کد خبر: 618551
تاریخ انتشار :

یک مقام ارشد آمریکایی امروز به تل آویو سفر می‌کند

فارس/ به دنبال شکست میانجیگری مصر در توقف درگیری‌ها و سردرگمی صهیونیست‌ها برای آتش بس، پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که واشنگتن قصد دارد با اعزام یک فرستاده به منطقه درباره کاهش درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی رایزنی کند.

یک مقام ارشد آمریکایی امروز به تل آویو سفر می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به دنبال تشدید درگیری‌های نظامی رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، مقامات اسرائیلی و دیپلمات‌های غربی به پایگاه خبری آکسیوس گفته‌اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است یک فرستاده خود را برای کاهش تنشها به منطقه اعزام کند.
در حالیکه دولت واشنگتن از رژیم صهیونیستی در برابر آنچه دفاع از خود در برابر حملات حماس خوانده حمایت کرده است پایگاه آکسیوس می‌گوید که دولت بایدن قصد دارد در کنار مصر برای کاهش تنشها و درگیریها همکاری و میانجیگری کند. 
براساس این گزارش، «هادی اَمر» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور اسرائیل-فلسطین قرار است روز چهارشنبه به تل آویو سفر کند. مقامات صهیونیستی نیز گفته‌اند که این سفر قرار است انجام شود هنوز به تایید نهایی نرسیده است. 
آکسیوس می‌گوید که این بیشترین تلاش دولت بایدن برای مداخله در بحران میان فلسطینیها و صهیونیستها از زمان روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا است. 
پیش از این، «عبدالباری عطوان» نویسنده سرشناس عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی، «رأی الیوم» طی پستی در توئیتر از سردرگمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در متوقف کردن پاسخ موشکی و راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داد و نوشت که تقلای او برای استفاده از میانجیگری قاهره و دوحه در این مسیر تاکنون بی‌حاصل بوده است.
ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طی دو روز درگیری‌ با گروه‌های مقاومت در نوار غزه، بیش از هزار فروند راکت و موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و حداقل پنج صهیونیست نیز در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده‌اند.
حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز تا کنون بیش از 40 شهید و 200 مجروح برجای گذاشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها