت را شاهد نبوده‌ایم به طوری که تنها از سال ۱۹۶۷ در حاکمیت اسرائیل، برای تضمین آزادی عبادت و سازش برای همه تلاش شده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه خشونت‌های نیروهای این رژیم این گونه ابراز نظر کرد: ما نمی‌توانیم این وظیفه را بدون نیاز گهگاه به مقابله با آن نیروها که در جبل الهیکل (نامی که یهودیان به مسجد الاقصی می‌دهند) و دیگر مکان‌های مقدس به شکلی ناسازگار رفتار کرده و به دنبال سلب حقوق ما هستند، انجام دهیم.
او در اظهاراتی فرافکنانه گفت: من بر تضمین حقوق همه پافشاری دارم البته گاهی لازمه این امر مقاومت و ایستادگی است همانند کاری که نیروهای پلیس اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی ما در حال انجام آن هستند. ما در این درگیری عادلانه به آنها کمک می‌کنیم، هرچند که رسانه‌های جهان این اتفاقات را به شکلی اشتباه، دور از واقعیت و گمراه‌کننده انتقال می‌دهند، واقعیت به زودی پیروز خواهد شد اما ما باید همواره به شفاف‌سازی ادامه دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها