کد خبر: 619108
تاریخ انتشار :

کویت سفیر چک را احضار کرد

فارس/ وزارت خارجه کویت امروز دوشنبه «مارتین دوفرک» سفیر چک را به دلیل حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی احضار و اعتراض قاطعانه خود را اعلام کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سفیر چک در بحبوحه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عکس خود را به همراه پرچم رژیم صهیونیستی که زیر آن نوشته شده است «من در کنار اسرائیل ایستاده‌ام» در حساب توئیتر و اینستاگرام خود منتشر کرد که به دنبال آن نمایندگان پارلمان کویت و تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی کویت به این اقدام سفیر واکنش نشان داده و از وزارت خارجه خواستند تا او را احضار کند.
به نوشته روزنامه «الرأی» کویت، وزارت خارجه این کشور احضار سفیر چک را تأیید و تأکید کرد: «این رفتار مردود و اهانت (سفیر) به احساسات دولت و مردم کویت متناسب با ماهیت حرفه دیپلماتیک او نیست و بر خلاف عرف دیپلماتیک و کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک است.»  
وزارت خارجه کویت همچنین تأکید کرد که سفیر چک ضمن ابراز تأسف شدید در این خصوص گفت که این اشتباه او ناخواسته و بدون منظور بوده و این رفتار او کاملا شخصی و غیر مرتبط با مواضع دولتش در قبال اوضاع تأسف‌بار فلسطین است.
بنابراین گزارش، سفیر چک پس از احضار به وزارت خارجه کویت، تصاویر منتشر شده در حساب اینستاگرام و توئیتری خود را حذف و از همه مردم کویت و فلسطینیان عذرخواهی کرد.
به نوشته الرأی، سفیر چک همچنین از تمامی مسلمانان و کسانی که با مشاهده این تصویر او آزرده خاطر شدند، عذرخواهی کرد و مدعی شد که ابدا قصد بی‌احترامی به قربانیان فلسطینی بی‌گناه را نداشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها