کد خبر: 618555
تاریخ انتشار :

اعتراف رسانه‌های صهیونیستی: ما شکست خوردیم

تسنیم/ رسانه‌های صهیونیستی به شکست این رژیم دربرابر معادلات جدیدی که مقاومت فلسطین با حملات موشکی بی سابقه خود به وجود آورده اعتراف کردند.

اعتراف رسانه‌های صهیونیستی: ما شکست خوردیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حملات موشکی بی‌سابقه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی بازتاب زیادی در رسانه‌های این رژیم داشت و این رسانه‌ها به شکست اسرائیل در برابر موشک‌های مقاومت اعتراف و اعلام کردند که حماس قواعد درگیری را تغییر داده و واقعیت جدیدی به وجود آورد و ما شکست خوردیم.

در این زمینه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در سرمقاله خود نوشت، حماس قواعد درگیری را شکست . 7 موشک به سمت قدس شلیک شد و وضعیت غیر قابل تحملی برای ما به وجود آورد و برای یک مدت طولانی یک علامت سوال بزرگ درباره قدرت بازدارندگی ارتش اسرائیل باقی می‌ماند.

در این گزارش آمده است، نمی توان از واقعیت فرار کرد و امروز اسرائیل بهای زیادی برای انتخاب بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر پرداخت کرده است. اکنون اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه بسیار پیچیده است و نتانیاهو مقابل دو گزینه قرار دارد: اینکه با تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری کند یا اینکه موجب تقویت قدرت حماس شود.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه اعلام کرد که محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نتانیاهو در عرصه در بین‌المللی با چالش‌های زیادی مواجه هستند و شلیک موشک‌های حماس به شهرک های قدس ایجاب می کند که اسرائیل محاسبات خود را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهد. واقعیت آن است که سیاست های اسرائیل در موارد مختلف مانند مقابله با ایران شکست خورد و اکنون این موضوع در مقابله با فلسطین صدق میکند. در هر عرصه‌ای اسرائیل با یک مسئله دشوار روبرو است که راه حلی ندارد.

یدیعوت آحارانوت در ادامه تاکید کرد که کابینه به دلیل فرار از تصمیمات شکست خورده و اکنون باید حماس را مهار کند؛ اما حمله هوایی کافی نیست و نمی‌تواند قواعد بازی را همانگونه که سران حماس متوجه شدند تغییر دهد. بنابراین باید بازوی نظامی غزه به سختی مورد هدف قرار بگیرد که نیاز به یک مشت آهنین دارد.

روزنامه اسرائیلی معاریو نیز در همین زمینه با انتشار مقاله ای نوشت، شلیک موشکهای حماس به سمت قدس به معنای اعلان جنگ بوده و در عمل گزینه زیادی پیش روی ما نمی گذارد.

این رسانه صهیونیستی افزود، مانوری که ارتش قصد داشت این هفته اجرا کند تبدیل به یک آزمایش واقعی برای «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش شده مبنی بر این که آیا ارتش اسرائیل واقعاً بیشتر از جنگ 2014 آماده یک جنگ بزرگ در نوار غزه است. حماس اخیرا متوجه شده که می‌تواند موقعیت خود را در قدس و کرانه باختری تقویت کند و ما شاهد تحرکات آن از دو هفته گذشته بودیم؛ به طوریکه «محمد الضیف» فرمانده یکی از شاخه‌های نظامی این جنبش صراحتاً اعلام کرد که مواضع اسرائیل را هدف می‌گیرد و اظهارات وی بیشتر از یک تهدید بود.

روزنامه معاریو در ادامه تصریح کرد با توجه به تشدید اوضاع در نوار غزه اقدامات انجام شده توسط اسرائیل مانند بستن گذرگاه بیت حانون و جلوگیری از صید ماهی در دریا بی معنی است. اسرائیل باید به این وضعیت پایان بدهد و این مسئولیت بر عهده رئیس ستاد ارتش است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در گزارشی اعلام کرد که حوادث اخیر در مناطق مختلف نوار غزه برخلاف ارزیابی‌های ارتش اسرائیل بود و حماس از یک شیوه تحریک آمیز استفاده کرد.

این رسانه صهیونیستی افزود، سران ارشد حماس از جمله خالد مشعل از اصطلاح انتفاضه سوم استفاده می‌کنند و سخنگوهای این جنبش اعلام کردند که حماس در حمایت از جوانان حملات موشکی علیه اسرائیل انجام می دهد. پس از گذشت بیش از یک سال آرامش نسبی و کاملا پایدار در نوار غزه اسرائیل و حماس بار دیگر در آستانه یک رویارویی نظامی گسترده قرار گرفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است، ارتش درباره درگیری‌هایی صحبت می کند که می تواند حداقل چند روز ادامه داشته باشد آن هم در شرایطی که نظام سیاسی اسرائیل درگیری یک بحران حل نشدنی است. اقدامات اخیر حماس از جمله حمله موشکی به قدس بسیار استثنایی بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها