کد خبر: 618656
تاریخ انتشار :

انگلیس یک گروه شبه‌نظامی در لیبی را تحریم کرد

ایرنا/ دولت انگلیس روز پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) گروه شبه نظامی الکانی و رهبران آن را که به ارتش ژنرال خلیفه حفتر وابسته هستند، به دلیل نقض جدی حقوق بشر تحریم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جیمز کلورلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد تصریح کرد: این تحریم‌ها پیام روشنی را ارسال می‌کند مبنی بر اینکه آن‌هایی که مسئول نقض جدی حقوق بشر در لیبی هستند با عواقب آن مواجه خواهند شد.

وی افزود: گروه شبه نظامی الکانی و رهبران آن یک حکومت تروریستی در ترهونه، به راه انداخته‌اند و افراد غیر نظامی را شکنجه کرده و می‌کشند.

این دیپلمات انگلیسی با اشاره به ضرورت پرداختن به فضای مصونیت حاکم در لیبی، بر لزوم اجرای عدالت برای قربانیان این کشور تاکید کرد.

شبه نظامیان الکانی وابسته به یکی از خاندان های ترهونه طرفدار ژنرال حفتر هستند. این شبه نظامیان متهم شده اند که قتل گسترده ای را در شهر ترهونه زیر نظر محمد الکانی ۴۶ ساله رئیس شورای نظامی ترهونه مرتکب شده اند.

به گزارش رسانه های لیبی، خاندان الکانی حضور بازری در ترهونه در زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ میلادی نداشتند اما زندگی آنها بعد از مرگ "علی" برادرشان به دست یک باند جنایتکار کاملا دگرگون شد و برادران علی همه اعضای این باند و همه اعضای خانواده آنها از جمله زنان و کودکان را کشتند.

شش برادر به نام های عبدالخالق، محمد، معمر، عبدالرحیم، محسن و عبدالعظیم در کنار افراد دیگر تحت پیگرد روی این شبه نظامیان نظارت دارند که براساس بیانیه دادستانی کل طرابلس، نام آنها محمد الشقاقی، سالم شنیبه، حسن جاب و وسیم الجروشی است.

شبه نظامیان الکانی بعد از اینکه توانستند همه شبه نظامیان دیگر را از شهر ترهونه بیرون برانند، به سلاح های سنگین مجهز شدند و یک نیروی نظامی را بعد از به کنترل درآوردن مقر گردان الاوفیاء در شهر ترهونه و منضم کردن نیروهای نخبه رژیم قذافی به خودشان تشکیل دهد.

طولی نکشید که نفوذ شبه نظامیان الکانی زیاد شد و میزان تسلیحات آنها بعد از ائتلاف با حفتر افزایش یافت و تبدیل به بزرگترین تهدید شهر طرابلس پایتخت لیبی شد و هسته تیپ هشتم و سپس تیپ نهمی را تشکیل داد که در طول سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۸ میلادی به شهر طرابلس حمله کردند.

پیشتر وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام تحریم‌ها علیه این گروه متحد ژنرال حفتر گفت که شبه‌نظامیان الکانیه مسئول "قتل، شکنجه، مفقود و آواره کردن غیرنظامیان" هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها